Bij ons zoontje kwamen ze er rond week 30 achter dat hij niet goed groeide. We moesten om de dag een ctg laten maken, om te kijken of hij het nog wel naar z'n zin had. Omdat dat tot 40 wkn, goed leek te gaan, hebben ze hem zo lang mogenlijk laten zitten. Ik zou de maandag worden ingeleid, maar hij is de vrijdag spontaan geboren. Uiteindelijk is hij met 40wk + 1 dag geboren. 46 cm en 2335 gr. Tegen ons was gezegd dat de grens voor couveuse ongeveer 2500 gr was, maar dat ze goed kijken of het wel nodig is. Aidan heeft een half uur in een bedje onder een lamp gelegen om te kijken of hij zich zelf wel op temperatuur kon houden en z'n glucose op pijl bleef. Gelukkig ging dit prima en hoefde hij daarom niet in de couveuse. We hebben nog 4 dagen in het zh. gelegen omdat ze zeker wilde weten dat hij genoeg zou drinken en groeien (hij had n.l. problemen met drinken door dat hij met een lip, kaak, gehemelte spleet is geboren) Dat ging allemaal voldoende dus konden we toch vrij snel weer naar huis. Hij blijft een tenger en klein manneke, maar dat komt denk ik eerder door de voedings problemen (naast de schisis bleek hij ook nog last te hebben van reflux) die we in het begin hebben gehad, dan door z'n lage geboorte gewicht. We moeten daarom een beetje oppassen dat hij voldoende calorieën binnen krijgt. Want zodra hij verkouden of grieperig is (zit nu op de peuterspeelzaal) valt hij erg snel af. Het is verder een energiek en vrolijk manneke. We hebben de pech gehad dat hij een opeenstapeling van voedings problemen had, en dan ook nog een groei achterstand bij z'n geboorte. Maar ik geloof dat de meeste kindjes die deze "problemen"niet hebben. De groei achterstand vaak al voor het 2e jaar in hebben gehaald. Maak je dus niet te veel zorgen.
Veel succes ermee, hoor, hopelijk komt het helemaal goed met jullie allebei. Wat heb je voor pillen gekregen? Labetalol misschien?
Ik herken je verhaal helemaal..al ben ik uiteindelijk opgenomen met zwvergiftiging wat later pre eclamspie werd. Iedere dag hielden zal alles in de gaten en ze kreeg niet veel voedingsstoffen zou klein zijn: nou 3180 gram en 48 cm! Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan en dat je niet hoeft te worden opgenomen. Succes met alles en probeer je niet te druk te maken! x
Nee, ik heb L-Methyldopa gekregen. Bedankt voor het hart onder de riem, van jullie allemaal trouwens!