Ervaringen met inleiden gevraagd

Discussie in 'De bevalling' gestart door 11oktober, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen uitgerekend, maar komende donderdag (al) een afspraak in het ziekenhuis als de kleine er nog niet is, aangezien het kindje groot wordt geschat.
    Daar krijg ik een echo, CTG en CO (afkorting? Zal dit een inwendig onderzoek zijn?).
    Baarmoedermond was vanmorgen nog steeds gesloten.

Waarschijnlijk zal inleiden met gel wel ter sprake komen... Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik lees vaak dat de bevalling zelf veel korter duurt maar dat er echt een weeënstorm op gang komt zonder tussenpozen.

Ik hoor graag jullie verhalen, zowel positief als negatief!

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Spannend allemaal hoor!
    Ik ben zelf ook ingeleid dus kan je wel het eea vertellen.
    Allereerst de afkortingen, CTG is een hartfilmpje van de baby. Doen ze een band om je buik en dan meten de ze hartslag van de baby en de contracties van je baarmoeder (voorweeen, harde buiken, weeen etc).
    CO weet ik niet eigenlijk.
    Dan het inleiden zelf. Ik ben ingeleid totn ik 41 + 5 dagen zwanger was omdat de kleine niet wou komen. Had al wel wat harde buiken maar dit leidde tot niks. Baarmoedermond zat nog potdicht, ook nog helemaal geen ontsluiting. Ik ben 's morgens om half 8 opgenomen, een uur later hebben ze eerst inwendig onderzoek gedaan waaruit dus bleek dat de boel nog helemaal dicht zat. Daarna hebben ze Gel ingebracht. Elk uur een tijdje aan de CTG. 's middags om half 2 nog maar 2 cm ontsluiting en enkel harde buiken. NOgmaals gel ingebracht. 's avonds nog maar 3 cm ontsluiting geloof ik. Toen besloten niks meer te doen anders zou het de hele nacht kunnen duren en daar was ik ook al te moe voor. Dus, besloten om voor ik ging slapen een slaapmiddeltje toe te dienen. In de loop van de avond kwamen de weeen op gang. Toch besloten om 23.00 slaapmiddel met pijnmedicatie toe te dienen. redelijk geslapen, tot 4.00, toen was het slaapmiddel uitgewerkt en begonnen de weeen weer. Erg onregelmatig.
    Volgende ochtend toen man lief weer gearriveerd was zijn de vliezen gebroken en kwam ik aan het infuus. Helaas een 'foutje' van het verplegend personeel die het infuus te snel ophoogde waardoor ik inderdaad in een weeenstorm terecht kwam. Toen ik het niet meer hield infuus aangelegd met pijnmedicatie en naar verloskamer gebracht. Dat ging veel beter en kon ik me concentreren op de weeen. Rond half 4 persweeen, 16.15 mocht ik persen, 16.45 was onze meid er.

Hm, heel verhaal denk ik zo. Het schijnt normaal te zijn dat wanneer je ingeleid wordt en er gestart wordt met gel, het niet sneller duurt dan wanneer het gewoon op gang komt en dat het heel normaal is dat het zelfs een paar dagen kan duren! Dus nee, het gaat niet sneller dan bij een 'gewone' bevalling. Ze zeggen inderdaad dat je sneller in een weeen storm terecht komt en helaas was dat bij mij ook. Dat komt meestal door het infuus. Maar ik heb ook verhalen gehoord waarbij het gewoon van een leien dakje gaat hoor!

Sterkte en uiteindelijk, hoe cliche ook, als je eenmaal je kindje op je buik hebt maakt het echt allemaal neit meer uit!

X

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

ook ik ben ingeleid toen ik 42+1 was.
    De dag van te voren had de vk me nog wel gestript maar nog steeds geen weeen.
    Toen moest ik de volgende dag het ziekenhuis bellen of ik kon komen en gelukkig kon dat.
    Ook aan de monitor gelegen,dat begon om 07.10 maar nog niks aan de hand haha.
    Ik bleek wel 2 cm ontsluiting te hebben en om 08.00 heeft de gyn mn vliezen gebroken.

