Eiceldonatie met ruildonor

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlijtigliesje, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

Sep 12, 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Vraagje: weet iemand of er in in Nederland eiceldonatie met ruildonor wordt gedaan? Dus ik neem een donor mee en haar eicellen worden geruild met de eicellen van een (niet-anonieme) donor van een ander stel?

Even in het kort mijn verhaal: wij zijn inmiddels bijna 3,5 jaar bezig om zwanger te worden. Na 5 miskramen en 2 niet geslaagde IVF-pogingen gaan wij nu voor IVF met een eiceldonor. Een lieve vriendin van mij wil graag doneren waar ik ontzettend blij om en dankbaar voor ben. Komende week hebben we een gesprek in het ziekenhuis (Erasmus MC) om alles in gang te zetten.

We zijn helemaal voorbereid en ingelezen en staan hier volledig achter. Het enige wat we eventueel nog zouden willen onderzoeken, is dus eiceldonatie met een ruildonor. Maar dan moet dat wel mogelijk zijn in Nederland. Ik dacht het niet maar wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

Liefs,
    Vlijtigliesje

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Belgie doet dat wel zo.

Geertgen kent wederkerigheid: zaad ruilen tegen eitjes.
    Bel ze eens: wie weet staan ze hier ook voor open.

Mag ik vragen waarom je niet zelf de eitjes van je vriendin gaat gebruiken?

3. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

Sep 12, 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ieoor, bedankt voor je berichtje. Van Belgie weet ik inderdaad, Geertgen zal ik eens bellen.

We gaan in principe door met onze eigen donor hoor, ik wilde alleen alle mogelijkheden onderzocht hebben.

Share This Page