Ze rekenen met percentages dus zware baby's mogen ook meer gram afvallen. Hier maakten ze zich gelukkig niet druk. Heb 2 makkelijke bevallingen gehad, alleen was de oudste een sterrenkijker en ik kreeg daardoor te snel persdrang. En daardoor kreeg zij het weer moeilijk en moest ik met persen telkens inhouden. Maar dat had niets met haar grootte te maken. Tweede bevalling was echt een eitje! Haast geen pijn, het ging lekker snel en met 5 minuten persen floepte ze er zo uit. Beide keren geen knip of scheur gehad. Ze waren allebei 53 cm en de oudste 4350 gram en de jongste 4490 gram.
Hier ingeleid met 41.3 vanwege te weinig vruchtwater. Ben na 9 uur bevallen met een ruggenprik om de ontsluiting te vorderen en pijn tegen te gaan. Uiteindelijk maar 3x persen en de reus was er. Ruim 9 pond. De kinderarts de volgende dag bij de controle: zo, dus u geeft deze peuter gebaard Ps. Ben zelf smal van bouw dus ook dat zegt niks. Het zit hem in de stand van je bekken. Was wel ingescheurd, maar niet heel schokkend.
bedankt om jullie verhalen te delen . ik moet maar niet zo panikeren het komt vast wel allemaal goed . ons meisje haar hoofdje zit vooral op p90 lijn de rest is maar iets boven gemiddeld. in totaal komt ze uit op p77 ofzo ... zie ik net staan op de echo. ach ja , het zal onze kleine lieve prinses worden en de bevalling, dat zien we dan wel hoe het verloopt en verder nog een vraagje , zijn jullie allemaal te vroeg bevallen met een zware baby? of niet? ik hoop niet dat ik men tijd uit doe , heb het echt lastig de laatste dagen. ik kan heel slecht slapen en heb heel veel last van men onderrug.
Bij mij krap een week voor de bevalling een ctg en echo gehad i.v.m. minder beweging. Daar werd vastgesteld dat het om een sterrenkijker ging en schatten ze hem op 7 pond, de hoofd omtrek ook geschat. Op de uitgerekende datum bevallen. Ontsluiting ging goed, maar persweeën kwamen maar niet. Uiteindelijk op eigen kracht geprobeerd, maar bleef niet in de geboortegang zitten. Weeën opwekkers gekregen nadat de baby gepoept had, maar toen dat begon te werken mocht ik niet meer persen. Het werd toch een ks, want ze waren bang dat hij klem zou komen te zitten in het geboortekanaal. Hij bleek 9 pond en hoofd omtrek was 35% meer. Als ze dat hadden geweten hadden ze de weeënopwekkers overgeslagen. Het is maar goed dat dit bij jou dus al van tevoren duidelijk is. Het komt goed.
Ik ging bij alledrie bijna 2 weken over tijd. Mijn vk vertelde eens dat grote kindjes het nog goed hebben bij mama, dus juist vaker overtijd gaan. Hoop voor je dat jij de uitzondering op die regel bent, want zo lang doorlopen is echt geen pretje.
Hier bij de oudste 1 week overtijd, bij de jongste 4 dagen. Vooral bij de oudste had ik het heel zwaar, maar ik genoot ook nog heel erg van haar. Was wel echt een opluchting toen de bevalling begon.
Hier met 41 weken bevallen van een meisje van 4200 gram. Zware bevalling en de ontsluiting vorderde niet. Ook met vacuüm geboren maar dat was omdat ze schuin lag (ze is met haar hoofd naar de zijkant gebogen geboren) en haar hand naast het hoofd. Verder was ze namelijk mooi in proporties dus niet dik oid. Denk dat je toch weinig anders kan doen dan afwachten hoe het gaat lopen. Mijn moeder roept altijd dat mijn broertje een Veel dikker hoofd had maar er makkelijk uit kwam. Ik met een smal koppie moest er ook met vacuüm uitgehaald worden.
Onze dame werd ook groot geschat. Uiteindelijk is ze geboren met 3960 Gr. en 53 cm. Hoofdje was bij ons alleen wel iets kleiner dan gemiddeld. Bevalling ging top! Binnen vijf uur na het breken van de vliezen was ze er. Helaas wel ingescheurd en ingeknipt. Komt vast goed! Succrs
De groeiecho's klopte bij mij best goed. Ik zou ook zwanger zijn van een flinke knul geboortegewicht was geschat rond de 4 kilo. Hoofd en beetjes waren vooral aan de grote kant en buikje iets bovengemiddeld. Uiteindelijk al met 38+1 bevallen en hij woog 3450gr en 51cm. Dus voor dat termijn toch geen kleintje. Maar daardoor dus een gewone gemiddelde baby. Ben blij dat hij was eerder kwam iig Maar mijn zoontje is ook een lange, smalle baby. Dus het gewicht zit hem vooral in de lengte. Hij heeft eigenlijk nooit typisich babyvetjes gehad (nu nog niet) Mijn zoontje lag tijdens de bevalling ook nog als sterrenkijker, maar is op het laatste moment in een weeenstorm toch nog gedraaid.
