Ervaringen met Hello Fresh

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het mooie vind ik ook dat je alle ingrediënten erbij krijgt, tot aan de kruiden aan toe. En dat vind ik dan weer prettig omdat ik dan niet een heel potje van iets hoef te kopen voor 1 gerecht.

Ik heb ook een supermarkt op loopafstand, maat het gaat mij ook meer om meer variatie in maaltijden dan het niet naar de super hoeven. Ik ben echt niet creatief als het op eten aankomt en dus is echt een uitkomst.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames mag ik hier even inbreken voor een vraagje?

Ik wil ook graag een x de box van hello fresh bestellen maar hoe weet ik nou wanneer ik moet bestellen om de box te krijgen die ik wil.

Als ik nu kijk zie ik bij volgende week een box staan die me heel eeg aanspreekt en ik dus graag zou willen bestellen

Maar als ik nu bestel, krijg ik dan de box van deze week?

En ik wil dan graag een box voor 3 dagen bestellen (voor 2 personen, i volwassen en 2 kleine kids denk wel dat dat goed is dan?) maar krijg je dan altijd de eerste 3 recepten die op de site staan?

Hoop dat jullie me kunnen helpen, groetjes!

3. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een half jaar lang Hello fresh gehad, een doos voor 5 dagen in de week. Het is op zich erg gemakkelijk en vaak erg lekker. Je ontdekt nieuwe ingrediënten, eet minder vlees en de porties kloppen ook goed. Op een gegeven moment waren we het alleen ineens helemaal zat. Ik kan niet goed uitleggen waarom.

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je die voor aankomende week wil ben je al te laat.. moet voor woensdag of donderdag. . Dan krijg je m zaterdag of zondag geleverd... (vrijdag is volgens mij ook een optie...)

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @borntobemom ik wil graag die van volgende week, dus als ik m nu bestel zou ik die van volgende week ook krijgen? Ben alleen t hele weekend niet thuis om te eten, zijn de spullen dan nog goed? ZeGmaar voor ma di woe ?

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je nu besteld krijg je vrij-zo (afhankelijk van welke bezorgdag ej kiest) je producten. Ik kreeg m altijd zondag en maandag begonnen we met de box... soms bleven producten wel een dag langer liggen dan 'bedoeld ' (er zit een volgorde van eten in,die staat aangegeveb) dat kon makkelijk want de producten waren echt mooi vers

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké thnx! Ga even bestellen haha

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ligt er aan waar je woont hoor, wij krijgen hem altijd pas op dinsdag, hoewel we sinds kort ook kunnen kiezen voor zondag. Persoonlijk vind ik dinsdag fijner. Als je een account aanmaakt, kun je zien voor welke dagen je hem aan kunt zetten. Bij gerechten onder bestel nu kun je de eerstvolgende zien die nog een optie is, voor mij zou dat dan om volgende week dinsdag gaan. Voor 1 volwassen en 2 kids is de 2 persoons box ruim voldoende.

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    O nou sorry hoooor

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben er heel blij mee. Ik bestel ze af en toe, meestal als ik net in Nederland ben, en te veel jetlag heb om na te denken over koken.
    Lekkere dingen die je niet zo snel zelf zou doen, kinderen zeggen 'als een restaurant'. Wij zijn kleine eters, dus ik heb aan een drie dagen box voor twee genoeg voor drie of vier personen, vooral omdat ik vooraf vaak soep maak en vaak nog iets anders erbij geef.

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier word de eerste box nu volgende week dinsdag geleverd, ben erg benieuwd. Wel fijn dat t ook Savonds kan want moet dan gewoon een hele dag werken. Ben heel benieuwd!

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik heb zaterdag mijn eerste pakket gehad en ik was heel enthousiast! Lekker gevarieerd eten, maar vooral gezond! Vis, veel groente, dus echt top!

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Vis en groenten hebben ze ook gewoon in de supermarkt :)
    Vind dat hele Hello Fresh geldklopperij.
    Heb je echt geen ideeen, koop een kookboek, een waarin de makkelijk verkrijgbare spullen in staan
    De ingredienten die er in die boxen zit zijn het bedrag van de doos bij lange niet waard.

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb 2 cadeaukaarten liggen hier van Hello Fresh, een van 15.00 en een van 20.00. Wie hem/ze wilt kan me pben voor de codes!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, ik vind van wel. Ten eerste ben ik niet zo'n creatief persoon. De recepten die daarin staan zou ik in eerste instantie niet zelf kopen, maar omdat ze in die box zitten, word ik soort van "gedwongen" om het te eten (het ligt tenslotte in mijn koelkast, zonde om het niet te doen), en verrassend genoeg vind ik het tot nu toe eigenlijk altijd lekker (zelfs voor iemand zoals ik, die niet echt een grote viseter is).

