Misschien niet de juiste plek maar wist even niet waar ik het kwijt kon. Als alles goed gaat verwachten wij begin mei onze tweede. We hebben al een zoontje van nu 2 jaar en 8 maanden en gebruiken nu voor hem een buggy. We wonen aan een vrij drukke weg en alleen lopen ergens naartoe duurt een eeuwigheid en vaak wil hij ook na een tijdje niet meer (hetzelfde geldt als we een driewieler oid meenemen). Ook hebben we een bugaboo cameleon waar de baby straks in kan. Nu vraag ik me af, wat is handig met twee jonge kinderen..? Mijn zoontje is tegen die tijd natuurlijk 3 en 4/5 maanden zoiets.. Hij op een fiets (die we nog gaan kopen) en baby in de wagen? Ben zo bang dat ie er vandoor scheurt haha.. Draagzak kan ook maar dan kun je moeilijk boodschappen doen etc. Sommige dingen zijn hier wel op een klein afstandje lopen dus het moet wel comfortabel voor allemaal zijn zegmaar. Een duowagen lijkt mij dat mn zoontje dan weer net te oud voor wordt. Wat is jullie tip??
Ik zou zeker geen duowagen meer aanschaffen. Onze kinderen schelen 1,5 jaar en ik had in het begin een duowagen, maar sinds mijn zoon 2,5 is geweest loopt hij gewoon. Je bent pas zwanger, ik zou me lekker daar op richten. En pas tegen de tijd dat je bent bevallen gaan kijken hoe en wat. Een kind van bijna 4 kan heus wel een stuk lopen. En anders laat je hem helpen met de kinderwagen duwen oid.
Geen specifiek antwoord, maar ik zou nog even afwachten. Je zoontje heeft nu de leeftijd dat hij waarschijnlijk een stuk beter gaat luisteren dat hij bij je moet blijven. En over een half jaar zijn die afstanden misschien ook prima te doen voir hem, gaat juist zo rond de 3 jaar heel hard met dat uithoudingsvermogen. Je hebt, als zelf lopen wel gaat tegen die tijd, ook van die touwen met handvat, die je aan de wandelwagen kunt vastmaken, hij kan dan het handvat vasthouden. Ik zal even kijken of ik een voorbeeld kan vinden. Gevonden: http://www.pasopshop.nl/contents/nl/p1763.html
Met die leeftijd kunnen ze echt wel een stuk lopen, op de fiets of loopfiets. Ik zou hier zeker geen dubbele wagen of plankje voor aanschaffen, zonde van je geld Ps. Babyuitzet is hier wel een goed subforum voor
Hier mee eens! Voor Dafne gebruiken we al amper meer een buggy. Die weet gewoon dat we haar echt niet gaan dragen als ze loopfiets/fiets met zijwieltjes meenemen. Dan rijdt ze daar ook maar gewoon op terug naar huis. En ze geeft maar een hand als het even gevaarlijker is. In jouw geval tegen die tijd de kinderwagen vasthouden.
Mijn dochter is 1 week jonger dan jouw zoontje. Die wil ook geregeld na 10 meter al opgetild worden. Ik zit er dus aan te denken om een meerijdplankje voor de Bugaboo te kopen. Wij hebben al een duowagen, omdat er bij ons al 1 kindje meer is. Ik wacht nog wel even met het kopen van dat plankje, want in de winter loop ik toch geen hele grote stukken. En tegen de tijd dat het weer mooi weer wordt, is ze al ruim 3. Wie weet dat ze dan wel veel verder wil lopen (we wonen niet heel dichtbij de winkels). Ik zou het dus met jouw zoontje ook nog even afwachten. Mei duurt nog zo lang. Duowagen zou ik sowieso al niet meer doen.