hier een kindje dat ook groot werd geschat met alle echo's uiteindelijk was hij 4390, en ca. 54 cm dus lang en zwaar, 40.0 weken. Bevalling was uiteindelijk spoed ks, door ontsluiting die bij 8cm bleef steken. Echter kwamen ze er pas bij ks achter dat mijn kindje in kruin ligging lag, hierdoor kon de ontsluiting niet vorderen. Ik zou je nog niet heel druk maken, genoeg meiden bevallen van een groot kind zonder problemen en misschien gaat het dus allemaal goed, echter moet je in je achterhoofd er rekening mee houden dat je dus een spoed ks kan krijgen als je kindje als sterrenkijkertje blijft liggen en de ontsluiting erg lang duurt. fijne voorspoedige bevalling!!!
Ik kan alleen maar zeggen dat je je vooral niet druk moet maken! Ons zoontje zat ook op de P92 lijn en ik was bang dat ik er een reus uit moest persen, heb me daar de halve zwangerschap druk om gemaakt, telkens bij een echo werd gezegd dat het een grote jongen was. Bij de geboorte was hij circa 50 cm en 3585 gram dus heel gemiddeld eigenlijk
Hier werd gezegd een groot kind. Met 39 weken ingeleid en toen was ze al bijna 4200 erg blij met die week eerder. Wel een hele makkelijke bevalling.
Hier kreeg ik ook steeds de melding van de verloskundige dat mijn dochter een flinkerd was. P90 lijn of hoger. Rond de 30 weken nog een keer een suiker-tolerantie test omdat ze het niet vertrouwde, hier kwam niets bijzonders uit. Mijn vriend en ik zijn beide lang en ikzelf maakte me er niet al te druk om. Uiteindelijk een thuisbevalling van 4.5u totaal, 4140gr en 53 cm. (39+5) Inwendig iets uitgescheurd, 5 hechtinkjes maar daar heb je geen last van. Ik moet zeggen dat ik geen angst had om te bevallen vondt het wel spannend. Misschien heeft dat ook geholpen qua tijdsduur vd bevalling. Nu weer zwanger en ben benieuwd hoe vaak ik het deze keer weer ga horen.. (Zucht .. )
Mijn schoonzus beviel begin dit jaar van een 9 ponder van 57 cm. Ze is zelf niet erg groot, dus we dachten dat het wel een zware bevalling moest zijn geweest. Maar ze vond het enorm meevallen! Een gezonde grote zoon. Zoals je ziet, het kan alle kanten op Succes met je laatste loodjes!
Ik ben met 40.6 in geleid omdat de gyn verwachtte dat zoontje aan de grote kant zou zijn. Overigens nooit door de vk geconstateerd. Die gaven steeds als schatting 7 a 7.5 pond. Na een bevalling van 8 uur en wat hulp van de vacuüm en een knip een blakende baby van 4340 gram en 53 cm op de wereld gezet. Er was wel sprake van schouderdystocie, maar vk zei dat dit ook bij kleine baby's voorkomt en dus meer pech is...
Ik heb twee macrosome kindjes, 4755g en 4640g. Beide keren niet vastgesteld d.m.v. echo's en het voelen aan de buik, tot mijn grote verbazing. Ze zaten er flink naast, zowel gynaecoloog als verloskundige. Echoscopie is dus zeker ook niet héél nauwkeurig, dat zeggen ze zelf ook wel erbij. Bij ze allemaal normaal bevallen, hoewel de eerste, die de doorgang nog moest maken, er een vaccuum aan te pas is gekomen en het kindje had een schouderdystocie. De tweede is preventief met 38 weken ingeleid en was 3.5kg. Dit was dan ook een erg fijne bevalling, zonder slag of stoot. Mijn derde kindje zou niet overdreven zwaar zijn en we hebben de gulden middenweg genomen, ingeleid met 40 weken. Ze zaten er weer flink naast, ook dit was een macrosoom kindje. Hij zat ook even vast met de schouder maar dat gaf verder geen problemen. Beiden hadden te lage suikerwaardes na de bevalling en zijn even opgenomen geweest. Je kunt dus normaal bevallen, het waren voor mij niet de makkelijkste bevallingen, maar dit zal bij iedereen anders zijn.
Mijn beide kinderen waren ook macrosoom. Met 32 weken werden ze beide al op 6 pond geschat. Mijn zoon is met 36+3 geboren en was 4095 gr en 54 cm, mijn dochter met 38+3 en was 5120 gr en 56 cm. Allebei hele vlotte bevallingen, zonder hulpmiddelen en slechts een klein scheurtje (4,5 uur en 2,2 uur). Mijn dochter viel heel erg veel af( ruim 500 gr) en het heeft bij haar tot 8 weken geduurd voordat ze weer boven haar geboortegewicht was. Gewicht zegt heel weinig eigenlijk. Maar het is wel goed dat ze tegenwoordig al inschattingen maken.