ervaringen met frambozen blad thee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happygirl86, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik had een onderwerp gevonden uit 2009, maar die was al gesloten. Ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die dit nemen?

Ik ben er afgelopen week mee begonnen. Ze zeggen 's ochtends en 's avonds een kopje. Moet ik het trouwens lang laten trekken of niet? want dat doe ik eigenlijk niet.

Toen ik het kocht in Alphen a/d Rijn vroeg de mevrouw in de winkel bij welke verloskundige ik zat, omdat er een VK uit die buurt het dus al aanraad aan al haar klanten, dus misschien helpt het toch echt?

Ik hoop het in ieder geval, maar ik denk altijd maar baat het niet dan schaadt het niet ;) en het is goed te doen.

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ken het niet.
    waar is het goed voor?

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    ik heb het de vorige keer gebruikt en ben met 39 weken bevallen en mijn herstel was heel snel en bijna geen bloed verlies...

Ik ga het nu weer halen, baat het niet dat schaadt het niet...;)

Ik weet niet meer hoelang ik het liet trekken maar deed er wel altijd wat honing bij..

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ze zeggen dat het helpt om je ontsluiting sneller te laten gaan en dat je weinig bloedverlies hebt.

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik heb het ook gebruikt, 3 koppen thee per dag was het geloof ik
    Weeen kreeg ik er niet van, ontsluiting vorderde ook niet snel en het herstel ook niet (haha) dus voor mij geen reden om het weer te gebruiken en het was nog smerig ook bah haha
    Maar ik hoop dat het voor jou wel werkt!!!!

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ben benieuwd wie het tegenwoordig nog meer gebruiken, in het topic van 2009 waren het er namelijk heel wat ;)

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik heb het bij zoonlief (2009) ook gebruikt en ga dat deze keer ook weer doen. Vanaf 37 weken ben ik het gaan drinken en ik ben bevallen bij 39+5.

De ontsluiting vorderde hier een beetje té snel, maar of dat daaraan heeft gelegen betwijfel ik hoor. Herstel ging idd goed, bloedverlies was normaal en ondanks dat ik een subtotaal ruptuur had, was ik snel hersteld en heb ik erg weinig last gehad.

Waar heb jij het gekocht trouwens, want ik kan het nergens meer vinden???

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De Tuinen heeft het in ieder geval.

9. Sijke

Sijke Bekend lid

vanaf welke week mag je ermee beginnen?

10. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    week 37 .....

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben nu overtijd 3 dagen, heeft t nog nut om t nu te gaan drinken???? haha
    Probeer alles aan te pakken maar niks werkt helaas!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de 1e gedaan en nu weer. Bij de 1e: snel herstel en weinig bloedverlies. Bevalling duurde echter wel lang + begon pas 10 dagen na de uitgerekende datum.
    Nu weer gestart sinds 37 weken, met 2 bekers op een dag. Hoewel ik moet zeggen dat m'n pakje op is ;) en ik dus nieuwe moet (laten) halen.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    bij de tuinen zeiden jullie he
    ik ga het ook halen over een paar weken
    baad het niet schaad het niet

14. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Oké thanx!

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb het bij een reformwinkeltje gehaald, maar de tuinen heeft het inderdaad ook.

Ik ben begonnen mte 35,5 wk omdat ik toen vrij was en het wilde proberen :S haha

Maar ze zeiden tegen mij zo'n 6 weken van tevoren, maar mensen beginnen pas later omdat ze bang zijn dat het door de thee eerder komt, maar we zien wel. Tot op heden nog niks en ik drink het al 1,5 week. Vanaf zondag met het officieel komen dus hoop dat het nog wel even blijft zitten tot die tijd ;)

16. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik me best voorstellen, wanneer vroeger een bevalling niet op gang wilde komen liet men vrouwen op frambozenblad kauwen omdat dat de weeën op zou wekken. Is alweer een tijdje geleden dat ik mij in de wondere wereld van de kruiden verdiepte ;) maar zoiets stond mij bij...net even gekeken of ik snel kon vinden via google, maar kom alleen tegen dat het in ieder geval door artsen wordt afgeraden om het te drinken in het begin van een zwangerschap.

De rest van de werking zoals die hier beschreven worden kende ik niet, vind het wel interessant en ga het ook zeker proberen als het zover is! baat het niet dan schaadt het niet :)

edit: vond dit nog op een website, maar zou de thee zelf niet in het begin van de zwangerschap drinken tenzij je het overlegt met bv huisarts of verloskundige

Werking

Vrouwelijke geslachtsorganen

Frambozenblad heeft een lange traditie voor gebruik tijdens de zwangerschap om de baarmoederspieren te versterken, zodat de weeën beter verlopen en de bloedingen tijdens de bevalling beperkt blijven. De thee moet dan regelmatig tijdens de zwangerschap gedronken worden en ook tijdens de weeën het blad stimuleert ook de productie van melk en in het begin van de zwangerschap kan het zwangerschapsmisselijkheid onderdrukken. Ook een goed middel bij witte vloed.

Plantaardigheden.nl - Framboos - Rubus idaeus Beschrijving

17. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik heb het ook al weken in huis. geen resultaat.
    :(

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ik heb het tijdens mijn 1e zwangerschap ook gedronken.
    Maar hier helaas geen goede resultaten...:D

Ik ben begonnen met drinken toen ik 37 weken zwanger was, maar ben met 41 weken zwangerschap pas bevallen.
    Dat was een ingeleide bevalling ivm langdurig gebroken vliezen.
    En de bevalling duurde zo'n 16 uren, omdat de ontsluiting zo langzaam ging...;)
    En daar komt bij dat ik tijdens de bevalling een fluxus (bloeding) heb gehad van 1,5 liter.
    Moest dezelfde dag nog een bloedtransfusie...

Heb het tijdens mijn 2e zwangerschap maar niet meer gebruikt...;)

Liefs Elly.

19. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik heb het ook gebruikt in mijn 1e zwangerschap. Ben bevallen met 40+5dagen. Trage ontsluiting, Weeenstorm vanaf de middag, ben om 22:35 bevallen, vanaf 17:00 al persweeen maar nog maar 6 cm ontsluiting. Nabloeding was normaal en herstel traag.

Ik zou het niet weer gebruiken maar er zullen genoeg anderen zijn die er wel bij zweren.

Deel Deze Pagina