Lieve allemaal, Vandaag is een moeilijk dag. Ik hoef niet uit te leggen waarom. In december heb ik dit gedicht op meerdere plekken gepost op de dag dat ik was uitgerekend van mn 3e sterretje, sindsdien circuleert hij al aardig op ZP, maar juist vandaag wil ik m met jullie delen. Want wij zijn ook mama's! Een dikke knuffel om deze dag door te komen! Liefs Chantal What Makes A Mother I thought of you and closed my eyes And prayed to God today. I asked: "What makes a Mother?" And I know I heard him say: A Mother has a baby This we know is true But, God, can you be a mother When your baby's not with you? Yes, you can, he replied With confidence in his voice I give many women babies When they leave it is not their choice Some I send for a lifetime And others for the day And some I send to feel your womb But there's no need to stay I just don't understand this God I want my baby here! He took a breath and cleared his throat And then I saw a tear I wish I could show you What your child is doing here... If you could see your child smile With other children and say: "We go to earth to learn our lessons of love and life and fear but My mommy loved me so much I got to come straight here!" I feel so lucky to have a Mom who had so much love for me I learned my lessons very quickly My Mommy set me free I miss my Mommy oh so much But I visit her each day When she goes to sleep at night On her pillow is where I lay I stroke her hair and kiss her cheek and whisper in her ear: "Mommy, Please don't be sad today I'm your baby and I am here" So you see my dear sweet one, Your children are okay Your babies are here in My home And this is where they'll stay They'll wait for you with Me Until your lessons there are through And on the day that you come home they'll be at the gates waiting for you So now you see What makes a Mother, It's the feeling in your heart, It's the love you had so much of Right from the very start Though some people may not realise you're a mother untill their time is done They'll be up here with Me some day and know that you're the best one!
Chantal@ Wat een pracht gedicht de tranen staan in mijn ogen , alleen komen ze er niet uit. Weer een moeder dag en weer met lege handen ! Waarom waarom wij. Dikke knuf Hier even 1 van mij . Mama Mama zijn wat ik al jaren wil zijn. Maar door de al die jaren van proberen en hopen. Heb jij lief wondertje mijn baarmoeder nog steeds niet gevuld! Hoeveel geduld moeten wij nog hebben om met jou ooit veel te kleppen over alles en nog wat. Ik ben moeder van binnen maar van buiten nog steeds niet. En dat gaat ook nooit meer gebeuren , het enige wat blijft is tranen van verdriet! Want jou al mijn liefde geven gaat niet gebeuren ik blijf voor altijd treuren om de leegte die jij achter laat. En blijf ik kwaad omdat moeder worden niet gaat.
Lieve meiden, Vorig jaar met Moederdag was mijn miskraam nog geen week geleden en dacht ik dat ik ook niet zo maar meer zwanger zou raken. Ik wilde Moederdag boycotten, voor altijd overslaan. Voor mezelf, maar ook voor alle kinderloze mama's. Nu zijn we een jaar verder. Vorige week heb ik aan mijn lieve kleine sterretje gedacht, onze eerste zwangerschap. En vandaag denk ik niet alleen aan het kindje in mijn buik. Ik had vorig jaar niet kunnen bedenken dat het er dit jaar zou zijn, dat het überhaupt ooit zou lukken. Vandaag ben ik dus al een beetje mama, maar wel één die denkt aan alle hartmama's. Alle meiden die nog in de MMM zitten en alle meiden die hoop blijven houden. Alle meiden die het verdienen mama te worden, omdat zij het fantastisch zouden doen. Aan alle meiden die zich nu zo voelen zoals ik de afgelopen jaren. Weet dat er héél veel meiden zijn die aan jullie denken en het jullie gunnen. Ik mag dan misschien mama worden, maar Moederdag zal voor mij altijd een dubbele betekenis hebben. Ik hoop zo voor jullie dat jullie volgend jaar een zelfde bericht posten als ik nu. Dikke knuffel!!
Oh lieve meiden, wat een mooi gedicht. Heel veel sterkte vandaag. Ook ik hoopte altijd dat deze dag snel voorbij zou gaan. Ooit.......