Sinds ongeveer een weekje heb ik het idee alsof de kleine op dit moment met zijn voetjes naar beneden ligt. Regelmatig heb ik het gevoel alsof er geschopt/gehikt wordt aan de onderkant van mijn baarmoeder. Hierdoor krijg ik een irritant kloppend gevoel tussen mijn vagina en anus Iemand dit dit bekend voorkomt?
Ik krijg ook af en toe stroomstootjes door dat gebied! En dan idd schopjes vlak boven mijn schaambot. Naar gevoel is dat.
Vervelend is dat, ik heb wel vaak het gevoel gehad dat de kleine met de handjes daar aan het rommelen was, echt gevoelig bij je baarmoedermond in de buurt! Gelukkig word het vanzelf minder ruim daarbinnen en gedragen ze zich hopelijk wat meer, want hier nu geen gewroet meer, maar alleen hard geschop.
Ik voel het vanaf het begin al beneden...tussen mijn kont en vagina. Moet zeggen dat dat nu iets minder is, maar voel d'r nog steeds heel laag. (ze ligt ook in stuit tot op heden). Zou dus prima kunnen dat dat bij jou ook zo is!
Haha, grappig dat ik dit zo lees! Ik voel sind een ruime week beweging, maar afgelopen dagen lijkt het iets minder te worden, althans minder krachtig. En nu ik dit zo lees misschien ook op een andere plaats... Ik voelde afgelopen dagen wat gerommel bij m'n kont/anus (tussen vagina en anus ook) maar koppelde dit eigenlijk niet met schopjes van de kleine... DUs dan heb ik em de afgelopen dagen toch regelmatig gevoeld als ik jullie verhalen zo lees! Wist niet dat da mogelijk was je kind zo laag te voelen... En hebben jullie dat ook dat je het schoppen/bewegen op sommige dagen wat minder krachtig voelt? Begon mezelf er al een beetje ongerust over te maken eigenlijk!
Nou, dat had ik dus van de week ook. Voelde haar heel laag, en dan was een niet zo fijn gevoel. Ook een beetje eng, want ik dacht steeds wat nou als ze m'n slijmprop weg trapt (maar dat kan niet natuurlijk helemaal niet :') ) Ze is nu weer gedraaid gelukkig.
Heeft niemand ervaring met het feit dat de kleine dagen minder actief is? En dat je em dus minder goed voelt???
ik voel de kleine de ene dag ook meer dan de andere dag en maak me soms ook snel zorgen. daarom hebben wij een angelsound gekocht. echt ideaal en voor ons heel erg geruststellend. Daarbij is je baby natuurlijk ook erg klein en heeft nog alle ruimte, dus wanneer hij/zij naar je rug trapt merk je dat niet. Ik voelde de kleine toen ik zover als jou was soms ook een hele dag niet.
Ik heb hem ook van de week anderhalve dag een stuk minder gevoeld. Gelukkig maakte hij dat gisteravond en nu vanmorgen ook weer meer dan goed! Maar je wordt er wel onzeker van, ja.
Ik heb zelfs stiekem een beetje in mijn buik geprikt om 'm wakker te maken... (slechte moeder ben ik...) Daar kreeg ik wel wat reactie op, maar geen ferme trap. Dus toen hij de dag erna wel een paar trappen uitdeelde, was dat een hele opluchting!
Hij beweegt normaal toch best veel , maar als hij naar mijn "zin" wat te lang stil is. Duw ik hem fftjes wakker hihi.
Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich daar zorgen om maak... Ik had vanmorgen naar het telefonisch spreekuur van onze verloskundige gebeld met de vraag of dat normaal was... En mocht gelijk even langs komen, zodat zij ook even kom kijken en natuurlijk ook even naar het hartje te luisteren. Nou die was luidt en duidelijk te horen, dus nix aan de hand. Zij stelde me ook gerust dat het in deze weken nog normaal is dat het voelen van beweging per dag kan schillen, omdat hij nog zo klein is en alle kanten op kan.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich schuldig maakt aan de baby wakker maken om even te checken. Ik merk wel een patroon in wanneer de baby wakker is of slaapt de laatste tijd.