Hallo allemaal, Mijn dochter heeft de laatste dagen of last van oorontsteking, of zich een "rare" gewoonte eigen gemaakt Ze zit geregeld met haar vingers in haar oren. Op zich kan dat wijzen op een oorontsteking, maar ze is er verder helemaal niet ziek bij. Wat zouden jullie doen. Even na laten kijken of nog aankijken. Zijn er meer kindjes die last hebben van oorontsteking, terwijl ze verder helemaal geen klachten hebben? Groetjes Kim
Jayro had een oorontsteking en toen mocht je juist niet met je hand in de buurt van zijn oor komen, zelf zat hij meer met zijn hand voor zijn oor dan erin. Momenteel zit hij heeel veel met z'n vingers in zn oren. Alleen dit is bij hem geen oorontsteking, want ik zie aan hem dat hij dan zit te luisteren naar het verschil mét en zonder vingers in zn oor. Zou je dochtertje dat niet ook door hebben en interessant vinden? Als je twijfelt zou ik trouwens wel ff laten checken, het kan ook dat het nu wat 'irriteert', maar dan opeens een acute oorontsteking wordt ofzo, dat is dan echt niet fijn voor d'r.
Hoe oud is je dochter? Mijn zoontje is anderhalf en doet dit momenteel ook heel vaak. Hij zit dan met zijn vingers in zijn oren 'mama papa mama papa' te roepen, met zo'n analytische blik erbij. Hier is het dus gewoon onderzoeken.
Als je twijfelt zou ik het even na laten kijken door de huisarts. Ik ben afgelopen week bij de huisarts geweest met mijn zoontje, omdat ik ook twijfelde tussen oorontsteking en gewoon aan zijn oortjes zitten. Hij had verder geen andere klachten of leek ziek. Het bleek wel oorontsteking te zijn.
Mijn dochter is ook ander half. Heb er niet eens aan gedacht, maar het kan inderdaad ook gewoon onderzoeken zijn. Ze is op het moment sowieso heel erg bezig met "neusje, oortjes, oogjes" enz. Zal er eens extra op letten.
het begint meestal met een verkoudheid, en als je achter zn oortjes duwt en hij gaat huilen, of hij wil niet plat liggen dan is het oorontsteking
Julia heeft net oorontsteking achter de rug. Zij was er wel ziek van en daardoor gingen we naar de HA en kwamen we er achter. Nu je het zegt, achteraf, zat ze inderdaad toen best vaak met haar vingers in haar oren. Wij vonden het grappig, maar zij deed het misschien juist daarom wel, expres! Maar goed, oorontsteking kan ook vanzelf weer over gaan, dus als ze nergens last van lijkt te hebben zou ik het lekker zo laten. Als het zeer doet, zie je het vast wel!