max 2 zaadjes,icsi in eigen cyclus logisch?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mounia, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heey meiden,

zoals sommige al weten hebben mijn man en ik tot nu toe alleen maar teleurstellingen gehad,en nu zit ik dus met een paar dingen steeds in me hoofd,
    namelijk dat mijn man bij de laatste onderzoeken de ene keer maar 2 zaadjes zijn gevonden,en de andere keer 0 ect ect.
    daarom zijn we dus weer doorverwezen (amc) ivm icsi.

nu vraag ik me af of icsi in eigen cyclus niet beter bij ons past,want een "normale" icsi daar kan ik dus meerdere eitjes door krijgen.
    en met 2 zaadjes hebben al die eitjes toch geen zin?

en stel op de dag van de punctie dat mijn man op dat moment 0 zaadjes heeft,wat dan?hoe lossen ze dat op?want dan kan er dus geen eitje bevrucht worden.

ik weet dat er volgens mijn weten maar 1 ziekenhuis in nederland is die icsi in eigen cyclus doet,maar kijkend naar mijn situatie zou dat toch veel beter passen?

snappen jullie me? :oops: ik zal deze vragen sowieso ook stellen op 15 mei,maar ik wou graag jullie ervaringen ect willen horen.

ben benieuwd naar jullie antwoorden!liefs mounia!

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Mounia,

Wat een vervelende situatie he.
    ICSI in eigen cyclus word inderdaad alleen in Gronignen gedaan, volgens mij hebben de andere ziekenhuize hiervoor geen rechten. Het zit heel ingewikkeld in elkaar.

Tja op de dag van de punctie moet het zaad ingeleverd worden en dan kunnen ze uberhaupt pas vertellen hoeveel en of het goed genoeg is.

Ik zou het inderdaad even kenbaar maken tijdens jullie afspraak. Uiteraard wens ik jullie heel veel succes.

Liefs
    Elvira

3. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Wij lopen in het UMC in Utrecht en daar heeft onze arts gezegd dat ICSI in eigen cyclus voor ons wellicht ook een goede mogelijkheid zou zijn. Ze gaf aan dat het UMC in een beginstadium is van ICSI in eigen cyclus, maar je zou het toch kunnen proberen? Een belletje kan altijd. Succes! :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, als de artsen dat een goede optie lijkt...is het het proberen waard natuurlijk. Meer heb je er inderdaad niet nodig. Wij hebben zelf ook 6x ICSI in eigen cyclus gedaan, in Groningen.

Jullie kunnen het zeker overwegen.

Daarnaast kunnen jullie ook een soort van invriesschema gaan maken bijvoorbeeld. Het zaad wordt daardoor vaak wel ietsjes slechter...ik weet niet hoe het nu "vers" is...maar wellicht zou dat ook nog een optie zijn.

Het is in elk geval heel mooi dat er nog een uitweg is!

Heel veel succes met het nemen van al deze moeilijke beslissingen.

*wij hebben ook zaad in de vriezer ivm erg lage aantallen*

Elmo

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik zie nu dat het je eigen idee is.
    Vragen staat vrij!

Ik vind dat je er erg goed over nadenkt!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    bedankt voor jullie reacties zeg!heb er echt wat aan!

@annerie goeie tip! :D

als t UMC dat zou doen zou dat echt mooi zijn,ik woon er namelijk dichtbij.
    ik vind het in ons geval best logisch om icsi in eigen cyclus te doen idd omdat er maar 0-2 zaadjes zijn.

@elmo ik wist niet dat je het kon bewaren in de vriezer,wat goed!
    want ik ben ook een beetje bang want stel in de toekomst dat je voor een 2de wilt gaan dat er dan opeens geen zaad meer is,snap je,dus dat lijkt me een erg fijne gedachte dat er nog zaadjes zijn in de vriezer.

en idd elmo ik denk erg veeeel (en goed;) )na haha,en maar goed ook toch ;)

@elvira bedankt meid!

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    niemand die toevallig weet of t AMC toevallig ook icsi in eigen cyclus (gaat) doen?

8. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Hoi Mounia,

Hoe is het gegaan in het ziekenhuis.
    Ik lees TESE en ICSI.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er staan traantjes bij....weinig tot geen zaad gevonden dus.
    Balen.
    Met ICSI is veel mogelijk meid!
    Ik hoop voor jou op een prachtige ICSI baby!

Deel Deze Pagina