Hoi iedereen, Ik ben bezig met de 6e ronde met clomid, tot nu toe helaas zonder succes. Ik heb net een afspraak gehad bij het ziekenhuis en daar zeiden ze dat ik nog even door moet gaan met de clomid, maar dat ze ook een HSG willen gaan doen. Zijn er dames die hun ervaringen hiermee willen delen? Ik vind het een beetje spannend namelijk... Alvast bedankt!
Ehm....er zijn er genoeg die het erg mee vinden vallen gelukkig. Maar ik vond het eerlijk gezegd zwaar tegenvallen. De gynaecoloog (een man) zei me dat het aan zou voelen als zware menstruatiekrampen. Dat was niet geheel waar in mijn geval. Ik ging door het plafond van de pijn. En dat terwijl alles bij mij prima doorgankelijk was en mooi schoon. Ik vond de puncties bij de IVF-behandeling en ICSI-behandeling veel beter te doen dan die HSG. Bij die puncties (follikels aanprikken) heb ik zelfs om minder verdoving gevraagd, omdat ik er niet van houd half van de wereld te zijn. Heb toen lekker zitten kletsen. Maar die HSG...mijn vriend zag me creperen vanachter een schot. Nee, dat nooit weer. Sorry voor mijn ervaring. Hoop dat iemand anders je kan verblijden met een positief verhaal.
Ik heb een HSG gehad en vond het echt onwijs meevallen. Je moet je er op dat moment gewoon even aan overgeven. Wat ik wel stom heb gedaan is dat ik die avond ben gaan paardrijden en toen ben ik flink gaan bloeden. Zorg dat je na de HSG echt ff anderhalve dag rustig aan doet. Niet te veel zorgen over maken, zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart. Als je erg veel pijn hebt gewoon aangeven.
pfft ik heb nog geen ervaring, maar heb straks een hsg dus kom er vanmiddag of avond wel even op terug.
Ik heb jaren geleden een Hsg gehad. De behandeling zelf vond ik reuze meevallen. Uiteraard deed het even zeer, maar het was bij mij van zeer korte duur, omdat m'n eileiders goed doorgankelijk waren. Het vastpakken vd baarmoedermond vond ik pijnlijker, maar dat hoeft niet bij iedereen. Bij mij dan wel, omdat mn baarmoedermond elke keer wegkantelde. Maar laat het gewoon over je heen komen en stel je erop in dat het zeer kan doen. Dan valt het altijd mee! Veel succes meid!!
Hier precies zo. Ik vond het vies tegenvallen. Enige wat me op de been hield was het doel: een kindje krijgen. Mijn man bleef dat ook zeggen tijdens die HSG ("liefie, houd het doel voor ogen, houd het doel voor ogen"). Ik vond het echt een akelige ervaring. Ik vond ook dat het ziekenhuis veel te weinig pijnstilling voorgeschreven heeft, van tevoren. Dit had echt anders gemoeten. Als een man een behandeling aan zijn scrotum krijgt die zoveel pijn doet, wordt hij zeker weten onder narcose gebracht, maar bij vrouwen "hoort het nou eenmaal erbij". Ik zou dus vragen om maximale hoeveelheid pijnstilling. Wie weet valt het bij jou reuze mee, maar hier in elk geval een andere ervaring.
Hier ook enorme angst gehad voor de hsg ( ik heb ptss door ziekenhuiservaringen; dan weet je hoe erg mijn angst is). Kon buiten paracetamol geen andere pijnstillers gebruiken omdat de voorgeschreven medicijnen niet mochten bij mensen die een hersenbloeding hebben gehad. Als ik morgen weer 1 moet, zal ik er niet meer over wakker liggen. Wat is mij dat meegevallen. Beetje krampig gevoel voor 5 seconde en toen was het klaar. Houd in je hoofd dat de horror ervaringen meer de uitzondering zijn dan de regel, anders zouden ze dit onderzoek wel onder een roesje doen. Ik heb meer ervaringen met ziekenhuizen dan mij lief is (ivm kanker) en dit is echt goed te doen! Geef de arts aan dat je bang bent en dat ze echt rustig aan moeten doen, te haastig handelen kan de reden zijn van pijn. Zeg dat "stop" echt stoppen betekend en houd zelf de regie daarover. Succes en onthoud dat het tijdelijk is en dat het vaker niet pijnlijk is dan wel!
Oh ja dat was ik alweer bijna vergeten. Ze hebben mij toen geadviseerd om van te voren al te beginnen met ibuprofen slikken. Dan heb je al een beetje pijnstilling. Ik heb geen pijnstilling van het ziekenhuis gekregen.