Ik dacht nu zal het wel losbarsten maar ik heb gewoon op mn gemak 2 tijdschriften gelezen en koffie gedronken.
    Ondertussen dacht ik bij mezelf:pfff dit kan zo nog wel ff duren.
    Dat vond de gyn ook en stelde voor me aan het infuus te leggen.
    Goed plan dacht ik en om 10.10 aan het infuus.
    Ik begon wel wat buikpijn te krijgen en moest de hele tijd ontzettend plassen.Dus met paal naar de wc haha.Ik had nog steeds lol.

Ik denk dat het toen nogal druk werd bij de verloskamers want de verpleegkundige kwam het infuus even hoger zetten dat was rond 11.45.
    Nou toen wist ik niet meer wat me overkwam!!!
    Echt vreselijk zo'n weeenstorm!Ik werd gek van de pijn!

Geloof het of niet maar in 40 minuten tijd ben ik van 2cm naar 10 cm gegaan(de gyn heeft niet meer gevoeld).
    Ik kreeg om 12.25 persdrang en schreeuwde dat ze de gyn moest roepen.De verpleegkundige zei nog netjes van de dokter is nog even aan het hechten bij een andere mevrouw.

Ik zeg dat is fijn dan maar de baby komt NU!
    En idd om 12.40 is onze Tim geboren in dus amper een uur tijd!

Zo was er niks aan de hand en zo was ie geboren.
    Toch vond ik dat wel het negatieve van de inleiding:je hebt het zelf totaal niet in de hand.Iedereen denkt fijn zo snel maar zo heb ik het niet ervaren.Vond het te heftig ook al was het maar een uur!

Heb dus geen gel gehad maar ik wens je veel succes!

4. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Ik denk dat je met infuus eerder in een weeenstorm terecht komt. Als er alleen gel gebruikt wordt niet. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad.

5. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb ook infuus gehad en ik vond het een ramp de weeen waren echt niet normaal. Mijn advies vraag om ruggenprik want je hebt veel energie nodig bij de einde....

6. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Ik ben 1x normaal bevallen en 1x ingeleid. Ik ben nu zwanger van een 3de, maar zal nooit meer voor inleiden kiezen! Mijn eerste bevalling kijk ik op terug als "een eitje" ... de 2de als "een hel" .

Ik heb vreselijk veel pijn gehad bij de ingeleide bevalling, zo erg dat ik een ruggenprik kreeg die ik eigenlijk niet wilde hebben. Helaas was de pijn zo erg dat zelfs de ruggenprik niets deed! Ja mijn benen waren gevoelloos.. maar de weeen waren nog steeds even heftig.

Na zo'n 10 uur weeen had ik eigenlijk de kracht niet meer om te persen, gelukkig gaat dat bij mij erg vlug dus ondanks dat ik helemaal op was is t toch gelukt... maar was daarna echt een zombie.. was helemaal stoned van alle pijnstilling die ik gehad had (en die niet veel deden) en heb niet echt van t moment kunnen genieten dat de kleine op mijn borst gelegt werd.

Dus voor mij nooit meer...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    48.767
    33.869
    113
    Ik ben ook ingeleid door middel van vliezen breken en een infuus en ik ben het helaas eens met een aantal van de voorgaande reacties. Ik vond de weeen een hel, helemaal vergeleken met de bevalling van mijn dochtertje die spontaan begon. Ik zou de optie ruggeprik ook zeker openhouden.

Ik wilde eerst geen ruggeprik, wilde natuurlijk bevallen, maar zo natuurlijk is een inleiding ook niet.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben bij de tweede ingeleid met 38.3. Heb er bij de eerste 18 uur overgedaan en had rugweeen. Bij de tweede hebben ze om 9u vliezen gebroken en om 10u aan infuus. De weeen kwamen al een beetje opgang nadat de vliezen waren gebroken en met infuus erbij kwam het echt goed opgang. Ik heb ze alleen over standen horen praten. 2 en 4? Heb eigenlijk een hele poos op 2 gezeten, had gelukkig geen rugweeen deze keer. Om 16.37 is onze tweede geboren. Ging dus heel vlot allemaal. Heb betere herinneringen aan mijn tweede bevalling.