Daarnaast zijn alle ingredienten afgemeten, dus 1) geen overtollige dingen en geen "waste"; 2) geen overvolle kruidenla, omdat ik voor een recept een kruid maar 1 keer nodig had en daarna nooit meer. Hier zit gewoon een zakje kruiden bij die bij dat gerecht hoort, ideaal. 3) geen uitgegroeide uien of knoflook, omdat ik dat te weinig gebruik en het dus ligt weg te rotten in de la; 4) Vlees was ik zelf niet zou hebben gekocht omdat ik het bestaan niet eens wist (ben groot fan nu van Brandt & Levy worst).

Je krijgt er de recepten bij en kan ik dus sommige, echt lekkere recepten nog een keertje maken. Ideaal.

Ja, je kunt alles in de supermarkt kopen, maar ik vind het het geen geldklopperij ... zeker niet voor een a-creatief kookpersoon zoals ik. Het zal ongetwijfeld net iets duurder zijn dan in de super hoor, maar wij eten nu opeens een stuk gevarieerder, gezonder en met minder afval ... ik heb het er wel voor nodig.

Nu alleen nog iets vinden voor die idioot grote doos ;) Geeft iemand die wel eens mee terug aan de bezorger??

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Belachelijk duur... 4,90 per persoon per dag uitgaande van 2 personen bij 5 maaltijden per week. Wij eten voor 4,90 per dag met z'n tweeën.. En weveten biologisch vlees ( weliswaar met korting dus gelijk asn supermarkt prijzen) veel groente en vers..
    Kruiden etc schaf je eenmalig aan en die gaan vaak jaren mee. Of zaai zelf kruiden in je tuin / pot. Kijk wat er bij de supermarkt in de aanbieding is, Google een recept en je kunt t zelfs nog goedkoper maken... Ik vind 10€ per dag aan avond eten echt veel geld. Tenzij je een keer een lekkere biefstuk of verse garnalen oid eet.. Dan eet je voor zeg 7-8€ met twee.

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat betreft de doos, ja, wij vouwen hem meestal klein en geven hem weer mee als we de volgende doos krijgen, soms vergeten we het, maar dan geven we twee dozen mee terug de keer erna ;), scheelt weer, anders is de papierkliko veel te snel vol...

Of het te duur is, ligt denk ik aan hoe je normaal boodschappen doet. Ik denk dat ze er zeker goed aan verdienen (logisch toch?), maar ik vind over het algemeen de kwaliteit van de ingredienten best goed, beter dan in de albert heijn in ieder geval, meer vergelijkbaar met een goede slager, visboer, etc. Mijn man doet hier meestal de boodschappen en die let bijna nooit op prijzen van producten, dus ik vraag me af of wij zoveel goedkoper eten als we de boodschappen zelf halen ;). Het hele concept is natuurlijk ook om op een heel makkelijke manier zonder boodschappen te hoeven doen nieuwe recepten die snel op tafel staan en redelijk gezond zijn over het algemeen uit te kunnen proberen. Het is geen "hoe eet ik zo goedkoop mogelijk" doos... En als je een wat krapper budget hebt, is het denk ik idd geen aanrader, want dan kan het idd zoveel goedkoper.

Ik denk dat wij gemiddeld eens in de 3 a 4 weken een box hebben, ik ben niet de makkelijkste eter, dus zet standaard alles uit en kijk telkens wat er in komt de volgende week, soms switch ik hem naar de 5 maaltijden of veggiebox als die me aanspreken.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dit doen wij dus ook. Ik heb idd niet standaard iedere week zo'n box.

19. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind Hello Fresh niet ideaal. Duur, wat hier ook al gezegd is. Veel verpakkingsafval.
    Sinds een jaar hebben wij een groentenabonnement. Dat kost ons 8 euro per week en daar kunnen we met twee volwassenen en een kind ook echt een week van eten. De groente is onverpakt (statiegeldkistje) seizoensgebonden, lokaal en biologisch. Via de mail krijg ik er een hele waslijst aan recepten bij, zodat ik de keuze heb wat ik ermee ga doen.
    Dit combineren wij met biologisch vlees via koopeenkoe.nl en voila, hartstikke verantwoord eten. We moeten nog wel 1x per week naar de supermarkt voor brood e.d., maar dat heb ik er graag voor over.

20. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    Ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen! Net aan de deur een proefpakket besteld met 50% korting en ben dan wel verplicht ergens dit jaar nog een box te bestellen. Het lijkt me praktisch, en ik hoop dat de proefbox lekker is!

Heb ook een fruitbox gedaan voor de halve prijs, is dat de moeite?

Deel Deze Pagina