ervaringen met implanon (staafje)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zuurtje, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik was vandaag op controle bij de gyn (heb eind november spiraaltje laten plaatsen) draadje deed af en toe pijn en dus gevraagd om het korter te knippen
    hij heeft dit dus gedaan en nadien ging hij een echo maken om te kijken of spiraaltje nog goed zat
    niet dus, dat ding was gezakt en zit nu net voor de baarmoedermond
    het kan dus zijn dat het er op een dag uitkomt zonder dat ik het merk
    nu was ik van plan om voor implanon te kiezen maar lees er veel slechte dingen over (humeur dat op en af gaat, veel en lang ongi zijn)
    ik weet dus echt niet meer wat te doen want ik wil geen pil meer en niet alles kan bij bv

wat zijn jullie ervaringen, zowel de goede als de slechte?

Dank je wel om te lezen

liefs van zuurtje

2. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik heb een implanon gehad en ik was er heel tevreden over. Mijn ongesteldheid was echt minimaal, een keer in de 4 a 5 maanden. Ik heb geen last gehad van moodswings of gewichtstoename o.i.d. :) Verder vond ik het ideaal dat je 3 jaar lang nergens aan hoeft te denken

Bij het plaatsen van mijn tweede implanon is het wel mis gegaan helaas.. De huisarts heeft hem destijds gezet en was er zeker van dat het ding goed zat, ondanks dat hij m niet kon voelen. Toen deze er 3 jaar later uit moest was hij onvindbaar, en niet aantoonbaar met een bloedtest. Niet geplaatst dus..
    Mijn advies is, laat m zetten door iemand die weet wat hij/zij doet, en laat het checken als je m niet voelt zitten. Als je m wel voelt zit je altijd goed natuurlijk

Hopelijk heb je hier wat aan :)

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    als ik hem laat zetten is het sowieso door mijn gyn

thanx voor je reactie

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hey zuurtje

ik heb ook implanon gehad heb t ding wel door een ervaren gyn laten zetten en zelf gevoeld of ie daadwerkelijk er ook in zat en voelde elke week of ie er nog zat(psychisch)
    uithalen was zo gebeurt super klein sneetje en toen ff vissen en eruit,hij verkleefd namelijk wat.
    ik heb geen last gehad van gewichtstoename en me humeur was constant want je hormonen zijn dat ook,had altijd giga humeur schommelingen met de pil.ik ben al die tijd niet ongesteld geworden maar dat kan ook geweest zijn omdat ik al2 jaar de pil doorslikte voordat ik implanon kreeg

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wow roos 3 jaar gedacht dat je anticonceptie gebruikte terwijl hij er niet zat??
    lekkere fout van je huisarts

ik zou er vandaag 1 laten zetten dus kom bij de gyn zegt ze heb je hem bij je... euh wat?? ja de implanon.. nee moest dat dan...
    bedankt huisarts dat ik niet wist dat ik die met verwijzing moest ophalen bij de apotheek. nu gaan ze hem volgende week zetten...

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    dat had ik ook toen ik bij de gyn kwam dus heeft zij een recept uitgeschreven en heb ik em bij de apotheek in zh gehaald en toen was zo gepiept;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb hem ook en ben heel tevreden. Laat hem wel door een gyn zetten! Ik voel m zitten en kan hem ook pakken zo door mijn huid heen.

Ik word niet ongi en voel me prima, het enige dat ik ervan merk is een libido van niks, terwijl die altijd wel hoog was. Maar met wat werk en moeite komt dat wel goed. Manlief moet alleen wat harder werken ;)

Iedereen reageert anders. Probeer het gewoon, als het niet bevalt is er zo weer uit.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik werd ook totaal niet meer ongi maar heb geen libido verandering ondervonden,had net zoveel of weinig zin als voor ik de implanon had,maar klopt wel dat t kan veranderen want je heb constante hormoontoevoer

9. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ja de huisarts is hier wel van geschrokken.. Ik heb later nog een gesprek met hem gehad toen zeker was dat ik geen implanon had en hij heeft toen zijn excuses aangeboden. Hij zet nu ook geen implanons meer, hij verwijst alleen nog door naar de gyn. Het misverstand is ontstaan doordat hij dacht m wel te voelen na de plaatsing. Daarom is er toen geen echo of iets gemaakt om te checken

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    meiden bedankt voor jullie reacties
    ik las overal maar slechte verhalen maar er zijn dus wel degelijk goede verhalen.

ik heb besloten om hem toch te laten zetten (door mijn gyn uiteraard)
    mijn gyn gaat nu ook proberen dat ik mijn geld terug krijg voor het spiraaltje dat niet is blijven zitten zodat ik niet beide hoef te betalen
    is bij beide toch wel een duur grapje van 145€/stuk

11. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
  12. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
  13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    word de anticonceptie niet vergoed bij jouw dan? hier wel als het goed is..

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nee hier in belgië krijg je maar een aantal € terug tot je 29 jaar daarna betaal je alles zelf
    ik val er dus net buiten met mijn 30jaar

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    oh dat is jammer. gek eigenlijk he dat ze het maar tot 29 doen... alsof je daarna ineens aan geheelonthouding zou moeten doen ofzo dat dat je anticonceptie is haha... (ik ga meteen opzoeken of mijn verzekering ook een leeftijd aanhoud haha)

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik moest ook een deel zelf betalen in nl is de anticonceptievergoeding tot 21 en daarna niet meer ik kreeg uiteindelijk omdat ik extra verzekerd was 50 euro terug

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wij hebben een gezinspolis en daar is doen ze aan volledige vergoeding ongeacht leeftijd..

Deel Deze Pagina