Nee duowagen lijkt mij ook geen plan meer. Eventueel meerijdplankje.. al vraag ik me af of die prettig zijn? Ik hoop dat hij tegen die tijd gewoon iets beter kan luisteren en wat langer wil lopen. We doen soms behoorlijke stukjes omdat niet alles op 3 minuten afstand van ons huis is. Was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen ook al is het heel vroeg om er over na te denken
Mijn zoontje was net 3 toen z'n zusje geboren werd en hij ging van begin af aan gewoon mee met de loopfiets. Hij kon toen ook al fietsen op een gewone fiets, dus dat wisselde ik af (net wat hij liever had) Kon hem toen ook al wel duidelijk maken dat ik hem niet kon tillen als de kinderwagen mee ging en dat is ook nooit een probleem geweest. Ik zou zelf dus nog niks aanschaffen en eerst kijken hoe het loopt.
De loopfiets was hier vanaf een jaar of 3 echt ideaal. Hele lange stukken kon hij daarop afleggen terwijl hij lopend niet verder dan 100 meter wilde gaan. Een meerijdplank hebben we gebruikt van 2 jaar en 3 maand totdat hij dus goed met de loopfiets mee ging. Maar jouw kindje is al ruim 3 voordat de tweede komt dus nu alvast laten oefenen met de loopfiets.
Denk dat we er idd een voor zijn 3e verjaardag kado geven! Racete jullie kindje er niet mee weg? Daar ben ik namelijk stiekem best bang voor hahaha. En vind dat best eng bij ons aan de drukke straat. Is dan wel op de stoep maar dan nog.. Nouja tegen die tijd staan de zaken er misschien al weer anders voor
Hier sinds 2 jaar en 3 maanden geen wagen meer gebruikt. Alleen nog de puky loopfiets. Zoon redt het daarop makkelijk om 2 uur mee te wandelen.
Ik zette mijn dochter gewoon op dr billen in de kinderwagen. In het begin is de baby nog zo klein, daar paste prima een paar peuterbillen bij. En goedkoper als zo'n meerijdplankje.
Mijn 2 jongste schelen 19 maanden. Ik heb de baby veel gedragen, ook met boodschappen doen. En verder meerijdplankje achter de bugaboo. Nu is ze 2 1/2 en staat nog op het plankje, loopt en loopfietsje. Heb nooit een duo wagen gemist eigenlijk!
Onze kinderen schelen 2,5 jaar Wij hebben een meerijdplankje voor de echt lange stukken, maar ideaal is het niet. Ik heb tijdens de zwangerschap veel gelopen met E., hierdoor heeft ze goed leren luisteren en heeft ze ook een langer uithoudingsvermogen gekregen. Je zou dan ook kunnen oefenen met zo'n loopfietsje dat hij goed bij je blijft.
Mijn dochter was 2.5 toen de baby werdt geboren. Ze ging altijd aan de hand mee. Baby in de draagzak en dochter zelf lopen. Ging altijd prima.
Ok! Ik heb überhaupt al zitten kijken voor een fiets, maar wat raden jullie aan voor een kindje wat drie gaat worden, een loopfiets of een 'echte' fiets..? Vind t zonde om iets te kopen waar hij weer maar een paar maandjes wat aan heeft en dan weer wat anders nodig heeft
Een loopfiets lijkt me voor nu geschikter. Net iets minder snel. Mijn dochter van vier fiets nu nog niet. Wel met zijwieltjes natuurlijk.
Zelf ga ik juist niet met loopfiets op pad als ik wil dat hij bij me blijft, langs een drukke weg bijvoorbeeld. Hij crosst zo hard op dat ding, prima op een zandpad een stukje verderop, en door de tuin en om het huis mag hij ook zo hard als hij wil, maar echt niet langs de weg. Mijn jongste zit zo goed als nooit meer in de buggy of wagen eigenlijk, hij loopt zo anderhalf uur als we een boswandeling maken in het weekend. Dus ik zou aan beiden niet meer beginnen, niet aan een duowagen en niet aan een meerijdplankje. Nu al vaak gaan wandelen, en hem constant aanleren dat hij bij je blijft. En mei is nog zo ver weg, dan luistert hij vast al veel beter dan in deze fase. Gefeliciteerd trouwens