Ik heb het hier met mijn huisarts over gehad en hij raadde het ten zeerste af. Vooral vanwege de kans dat het ding gaat zwerven in je lichaam en daarnaast ook vanwege de onregelmatige menstruatie die je er van kunt krijgen.
Ik heb van 2006-2013 implanon gehad. Totaal 3, dus 4x een sneetje in mijn arm. Het littekentje is 1 cm lang en omdat ze iedere keer hetzelfde litteken hebben gebruikt voor verwijderen en plaatsen is dat alles. Alle keren lag het staafje goed onder de oppervlakte, ik kon zelf voelen dat het er nog zat. Het inbrengen en verwijderen is mij alle keren erg meegevallen, wordt plaatselijk verdoofd. Drukverbandje erom na afloop. Thuis koelde ik het nog even, kan me geen noemenswaardige blauwe plekken herinneren. Bij het eerste staafje had ik het eerste halfjaar last van spotting. Daarna geen bloedverlies meer gehad. Libido is inderdaad ver te zoeken en ik vond mezelf ook niet echt gezellig. Volgens de verloskundige kan het in combinatie met borstvoeding. Mijn tweede en derde implanonstaafje hadden een opaque-lijn, als het staafje zou gaan zwerven in je lijf, kunnen ze met op een röntgenfoto die opaque-lijn zien en weten ze waar je staafje zit.
Heel erg bedankt dames voor jullie reacties. Ik denk niet dat een implanon iets voor mij is. Ik ga nog wel even goed nadenken en bekijken wat voor andere opties er zijn.