Ik heb me gisteren vreselijk verstapt op een tak. Mijn enkel maakte een rare draai waarbij ik een knsp dacht te voelen. Nu is mijn enkel duidelijk dik, maar ik heb ze wel dikker gezien. Ook is t niet blauw. In rust voel ik pijn en als ik op en rond de bobbel op de enkel druk, ga ik door de grond van de pijn. Lopen gaat wel, zij t wat stijf, maar traplopen doet weer zeer. Ik neig om naar de ha te gaan, oom omdat ik graag sport en mijn enkel nirtniet wil verpesten. Kom ik niet als een aansteller over? zou het ivm de knap die ik hoorde ook een breuk of scheuring kunnen zijn (ondanks de geringe zwelling en geen blauwe plekken?)
Ik zou gaan, enkels zijn best zwak en je kan ze zo breken. Gewoon even langs gaan. Is het niets, dan weet je ook dat het niets is.
gewoon naar laten kijken, zeker als het zo een pijn doet. Misschien is het alleen gekneusd maar dan kan je er baat bij hebben om een fysiotherapeut het in te laten tapen. Maar eerst laten uitsluiten of er niks anders aan de hand is. Succes
Als ik me verstap en hoor een knap ga ik onmiddelijk langs de ha, een knap horen is niet goed en pijn in rust en bij belasten door de grond gaan net zo min, dus zo snel bellen en voor de zekerheid een foto laten maken (zal de ha wel voorstellen) dan weet je zeker hoe of wat.
Ohhja een breukje kan. Ik had het een paar jaar geleden ook.. 2 weken voor mijn huwelijk. Eerst een week ingetaped geweest, maar hielp niet. Uiteindelijk belandde ik toch in het gips omdat er een lullig scheurtje zat. Mocht voor mijn trouwdag er voor 1 dag uit. Dag daarna zat ik om half 9 sochtends weer in de gipskamer. Ik zou gaan en evt laten tapen voor de rust, maar dan moet wel de zwelling op z'n ergst zijn geloof ik.
Ik denk dat de zwelling wel op zijn max is. Belasten gast wel hoir, maar als ik wat langer loop of sta neemt de pijn toe.
Ik zou gaan voor alle zekerheid. Toevallig heeft mijn man zich ook verstapt en bij hem bleek zijn voet bedroken te zijn.
Neem een paracetamol en belasten op geleide van de pijn. In rust been omhoog! Na een week a 14 dagen moet de pijn steeds minder worden. ..
Als je het niet weet en niet vertrouwt; ga je gewoon naar de huisarts. Je betaald geen eigen risico en het kost je verder niets behalve een beetje tijd en moeite. Niemand die zich oprecht zorgen maakt kan een aansteller zijn; zelfs hypochondrie is niet aanstellen - maar die vlieger gaat hier niet op
Ik zou gewoon even contact opnemen met de HA hoor! Al vraag je alleen de assistente al om advies. Wij zijn hier natuurlijk geen artsen en kunnen je enkel dus niet zo beoordelen, maar als je die knap heb gehoord lijkt me dat niet zo goed.. Dus ik zou gewoon even advies vragen bij de assistent. Beterschap in ieder geval met je enkel.
Er gaan mensen voor veel minder interessante dingen naar de huisarts hoor! Zou zeker even gaan als je een knap hebt gehoord. Enige punt is dat een huisarts waarschijnlijk ook weinig kan zien en je doorverwijst voor een foto. Dat zou ik (als lui iemand) dan weer zo'n gedoe vinden en dat zou me dan tegenhouden Succes meid!
Bij de ha geweest. Geen foto hoeven maken. Enkelband letsel zoals hij het zei. Nu zo'n kous en minimaal 2 weken op krukken. Best lastig met twee kinderen en twee honden en een man die doordeweeks in het hotel zit. 6 weken niet sporten.
Niet iemand in de buurt die je kan helpen als je man er door de weeks niet is? Want lijkt me inderdaad erg lastig te combineren met krukken..
Ik heb drie maanden op krukken gelopen. Maar ik heb 1 klein kind, wat ik deed is veel in mijn rugtas vervoeren, dichte bekers, en veel in het kinder speelwagentje van mijn dochter misschien kan je wat met deze tips? En savonds je been omhoog trekt de zwelling snel weg Beterschap!