Onrijpe eicellen

Discussion in 'MMM clubs' started by Kinderwens2021, Jul 9, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Hi dames,

Ik heb afgelopen zaterdag een punctie gehad in het UZ Brussel met 7 eicellen tijdens de punctie. Ik kreeg gelijk slecht nieuws dat de eicellen onrijp zijn. Ik snap er helemaal niks van. De eitjes waren tussen de 18 mm en 22 mm. Oestradiol lag rond de 5500 pmol.

Bij mijn dochter had ik 9 eicellen, waarvan 8 rijp. Op de echo waren de eicellen kleiner, maar wel rijp. Oestradiol lag rond de 9700 pmol.

Het is echt zuur, omdat het ook grotendeels zelf betaald is. Ik word deze maand 41. Is hij het mijn leeftijd en daardoor slechte eicelkwaliteit of gewoon vette pech. Iemand ervaring waarbij het goed gekomen is?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Hi, wat een enorme teleurstelling zeg!
    Helaas gezien je leeftijd vermoed ik toch ook wel eicelkwaliteit. Wij hadden hetzelfde en ik had ook dezelfde leeftijd. Overigens hadden ze bij ons de follikels wel iets groter, zo rond de 25/26mm. Ze zouden wel rijp kunnen zijn maar 18mm is nog wel aan de kleine kant.

3. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Hi,

Bedankt voor je reactie. Ja denk dat leeftijd ook wel ermee te maken heeft. De eicellen waren tussen de 18 en 22 mm. Zijn ze bij 26 mm niet overrijp? En mijn oestradiolwaarde was rond 2600 ng/l. Mijn arts adviseert nu het korte schema met dubbele trigger. Maar die schema heb ik eerder gehad in een ander ziekenhuis en was geen succes. Met lang schema groeien mijn follikels wel gelijkmatiger. Ik ga vragen of ze wat langer willen doorstimuleren.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,466
    113
    Female
    Ben je bekend met ubiquinol?

5. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    310
    427
    63
    Female
    Hier bij de eerste IVF poging ook gehad dat op 16 eicellen er maar 1 rijp was. Samen met arts besloten om nadien iedere poging (reeds 4 gedaan ondertussen) de dominante eicel overrijp te laten gaan (was iedere keer rond de 26mm op laatste follikelmeting + 2dagen tot Puck up) zodat de andere extra tijd hebben. Is iedere keer goed gegaan met meerdere bevruchting en meerdere cryo's.

6. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Ja ik heb 4 per dag geslikt van pharma nord. En toch onrijp

7. Kinderwens2021

Feb 13, 2021
    81
    8
    8
    Female
    Ja ik ga toch vragen of ik langer mag doorstimuleren. Het gekke is bij mijn dochter waren de kleine eicellen al rijp. Maar iedere cyclus is anders. En heb jij een lang schema of kort schema gehad?

8. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    310
    427
    63
    Female
    Een kort schema.op cd2 beginnen met ovaleap en op cd7 starten met orgalutran. Heb een heel reguliere cyclussen we waren onverklaard onvruchtbaar. Een lang schema had dus geen meerwaarde.

Kinderwens2021 likes this.

Share This Page