Drukgevoel van onder blijft (na de bevalling)

Discussie in 'De bevalling' gestart door P73, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Anderhalve week geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Tot op de dag van vandaag ervaar ik een behoorlijk drukgevoel van onder. De eerste dagen heb ik hier weinig aandacht aan geschonken, dacht dat dat normaal was na een bevalling. Heb het ook niet gemeld bij de laatste nacontrole door de vk (die kwam alleen om bv te promoten, vroeg verder nergens naar, was geen speld tussen te krijgen, dus na een paar pogingen was ik door alle hormonen mijn vraag kwijt.....).
    Maar we zijn nu anderhalve week verder en ik heb het nog. Vooral als ik loop of sta.
    Wie weet of dit normaal is en/of herkent dit?

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo... dat drukgevoel herken ik zeker! ik denk ook dat het vrij normaal is ;) heb het namelijk nu nog steeds..dus ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken :)
    succes ermee
    groetjes van Ramona

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    had ik ook wordt wel minder hoor.
    veel je bekkenbodemspieren trainen. en bijv. ook aanspannen als je wat zwaars tilt.

succes

4. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Was bij mij pas na een week of 6 helemaal voorbij....

5. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb het ook gehad maar was bij mij na een week of drie gelukkig alweer weg.
    Denk dat het heel verschillend is per moeder.
    En als je het niet vertrouwd bel je je vk toch even dan kan zij je wel vertellen wat normaal is en wat niet.

6. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Toch fijn om te horen dat het er een beetje bij hoort......Heb soms echt het gevoel alsof er nog eentje uit wil ;)
    Ik vind het fijner om mijn vraag hier te stellen dan aan de vk. Die heeft alleen de nacontroles gedaan omdat ik onder controle van de gyn. stond en in het zh ben bevallen.
    De vk is hier 3x geweest en echt alleen om borstvoeding te promoten! (Ik kolf af omdat aanleggen niet zo goed gaat, bv is zo redelijk op gang gekomen, van de vk krijg ik het gevoel het nooit goed te doen, maar dit is even off-topic).

Bedankt voor jullie reacties dus en ik ga gauw met de oefeningen beginnen (was ik eigenlijk een beetje 'vergeten' .......... zoals zoveel, mijn hoofd is echt een vergiet :oops:

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn meisje is nu 2 maanden en ik heb nog regelmatig dat drukgevoel van onder. Ben dan ook wel ingeknipt en daarbij nog verder uitgescheurd.

8. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Probeer je bekkenbodemspieroefeningen regelmatig te doen. Het hoort er allemaal bij hoor. Down under is het gewoon uitgerekt, en het moet weer tot normale proporties komen.

Wanneer je er nog steeds veel last van hebt bij de nacontrole (6 wk na bevalling) dan moet je dat even melden bij de verloskundige. Het zou namelijk kunnen dat je dan verzakkings-klachten hebt.

9. Anita30

Anita30 Lid

4 jun 2007
    66
    0
    0
    Friesland
    Hoi

Ik heb dit gevoel ook. Ben 2 weken geleden bevallen. Wordt wel minder nu. Bij veel lopen
    wordt het hier weer erger.

Anita

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had het ook. Het is heel belangrijk om veel rust te nemen, om de boel daar beneden de kans te geven om te herstellen. Ik weet me nog te herrinneren dat ik het nodig vond om 2 weken na mijn bevalling het achtererf te mòeten vegen :rolleyes: Op een gegeven moment kreeg ik ook een enorm drukgevoel en een soort kramp in mijn spieren rond mijn buitenste schaamlippen, echt, ik kon bijna niet meer lopen. Ben op het toilet gaan zitten, toen kwam er ook nog een groot stolsel uit. Ik heb de vk gebeld en die sommeerde me direct rustiger aan te gaan doen, eigenlijk verklaarde ze me voor gek, alleen gebruikte ze daar wat nette woorden voor ;)

Je moet uitgaan van 6 weken herstel. In die tijd is het gewoon belangrijk om heel veel te rusten, ook als je je goed voelt, juist daar schuilt het gevaar dat je teveel gaat doen..

11. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik heb het ook en heb bij de nacontrole meteen even aan de gyn gevraagd of dit erbij hoort. Hij verzekerde me dat dit normaal is. Na de bavalling moet de baarmoeder weer terug naar de oude plek. Nu zit hij een beetje "verzakt" en dat geeft dus blijkbaar het drukkende gevoel naar onder. Geen zorgen dus, gaat vanzelf weer over. Mij is inderdaad ook aangeraden de bekkenbodemspieren te trainen!

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat drukgevoel heb ik zeker zo'n 4 maanden gehad erg lastig!

13. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    dat had ik ook , maar is alweer voorbij gelukkig
    ik heb wel een ander lastig probleempje ; als ik op toilet zit en ik wil mijn bekkebodemspieren opspannen doet mijn clitoris :oops: verschrikkelijk veel pijn , of gewoonweg als ik er te hard op druk ..

ben bang dat ie mss gescheurd is ofzo :s

heeft iemand het ook gehad ?

14. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    dat had ik ook , maar is alweer voorbij gelukkig
    ik heb wel een ander lastig probleempje ; als ik op toilet zit en ik wil mijn bekkebodemspieren opspannen doet mijn clitoris :oops: verschrikkelijk veel pijn , of gewoonweg als ik er te hard op druk ..

ben bang dat ie mss gescheurd is ofzo :s

heeft iemand het ook gehad ?

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ooo ja die bleef ook een tijdje gevoelig ja! en je urinestraal niet onder controle hebben met als gevolg dat ik wel eens tussen de pot en de bril door plaste.

16. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Haha, wat een 'klachten' allemaal zeg.....Soms voelt het allemaal zo opgezwollen dat het lijkt alsof 'de buitenboel' klem zit, haha! :)
    Ik heb er ook nog een blaasinfectie en schimmelinfectie bijgekregen.........
    Maar als ik naar die kleine meid kijk maakt dat alles weer goed, gelukkig!

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    p73 je banner klopt niet.

18. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    @Mandy1; Klopt, heb 'm gelijk gewist, ben inmiddels bevallen.......Maar dat was wel duidelijk geloof ik ;)

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha ja dat was zeker duidelijk! :)

Deel Deze Pagina