Wij hebben vanaf dat we hier zijn komen wonen met de gedachte gespeeld van ach is voor even dan gaan we ergens anders wonen. Naar een iets ruimer huis. en inde nieuwbouw in eht dorp. Nou wonen we hier bijne 3 jaar en we zijn verknocht geraakt aan de oudbouw waar we nu zitten en we willen eigenlijk in de oudbouw blijven. Maar ja het huis is niet zo groot. Nou de woningbouw heeft het ook aardig verpest nu ook om eventueel wel te gaanm verhuizen. eerst werden de huurpijzen enorm opgeschroefd, voor een huis waar wij in zitten al wij eruit zouden gaan betaal je ruim 200 euro meer. en nu hebben ze een neiuwe regeling de eu gaat er ook mee aan de slag met de inkomenseis, nu zijn we geen grootverdieners maar zoals onze woningbouw het nu gaat doen komen we de eerste tijd niet eens in aanmerking voor een woning die iets groter zou zijn. Bij ons speelt al een tijdje de gedachte van we blijven hier zitten, is ook goed. het beavlt gewoon en we hebben toch ook wel een flink aanwezige wens voor een 2e maar pas als ik helemaal hersteld ben en ook dat speelt mee ik zit middenin een revalidatie traject. Maar toen wij hier zeg maar 3 jaar geleden in gingen hebben we het huis zo gedaan dat we konden leven en verder van ach die vloer we gaan toch met de tijd verhuizen. Nu hebben we besloten we gaan ervoor dus deze zomer gaan we ons huis helemaal naar onze zin maken. dus nbieuwe vloer, lekker weer even schilderen en ach dat het wat kleiner is dat maakt toch niet uit, ja nu staat er nog een box en als er een 2e komt met de tijd ook maar dat is maar tijdelijk is te overzien. heb er nu al zinin zo moest het even kwijt
Fijn dat je zo overtuigd ben van jullie keuze. Wou dat ik dat ook had. Blijf de verhuiskriebels houden. Nu zeker met een tweede op komst. Wij hebben een oud huis uit 1900. Koop. We zouden eigenlijk groter willen. Maar wel weer een oud huis. Maar nu het huis verkopen is niet zo'n goede tijd. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt, lijkt me heerlijk. Iemand een tip?
Hier 2 jaar geleden dezelfde beslissing gemaakt en wat luchte dat op. Na een hele tijd huizen kijken die totaal niet aan te passen waren mocht het slechter gaan met mij (heb ms) of in wijken stonden waar we nog niet dood wilden liggen, buiten het feit dat we hier in onze stad ons geen koophuis kunnen veroorloven. En toen diende nr 2 zich aan en hebben we de zolder verbouwt tot een 3 slaapkamer. Het enige wat nog moet gebeuren is de gang en onze slaapkamer maar dat komt nog wel eens. Groetjes Anita
TS; gezien alle plannen omtrent hypotheken en aanpassingen in de huren denk ik dat je de juiste keuze maakt. Veel plezier met het gezellig maken van je huisje.