Hoi allemaal, 28 Juli heb ik te horen gekregen dat ik een missed abortion heb gehad. op 5 Aug begonnen met cytotec en het vruchtje kwam er uit, na een onderzoek zeiden ze dat er nog verdikt bm slijmvlies zat maar dat dat wel weg zou gaan met mijn volgende menstruatie.. helaas is dit niet gebeurd. Nu willen ze het laatste restje (8mm) weg gaan halen met een hysteroscopie.. Dat vind pas 14 okt plaats.., ondertussen zit ik helemaal onder de stress en ben ik er helemaal klaar mee.. Zijn er hier ook meiden die dit hebben gehad? doet het pijn? moet je een rustdag houden oid?
Na mijn eerste curretage heb ik der 1 gehad omdat nog niet al het weefsel weg was.. ze gingen in de eerste instantie kijken of ze het ook konden weghalen via de hysteroscopie.. maar het was te groot dus moest helaas weer gecurreteerd worden.. 3 uur van te voren moest ik een pijnstiller innemen al moet ik wel zeggen dat het niet echt werkte.. ze probeerde achter de verkleving te komen en dat was wel behoorlijk pijnlijk... ik heb verder geen ervaring met dat ze er via die manier wat uithalen dus ik weet niet hoe het zit met bedrust daarna.. ik mocht gewoon alles nog.. Maar heel erg veel sterkte meid en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt..
Hoi, Ik heb 10 weken na mijn bevalling nog een hysteroscopie gehad omdat er waarschijnlijk "nog wat" placentaweefsel achtergebleven was. Dat zouden ze dan meteen wegsnijden of branden (weet ik niet meer). Dat bleek tijdens de operatie behoorlijk wat te zijn. Ik ben erg veel bloed verloren naderhand, kon weer aan het kraamverband. Maar dat stopte na een paar dagen wel gelukkig. Niet gezegd dat dat bij jou ook het geval zal zijn hoor, volgens mij moet er bij jou "relatief" weinig weggehaald worden. Ik heb verder geen pijn gehad o.i.d. Heel veel sterkte hoor!!
Ik heb inmiddels drie keer een hystero gehad maar wel onder narcose, dus heb er zelf niets van gevoeld op dat moment. Daarna niet veel last gehad, wel wat vermoeid door narcose. Heel veel sterkte
Ik heb na m'n 3e miskraam en 2e baarmoederontsteking ren hysteroscopie gehad met curretage. Onder narcose. Ging er met pijn in en veel bloedverlies met stolsels. Kwam eruit met een beurs gevoel. Pijn zo goed als weg. Dus positieve ervaring. Ook weet ik nu wat waarschijnlijk de oorzaak van alle problemen was. 23-10 nog een hysteroscopie met laparoscopie gepland om t septum weg te halen. Bij mij dus een therapeutische hysteroscopie. Krijg jij een diagnostische? Krijg je narcose? Of lokale verdoving?
Bedankt voor jullie reacties! Ze gaan het bij mij poliklinisch weghalen. Ik heb een brief meegekregen dat ik pijnstillers van te voren moet innemen dus denk niet dat ik een verdoving krijg. Het is maar een klein stukje wat weggehaald moet worden dus ik hoop dat het meevalt.