Hoi meiden, Graag wil ik wat advies van jullie. Dit is de situatie: Mijn vriend en ik gaan 1 juni 2012 trouwen. Eerst hadden we het idee daarna te willen stoppen met de pil, maar nu dit al aardig dichtbij komt willen we het toch nog uitstellen naar bijvoorbeelde een half jaar of een jaar. De reden hiervoor is dat we beide ons opeens ook erg bewust worden van de nadelen van een zwangerschap/baby. .Ik denk dat we een beetje van de roze wolk gevallen zijn . Ik vraag mij af of we er nu klaar voor zijn, we genieten nu nog erg van onze vrijheid en geen van onze vrienden heeft nog kinderen (allemaal midden twintig, ik word in januari 27 en mijn vriend in mei 29). Nu wil ik wel alvast met de pil stoppen om de hormonen uit mijn lijf de hebben/ te ontpillen. Om zo de kans op een zwangerschap (als het weer zo begint te kriebelen als eerst) zo te bespoedigen. Nu ziet mijn vriend condooms gebruiken echt niet zitten en heeft hij zoiets van dan maar aan de pil blijven. Dit wil ik dus niet omdat ik de cyclus van mijn eigen lichaam alvast op gang wil laten komen (dit kan soms maanden duren heb ik begrepen). Een optie is bijvoorbeeld een koperspiraaltje, maar dit moet er natuurlijk ook weer worden ingebracht en uitgehaald. Ik vraag mij af of dit het waard is voor zo'n korte periode? Hebben jullie nog andere opties? En zijn er meer meiden die het zwanger worden toch wat willen uitstellen? Groetjes Emmie
ik zou zo zeggen doe op jullie huwelijks nacht de pil de deur uit... bij ons heeft het tweeen half jaar geduurt eer dat we eindelijk zwanger waren en ik was naar een half jaar ontpilt... maar het kan ook zo zijn dat je nu de pil de deur uit doet maar dat je dan direct zwanger bent... dus mijn advies : op jullie huwelijks nacht de pil de deur uit en dan heb je dus nu nog even.. groetjes
@ hierboven, kies een moment maar ik kan spreken uit ervaring dat het wel direct raak was. maar je hebt er dan toch voor gekozen het kan natuurlijk ook 2 jaar duren. it¨s how it goesss..
sorry, ik had nog wat toe te voegen want je verhaal lijkt wel heel erg op de mijne. ik was al getrouwd in sep 2010 maar moest verhuizen voor verblijfsvergunning voor me man etc (lang verhaal) maar we wilden zowiezo zwangerworden maar langzaam vielen we een beetje van die wolk door gewoon realistisch te denken aan de planning. we stelden het toen bewust uit. maar toen we eindelijk stabiel weer in nederland woonden, heb k op zijn verjaardag (2011 2 november) verteld dat ik met de pil stop. ik vertelde er toen ook bij dat het wel 2 jaar kon duren en dat ik die troep uit mijn lichaam wilde. toen ik aant ontpillen was (1 maand) voelde ik me gelijk veel beter. pil is echt slecht voor je, ik voelde me stukken beter na de ontpilling. maargoed... eerst ronde.. en nu ben ik zwanger. Zo kan het ook gaan... maar we zijn er wel heel bij mee maar toch nog verrast. maar je hebt er toch voor gekozen. dus ik raad jullie om op een stabiel moment te wachtne je hoeft echt niet financieel binnen te zijn dat is bij ons nietecht het geval nog maar er moet wel een moment zijn dat je denkt het is geen ´probleem´ dat het komt. het is natuurlijk nooit een probleem maar je wilt ook nergens spijt van hebben. als jij nog een keer wilt zuipen en feesten of wat dan ook, moet dat wel nu. veel succes ermee en een vruchtbaar 2012 hehe
Ik denk dat het er aan ligt wat zwaarder weegt voor je kinderwens of het nu nog niet stukje. Koperspiraal wordt geloof ik niet aangeraden voor een korte perioden en al het andere heeft hormonen. Mijn lijf heeft een hele tijd raar gedaan na het stoppen van de pil en wij hebben er voor gekozen om na de bevalling niet meer hiermee te beginnen en condooms te gebruik, maar als je met je eigen vent bent en je weet dat je (ooit) samen kinderen wil is het in mijn ervaring wel heel makkelijk om die dingen met regelmaat te 'vergeten'.
Ik zou iid goed de afweging maken. Want zwanger worden is niet voor iedereen vanzelfsprekend. En ontpillen kan ook lang duren. Wat mij heeft doen besluiten toch "al" zwanger te willen worden is een stukje wat ik op internet las. Hierin stond iets van hoe ouder je wordt, hoe kleiner de kans, en als je er emotioneel en financieel klaar voor bent en je zeker weet dat je kinderen wilt: Begin nu! Je hebt dan meer kansen, ook als het allemaal niet vanzelf gaat en je moet een heel traject in, deze kan jaren duren en voor je het weet ben je ouder en doen ze niet alle behandelingen meer. Hier ben ik een half jaar voor we trouwde gestopt met de pil omdat ik als we wel zo ver waren dat we toch een kindje wilde ik er wel direct "klaar" voor wilde zijn en niet te hoeven wachten ivm ontpillen. We hebben toen condooms gebruikt. Uiteindelijk in december besloten aan kinderen te beginnen (ivm de huwelijksreis in sept. en malariapillen was het nl. verstandig om 3 mnd te wachten). Ik dacht zelf dat het ongeveer een half jaar tot een jaar kon duren, maar hier dus ook meteen raak! Dat kan dus ook gewoon (bij 2 vrienden van ons ook al), dus hier moet je zeker rekening mee houden, wij waren er iig super blij mee. Nu las ik ook dat ontpillen eigenlijk niet lang duurt, maar ik heb daar toch twijfels over. Toen ik gestopt was met de pil kwam mijn mensturatie gewoon meteen op gang zoals ik ook gewent was, maar ik had geen menstruatiepijn zoals daarvoor wel het geval was. Ik ben toen gestopt in december, en in september kreeg ik "pas" mijn mensturatiepijn weer, dus volgens mij toen pas echt "ontpilt". Succes met je beslissing!
Ik was binnen 3 maanden zwanger na het stoppen met de pil (en die had ik 15 jaar geslikt), dus de term 'ontpillen' kende ik niet eens Je kunt het niet voorspellen....
Hoi hoi, Bedankt voor de reacties. Je kunt het inderdaad niet voorspellen. Dan neem ik toch liever (mogelijk) wat minder risico door op tijd te beginnen. Dan heb je tenslotte meer kans dat het krijgen van een kindje mag lukken. Groetjes Emmie