Zelf je auto verkopen...

Discussion in 'De lounge' started by Huismuisie, Dec 28, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik wil graag mijn auto zelf verkopen omdat dit meer op zal leveren dan als ik hem via de garage inlever.

Maar vind het ook een klein beetje spannend.

Zijn er hier mensen die zelf hun auto verkocht hebben? En laat je mensen dan gewoon een proefrit maken?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja ik heb hem verkocht via Facebook binnen 3 dagen. Proefrit ook laten maken maar het ging om een meisje van 19 die met haar ouders kwam en de ouders bleven bij mij dus dat vertrouwde ik wel. Als zij niet mee waren was ik zelf meegegaan.

Huismuisie likes this.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Oh wow dat is snel. Ja bij mij wil misschien een vriend hem overnemen dat zou makkelijk zijn. En de auto is echt nog in goede conditie dus dat durf ik wel aan. Maar goed in het geval dat hem niet wordt zal ik hem toch online moeten zetten.

Wat voor auto had jij?

Ik heb een picanto uit 2013 met 160 op de teller. Die moet toch nog wel een duizendje of 4 a 4,5 opleveren. Maar een garage geeft er beduidend minder voor.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier al een stuk of 5 auto's verkocht via marktplaats.
    Vond het niet altijd fijn die mensen voor de deur, maar levert wel meer op.
    Mijn man ging altijd mee een proefrit maken.

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Ik heb mijn auto vorig jaar verkocht via marktplaats, vond dat ook wel spannend, maar ik moest wel want ik kocht mijn nieuwe auto ook van een particulier. Het is mij reuze mee gevallen. Voordat iemand langs komt heb je vaak al meerdere bericht contact omdat ze vaak nog wat vragen hebben. Op basis van die berichten kun je vaak al een aardige inschatting maken of je met een fatsoenlijk persoon te maken hebt. En als je er dus geen goed gevoel bij hebt moet je gewoon niet afspreken er komt wel weer een volgende geïnteresseerde. De man die uiteindelijk langs kwam had z'n oudere vader meegenomen en ik ben mee geweest met de proefrit en m'n man was ook thuis.

Huismuisie likes this.
  6. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,236
    6,903
    113
    Female
    Heb meerdere auto's verkocht via marktplaats. Ik maak altijd wel een duidelijke inschatting aan de hand van berixhten. En heb soms ook weleens mensen alleen een proefrit laten maken, vaak komen ze toch al met een auto die dan blijft staan.
    Maar ook dat was een beetje op gevoel.

Ik zette zelf nooit mijn telefoon nummer erbij. Sommige mensen vonden dat vervelend ivm de afhandeling. Maar heb het bij de 1e auto die ik verkocht destijds wel gedaan en ik werd helemaal gek van de handelaren die me continu belden en er toch geen fatsoenlijke prijs voor gaven

Huismuisie likes this.
  7. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,659
    2,110
    113
    Nog nooit gedaan.
    Op een of andere manier zou ik bang zijn dat er iets mis gaat.
    Dat de koper "iets vind" wat later toch tegenvalt en dat er dan een conflict ontstaan ofzo.
    En dan bij de rijdende rechter terecht komen.
    Haha

Neuzeke likes this.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,115
    12,093
    113
    Wij hadden destijds eerst een bod laten doen door ‘ik wil van mijn auto af’ oid (ook op locatie laten beoordelen en daar nog 1500 bovenop gedaan en op marktplaats gezet, uiteindelijk mooi in het midden uitgekomen.
    Ik vond het wel heel spannend, maar de auto was altijd dealeronderhouden en was het geld echt nog waard (we hebben een beetje spijt, omdat ik nu een leaseauto heb waar ik nog maar heel weinig mee heb gereden, had ik beter dat geld maandelijks uit kunnen laten keren)

9. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier ook alle auto s verkocht via marktplaats. Gaat prima. Proefrit ging man vaak mee.