Hoi dames, Bedankt voor de reacties! Ik wacht het inderdaad gewoon af, zo te lezen verschilt het heel erg per persoon hoe het ervaren wordt. Mij is inderdaad ook geadviseerd om van tevoren al te beginnen met het slikken van pijnstillers. En of het nou zeer doet of niet, het doel is inderdaad gewoon het allerbelangrijkst. Ik heb het er allemaal graag voor over als dat betekent dat ik snel zwanger ben hoor...
Ik vond het goed te doen moet ik zeggen. Oke, het moment van doorspuiten vond ik niet heel fijn en deed even gemeen pijn. Die dag zelf voelde ik me niet heel lekker. Twee weken daarna wel een positieve zwangerschapstest (na 2 jaar)!
Wat fijn! Dat is ook één van de redenen waarom ik gelijk ja heb gezegd tegen de HSG... Volgens de gynaecoloog worden inderdaad je kansen wat verhoogd de maanden erna, en mijn vriend en ik hebben er echt alles voor over!
Mijn ervaring met HSG was werkelijk verschrikkelijk. Ik heb echt heel veel pijn gehad en dat snapte ik niet omdat alles schoon en toegankelijk was. Kun je nagaan als dat niet het geval was. M'n man zat ernaast en zag me huilen vd pijn en kon niets doen. Ik bleef ook herhalen dat het voor een goed doel was maar wat duurde het lang... Ik hoopte ook dat de kansen groter werden op zwanger worden hierna maar nee. Hoop voor je dat het beter gaat bij mij. Maar wat ik hier eerder las over grenzen aangeven enz; onderzoek kan niet zomaar tussentijds stoppen 😼 Dus dat heeft niet veel zin 😼
Ik heb 6 jaar geleden een hsg gehad, onder volledige narcose. Had ik zelf om gevraagd omdat ik ooit een trauma heb opgelopen en het mocht. Dus van de behandeling zelf niks gevoeld, daarna ook nagenoeg niks, alleen lichte menstruatiekrampen. . (Bij ons werd het wel erg spannend omdat ik 2 weken later positief testte, dus zwanger was ten tijde van de hsg. )
Ik heb m gisteren gehad. Nou het viel me enorm tegen. man man wat een pijn. Ben zowat out gegaan. Ik was relaxed het onderzoek ingegaan ik bedoel. Ik heb al jaren extreem veel pijn tijdens m'n menstruaties. Vaak 2/3 dagen volledig verlamt van de pijn op bed liggen dus dat onderzoek moest goedkomen.. Beetje menstruatiepijn kan ik wel hebben..Maar dit was echt geen beetje meer. Ik heb geschreeuwd van de pijn..Nooit meer. Ik vindt het echt zwaar vrouwonvriendelijk dat het op deze manier moest. Heb geprobeerd het doel voor ogen te houden. Maar ben echt kwaad dat het wordt afgedaan als een beetje pijn terwijl ik zowat tegen het plavond schoot. Heb nu nog steeds buikkrampen en bloedverlies..en ik baal dus flink..Binnen een paar dagen verwacht ik m'n ei, maar ik moet nu ff niet aan intimiteit denken brrr. Ik vond het behoorlijk traumatisch. Het duurde erg lang voordat de eileiders zich vulde met dat spul, maar geen blokkades gezien. En dus nog steeds geen antwoord waarom het niet wil lukken..Pfft. Lichamelijk gaat het wel weer maar emotioneel ben ik een wrak. Nog 2 weken dan hebben we weer een afspraak bij de gyn over de volgende stappen.
Hoiii Ik vond het hsg onderzoek echt zeer doen daarbij was bij mij 1 eileider verkrampt wat uiteindelijk de pijn veroorzaakte. Niet prettig dus. Ik wil je wel heel veel succes wensen
Ook ik vond het echt heel erg meevallen! Eventjes wat krampen gehad bij het inspuiten van de vloeistof, maar was echt niks heftigs! Nadien een dag of 3 licht bloedverlies gehad en dat was het... Helaas nog steeds niet zwanger
Ik vond de hsg de naarste ervaring tijdens het hele traject dat ik heb doorlopen (iui en ivf). Het was extreem pijnlijk terwijl de eileiders goed doorgankelijk waren. Vantevoren pijnstillers gekregen waar ik tijdens de behandeling niet veel aan had. Eens maar nooit weer voor mij.
Iemand een idee hoe lang die pijn na een Hsg mag duren? Het is vandaag precies een week geleden maar heb nog steeds pijn. Voor mij was het ook eens en nooit weer, als ik dit van te voren had geweten had ik het alleen onder narcose gedaan. Wist niet eens dat dat mogelijk was.