ervaringen met geelzucht?

Discussie in 'De bevalling' gestart door inkie1980, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hoi hoi
    nou wij zijn dus vorige week via een keizersnede bevallen van n prachtige meid.
    ze heeft die nacht en de volgende ochtend bij me mogen liggen op de kamer.maar ze vonden dr erg geel.dus hebben bloed afgenomen en kwam uit dat dr waardes te hoog waren.
    dus dr lever werkte niet goed waardoor haar lichaam dr afvalstoffen niet kwijt kon.dus gaan ze geel zien.ze werdt dus weggehaald en op de couveuse afdeling onder speciale blauwe lampen gelegd.5 dagen gelegen en toen gingen dr waardes eindelijk zakken.ze mocht 24 uur onder de lampen vandaan en weer prikken.ze waren gestegen.we waren erg verdrietig omdat we hadden gehoopt dat ze mee naar huis zou mogen.ik ben zelf die dag (na 6 dagen) naar huis gegaan omdat ik niet meer daar kon liggen omdat ik erg slecht sliep.en last had van emoties..werdt gek daar. dus koos met pijn in mn hart om mn schat daar te laten tot ze mee mocht met ons.woensdag ging ik naar huis en elke dag gingen we 2x naar dr toe om haar borstvoeding te geven (de rest van haar voedingen deden hun met afgekolfde melk van mij).woensdag was dr uitslag dus niet goed en omhoog gegaan en ging ze er weer onder.donderdag ging dat weer omlaag,dus mocht ze er weer onder vandaan..en vrijdag was t nog ietsje omlaag gegaan,en mocht ze dus mee naar huis.

maar we vinden zelf dat ze nog wat aan de gele kant is....ze zeggen dat dat bij moet trekken....is er iemand die ook deze ervaring heeft?
    en hoe ging dat bij jullie?bleef dat goed gaan?

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Onze kleine was ook erg geel, een dag onder de lampen gelegen in het ziekenhuis en mocht tegelijk met mij mee naar huis. Ik kreeg toen het advies zijn ledikant bij het raam te zetten in het daglicht (weet niet of dat tegenwoordig nog mag want er is een hoop veranderd :D )
    Het heeft uiteindelijk wel eventjes geduurd voordat het helemaal wegtrok, hang me er niet aan op (is al eventjes geleden) maar denk tussen de 2-4 weken.

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja hoor, in het daglicht leggen. En hoe lang het duurt weet ik niet, maar je kleintje is niet voor niets ontslagen uit het ziekenhuis - het komt goed.

Gefeliciteerd en geniet van jullie wondertje :)

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daa heeft ook 1 dag onder de lamp gelegen. hij zag nog wel geel maar niet meer zo heel erg als na zijn geboorte wij kegen ook het advies om hem bij het raam te leggen als hij sliep en we hebben de box ook voor het raam gezet. met een klein weekje was alles goed en zag daan niet meer geel

5. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    hoi,

Mijn dochter (inmiddels 6 jaar) had een extreem hoge billirubine gehalte, de kraamhulp kwam daar 3 dagen na haar geboorte achter. Het was zo erg dat ze in levensgevaar was en ik moest met spoed haar naar ziekenhuis brengen. Ze heeft ook bloedtransfusie gehad. Het ergste vond ik dat artsen niets kwijt konden hoe het zou kunnen verlopen, we moesten maar afwachten. Na een dikke week mocht ze eindelijk naar huis. Gelukkig is alles goedgekomen. Het is inderdaad goed om daarna ook in zonlicht te zetten.
    Als je het echt niet vertrouwt zou ik even toch je arts bellen.

Groetjes en sterkte Mina

6. jessey

jessey Actief lid

18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Hallo, Mijn zoontje heeft na de bevalling ook erg veel last gehad van geel zien. en zijn zusje (half uur later geboren) had nergens last van. Ik was ook heel bang en onzeker omdat je niet weet wat er gebeurt. Mijn zoontje heeft 2 dagen onder een lamp gelegen. Ik mocht op 30 mei 2007 naar huis en moest me 2 kleine schatjes achterlaten, echt ondraaglijk die pijn. Je bent bevallen en dan toch ben je alleen thuis. 1 juni werd ik gebeld dat ik ze 2 juni mocht ophalen en dat Joey de volgende dag nog even moest terugkomen voor een hielprikje om te kijken naar de waardes van het geel zien.

De waardes waren nog wat hoog maar hij hoefde niet te blijven en mocht lekker mee naar huis, Moest het wel nou lettend in de gaten houden. En moest hem inderdaad bij het licht zetten, niet te lang. En uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Het ziekenhuis laat echt geen baby gaan als die niet helemaal perfect in orde is.

En het is nu een lekker bol jochie. Maak je niet druk uiteindelijk komt alles goed, en als je het niet vertrouwt dokter beeln of naar het ziekenhuis gaan.

xx jessey

Deel Deze Pagina