nog zo lang wachten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaily122, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaily122

kaily122 Bekend lid

3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Vandaag naar de huisarts geweest om te vertellen dat ik zwanger ben.
    Allemaal prima, bloedruk en gewicht en zo opgenomen.
    Maar nu moet ik nog tot begin juli wachten voor een vervolgafspraak bij de huisarts en dan daarna pas een afspraak maken bij de verloskundige?
    Dit vind ik nog zo lang duren...
    Vinden jullie dat ook?
    Hier lees je toch van veel mensen die al vrij snel of met 10 weken een echo mogen laten maken.
    Is dit normaal of niet?

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi Kaily!
    Allereerst gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap!
    Mag ik vragen waarom je naar de huisarts gegaan bent? Eerlijk gezegd wist ik niet zo heel goed wat ik moest doen na een positieve test, dus ik heb gewoon maar de verloskundige gebeld en zij maakten met mij de afspraak voor de 10 weken echo... Ik denk dat je ze gewoon kunt bellen... Bij ons staat het bezoek aan de vk namelijk los van het bezoek aan de huisarts! In ieder geval heel veel succes en geniet er van!

Liefs Chris

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Inderdaad, dit was bij mij ook het geval! Ik had ook rondom de 9 weken een eerste echo..

Gefeliciteerd en geniet ervan!

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Je kan gewoon zelf de verloskundige bellen hoor. Zij vertellen dan wel wanneer je kan komen. Is tussen de 10 en 12 weken meestal want dan kunnen ze het hartje horen.

Gewoon bellen dus, niet op je huisarts wachten. Kan me voorstellen dat je graag wilt weten of het goed gaat.

Succes, Lenneke

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    In sommige dorpen begeleidt je HA je ipv de VK.. maar ik zou gewoon even bellen met de HA-assistente. Lijkt mij dat je voor een VK wel tijdig moet bellen alsmede voor het laten maken van een echo rond de 10e week.

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien is die lijn tussen de HA en VK wel heel kort en maakt de VK gelijk een echo bij de eerste afspraak. Dan zit je binnen de normale termijn van 9 - 12 weken voor een eerste echo. (Inderdaad even navragen bij de HA-assistent)
    Ik weet het, het lijkt wel eeuwen.....

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik ben zelf ook naar de huisarts geweest omdat ik niet wist hoe het allemaal ging. Hij gaf me het telefoonnummer van de verloskundige en die heb ik gebeld. Ze hebben toen gelijk een afspraak gemaakt voor een echo en een intake. (Joepie de echo was goed!)

Dus als ik jou was zou ik gewoon vast bellen, misschien kun je zo terecht!

Succes, Mayke

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier ook pas een echo met 12 weken. Eerder doen ze het niet. Vind het inderdaad ook erg lang wachten. Zit toch al een tijdje in onzekerheid.......

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    De eerste 12 weken lijken wel eeuwen te duren! Maar toch is het achteraf supersnel gegaan! Houd moed dat gewoon alles goed gaat daar binnen, dan gaat de tijd sneller voorbij....succes meid met wachten!

10. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    volgensmij hoef je helemaal niet terug naar de huisarts en kan je gewoon nou al zelf een afspraak maken bij de verloskundige de huisarts gaf mij ook een nummer van de verloskunde toen ik net 4 weken was en ze zei je kan gelijk bellen en een afspraak maken ik zou gewoon lekker zelf bellen anders duurt het helemaal lang

liefs diane

11. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Klopt, vooral omdat je zelf erg enthousiast bent en niet kunt wachten om het hartje te horen..of niet? Ik hoef nog maar 3,5 week en tussen mijn twee afspraken zat nu ook nog 2,5 week. Volgende week hoef ik pas weer voor controle.. Ik ga ervan uit dat ik dan elke week moet komen, maar ja, dat zie ik dan wel. In ieder geval van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap. Ik hoop dat je je niet al te slecht voelt op dit moment.

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Och meid toch...De tijd VLIEEEEEEEEEEEEGTTTTTTTTtt

werkelijk waar!Geniet er nu maar van want voor dat je het weet zit je al over de helft

Deel Deze Pagina