Zeebra likes this.
  10. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Hier precies hetzelfde. Nooit overwogen om het niet via mp te doen eigenlijk :p

nelta likes this.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een aangepaste (getunede) Peugeot 206. 2004, 233.000 op de teller. Had hem zelf al vanaf 2007 dus ging me nogal aan mijn hart na 12 jaar...

Huismuisie likes this.
  12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb mijn eerste autootje verkocht via ' speurders' hij was binnen een week verkocht een Seat Arosa die opnieuw gespoten was. Mijn man is mee gegaan met de proefrit en met het over schrijven.

Voor de prijs gewoon. Op marktplaats de zelfde staat km stand en bouwjaar en opties opgezocht even kijken hoe lang sommige al te koop staan en dan gaan rekenen wat je er zelf voor wilt.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja dit is mijn eerste autootje. Heb er ook wel een band mee op de een of andere manier.
    Toch de auto die je vrijheid heeft gegeven om te doen en laten wat je wil.
    Zonder de auto had ik nu vast niet de baan, het huis en de vriend die ik nu heb.

Ik zal wel even kijken of ik dan meekan met een proefrit en mn zoontje even bij de buren kan droppen ofzo ;)

Laat je dan contant betalen als iemand dat wil?

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Dat vind ik wel een goede ook. De auto is ook nog steeds goed verzekerd. Dus stel ze rijden hem in de prak. Dan levert hij nog wel ongeveer op wat ik ervoor wil hebben.

Lill likes this.
  15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,045
    2,913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij deden het via autoscout24. Daar zitten ook veel bedrijven op. De advertentie is daar om te beginnen ook gratis en niet zoals bij marktplaats betaald. Wij verkochten onze Seat Ibiza ST en vroegen 10.000 euro. Er kwam een garage houder voor. Ze kwamen met 2 personen, duidelijk herkenbare auto van het bedrijf. Ze reden geen eens, alleen even gestart. Toen telefonisch het bedrag betaald en en de vrijwaring geregeld. Deze kwam direct in onze mailbox. Betaling ook online en zo was alles op onze eigen oprit geregeld en reden ze met 2 auto's weer weg. Ideaal!

Ze hadden er al een klant voor die er een bepaalde prijs voor zou betalen. Ik vermoed dat ze 'm enkel op hebben gehaald, in de garage even hebben nagekeken op de belangrijkste punten en daarna zo doorverkocht. Wij hadden het boekje met netjes alle servicebeurten e.d. er bij. Ze hoefden er echt niets aan te doen.

Bailey07 and Huismuisie like this.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,479
    21,884
    113
    :roflmao:

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nou hij gaat deze week nog voor de apk. Als particulier kan je ook om een reden geen garageprijzen geven. Maar er is niks om aan te nemen dat er iets mis is met de auto. Hij is garage onderhouden volgens het boekje.

Zowel de vorige eigenaar als ik hebben er zelfs nog nooit zelf olie in gegooid.

Manolito likes this.
  18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja hier hebben ze de helft contant betaald en andere helft overgemaakt. Hou er rekening mee dat als er geld overgemaakt wordt dat het er meteen op staat. Is dit niet het geval en zegt de koper dat het een dag kan duren, niet intrappen.

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nee maar ik stuur wel een betaalverzoek, dan staat het er wel direct op. Eigenlijk wil ik ook geen contante betaling ontvangen.
    Tenzij ze meerijden naar de bank om het daar ter plekke te storten.

Vind het ook veel teveel geld om in huis te hebben.

20. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

Jun 10, 2015
    1,667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Hier ook al paar auto’s via marktplaats verkocht.

Uit de berichten kan je vaak wel filteren hoe een persoon is.
    Laatste keer een super lieve man gehad. Soms ook handelaren die dan met 3 man komen. Maar wij zorgen dat we wel met z’n tweeën zijn. Desnoods staat de buurman erbij.

Share This Page