Hallo allemaal Ik wil graag even mn verhaal kwijt en graag jullie mening met wat jullie zouden doen. Mn dochter is nu ruim 2 en de volgende komt als alles goed blijft gaan in december. Ze gaat 1 dag in de week naar de kinderdagverblijf en 2 middagen naar mn ouders. Maar nu is het dus zo dat mn moeder helemaal niet naar mn regels luisterd. Ik wil namelijk niet da ze snoep en chips krijgt wat ze daar dus wel krijgt, mn moeder was ook de eerste met een fruithapje en een broodkorstje wat mij dus heel erg dwarszit. Ze zeggen elke keer kleine bitch tegen dr en als mn dochtertje slaat op schopt zien ze dat als een spelletje. Nu heb ik hier al meerdere malen met ze over gesproken maar zonder resultaat. Ik zie er dus gigantisch tegenop als we straks onze 2e kleine er eventueel ook heen brengen. Maar nu zit ik dus hoe ga ik het oplossen zonder ze te hard voor hun neus te stoten. Ik werk 24 uur in de week verdeeld over 3 dagen waarvan mn dochter 1 hele dag naar de kinderdagverblijf gaat. Zouden jullie gaan switchen met jullie uren om zoveel mogelijk thuis te zijn? sorry van het lange verhaal maar zit er erg over in en wil graag de meningen van anderen
kleine bitch vind ik wel erg apart om te zeggen (zacht uitgedrukt) Heel erg moeilijk, zijn toch je ouders, maar dit zou ik niet kunnen accepteren
'Kleine bitch' zou ik nooit accepteren! Snoepjes enzo... tja, dat kun je een oma bijna niet verbieden, dat hoort een beetje bij het oma-zijn denk ik, dat verwennen. Mijn ouders waren tegen ons streng, maar tegen de kleinkinderen zijn ze veeeeel te lief, maarja, daar zijn ze opa en oma voor, denk ik. Als jij vind dat ze het niet goed doen moet je haar daar niet brengen. Aan de andere kant mag je dankbaar zijn dat je ouders dit voor je doen...
en waarom zou ze dankbaar moeten zijn??? ok tof als je ouders willen babysitten ( spaar je lekker uit) maar dan nog altijd toch op voorwaarde dat ze jouw regels respecteren. als jij zegt geen snoep is het geen snoep en ok als het nu eens 1 snoepje geeft ga de ts er wss niet zoveel van zeggen maar als ze bv een halve zak chips geven is het een ander verhaal. en sorry maar niemand zegt bitch tegen mijn kids, dat zegt eerlijk gezegdt veel over je ouders vind ik. stel jezelf de vraag; als dit in de opvang gebeurde wat zou je dan doen? en past die regel ook toe op je ouders want het is niet omdat ze gratis op hun kleinkind letten dat ze alles kunnen permiteren. desnoods zeg je het hun van ; my way of creche laatste verwittiging
Waarom geen drie dagen kinderopvang? Daar is echt niets mis mee. Ik zou niet gaan switchen met je uren om zoveel mogelijk thuis te zijn. Ik neem aan dat je vanwege een bepaalde reden werkt? Ofwel voor het geld ofwel omdat je het gewoon leuk vindt? Maar dat je een naar gevoel hebt bij je moeder begrijp ik heel goed. De zaken die jij beschrijft zou ik absoluut niet pikken en het is ook wel de reden waarom ik er niet voor heb gekozen om onze ouders standaard iedere week te laten oppassen. Ik wil mijn ouders niet als medeopvoeders namelijk. Juist vanwege deze conflicten.
Kleine bitch? Sorry, dit zou ik nooit accepteren. Mijn ouders passen 1 x per week op en wel zoveel mogelijk naar onze regels. Natuurlijk zijn wij superblij dat ze willen oppassen maar als ze helmaal geen rekening houden met onze regels dan is het gauw klaar. Uiteraard zijn grootouders veel minder streng dan wij, dat moet ook wel denk ik, maar dit soort groffe opmerkingen zou ik nooit accepteren.
Tsja ik weet natuurlijk niet in welke context je moeder haar 'kleine bitch' noemt, maar mijn ouders en broertje noemen Tess ook wel eens een Tessmanian deviltje maar dat is gewoon liefkozend bedoeld en Tess kan ook echt een krengetje zijn Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn tegen je moeder over wat er er van vind en dat je liever je kindje naar het kdv doet en dan zal je haar misschien even kwetsen maar beter dat dan dat je een omslachtig verhaal gaat ophangen.
Ik vind eigenlijk niet dat je snoep enzo hoeft te accepteren omdat opa en oma nu eenmaal verwennen. Ja ok als ze daar gewoon een keertje gaan spelen of logeren ofzo maar structureel oppassen, dan hebben ze ook een opvoedende functie. Daarnaast vind ik kleine bitch ook wel raar hoor. Als jij je niet prettig voelt bij de manier waarop je moeder oppast dan zou ik ervoor zorgen dat je andere opvang krijgt. Je kan het proberen op een positieve manier in te pakken, bijvoorbeeld dat jij jezelf niet prettig voelt bij 2 kinderen naar opa en oma brengen. Dat je dat te zwaar voor ze vindt ofzo.
Dat opa's en oma's er om bekend staan dat ze hun kleinkinderen meer verwennen, dat geloof ik direct. Maar als jouw dochter elke week naar opa en oma gaat, vind ik dat ze zich wel aan jouw regels te houden hebben: het gaat per slot van rekening om de opvoeding van jouw dochter. Als je moeder weigert om zich aan te passen dan zou ik mijn kinderen dus gewoon drie dagen naar de creche brengen: helemaal niets mis mee en wel zo duidelijk. Enne...ik zou het echt niet accepteren als mijn moeder, of wie dan ook, mijn dochter kleine bitch zou noemen hoor Wat voor normen en waarden leert jouw dochter daarmee. Nop, voor mij zou het de creche worden. Succes er mee!
Ik zie nog wel verschil in een oma die af en toe als een oma op visite komt of een oma die twee keer in de week oppast. Neemt niet weg dat ik vind dat ze best kunnen luisteren als jij zegt dat je niet wil dat ze snoep krijgen. Ik wil dat mijn zoontje tot minimaal zijn tweede jaar geen snoep of chips krijgt. Hij krijgt een liga als tussendoortje en als we bij mijn oma op visite zijn en ze geeft hem een biscuitje vind ik dat ook nog wel prima maar al die chemische troep die in snoepgoed etc. zitten wil ik gewoon niet. Zou toch jammer zijn als ik dat gewoon zou moeten toestaan omdat oma's nou eenmaal zo zijn...
nou sprry hoor. maar ik vindt niet dat je hun voor hun hoofd stood als je haar naar het kdv doet 3 dagen. want je hebt al meer keer gezegd dat je niet wilt zoals het nu gaat. en dat het kdv dus wel naar je luisterd Ik zou zekker niet vrolijk worden als mijn moeder zo deed. ik geef alles als eerst en ik bepaal wat wel en niet mag.
Ik zou ook opzoek gaan naar andere opvang bij een kdv of gastouder. Oma kan dan weer lekker oma zijn en ze wel verwennen met ships en snoep als ze komen spelen of logeren. Ik zou het ook niet erg waarderen als mijn moeder of schoonmoeder dochter al fruithapjes hadden gegeven voordat ik dat deed. Is mijn momentje of dat van papa, maar niet van oma. En kleine Bitch tegen mijn kind zeggen, dat vind ik niet kunnen! Ik vind Tasmaniam deviltje ook iets anders dan bitch moet ik zeggen.