Ze wilden overigens eerst ook gel bij mij doen omdat de GYN dacht dat mijn vliezen niet te bereiken waren, maar de Gyn die het overnam zei dat het niet nodig was. Anders had het volgens hem wel 5 uur of langer kunnen duren.

Succes!

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij allebei ingeleid met 41+5 en 41+4 en bij allebei een weeenstorm. Bij de oudste rond 8.30 aan infuus en tegen 12 uur gevraagd om iets tegen de pijn, maakte me niet uit of het ruggeprik of een prikje in m'n been, als het maar houdbaar werd. Jammer maar helaas: gyn wilde nog even kijken hoe ver ik was en stuurde anestesist de deur weer uit omdat ik op 9 cm zat en dan heeft ruggeprik geen zin meer. Uiteindelijk om 14.50 bevallen via vacuumverlossing omdat het een sterrekijkertje was. De tweede om 8 uur aan infuus en rond 10.30 gingen de weeen ineens over in een storm, toen wel ruggeprik en om 14.37 was mevrouw er.

10. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben ingeleid met 41+2 en bevallen met 41+3. Moest me 's ochtend om 8 uur melden en ben toen aan de ctg gelegd. Ik had al 2 cm ontsluiting dus hebben ze om 10 uur mijn vliezen gebroken en een half uurtje later aan het infuus gegaan. De weeen begonnen na ongeveer een half uurtje en werden toen vrij heftig. Om 13.00 had ik 5cm en kwamen de weeen heel snel na elkaar, toen heb ik een ruggenprik gekregen. Om 14.00 kwamen de 4 artsen mijn kamer in gestormd omdat ze op de monitor zagen dat Jesse's hartslag flink daalde. Ik moest meteen op mijn linkerzij gaan liggen, kreeg een zuurstof masker op en ze spoten een middel in het infuus om de weeen stil te leggen. De weeen kwamen zo snel dat Jesse het benauwd kreeg. Toen zijn hartslag weer omhoog ging hebben ze bij mij een kokertje ingebracht zodat ze een klein sneetje in zijn hoofd konden maken om bloed af te nemen om zo te kijken of hij geen zuurstof te kort zou hebben. Gelukkig was dit niet het geval. Na een uur kreeg ik weer een hele lage dosis weeenopwekkers. Ieder uur werd dit weer iets opgehoogd en Jesse werd extra in de gaten gehouden. Om 19.00 hebben ze nogmaals bloedafgenomen bij Jesse om het zuurstof gehalte te checken. Om 20.30 had ik 7 cm, maar Jesse's hoofdje leek een beetje hoog te liggen. Om 22.30 had ik 9 cm. Om 23.30 10cm, maar zijn hoofdje lag nog te hoog. Daarom werd het o.k. team opgetrommeld. Uiteindelijk is Jesse om 0.41 d.m.v. een keizersnee geboren. Het was voor mij dus een hele pittige inleiding.

11. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik ben ingeleid bij 39+2 ivm met een hoge bloeddruk van mij eerste. Ik had al een aantal weken voorweeen en ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben. Ze hebben gelijk mijn vliezen gebroken en ben gelijk aan het infuus gekomen. Binnen no-time had ik een weeenstorm, en binnen een uur had ik volledige ontsluiting.Het infuus is ook maar 1x verhoogd. Eerlijk gezegd vond ik het vreselijk, sorry. Als ik ooit nog eens een inleiding krijg, dan gaan ze eerst mijn vliezen maar breken (als het kan natuurlijk) en kijken wat mijn lichaam gaat doen.
    Mijn tweede bevalling is gewoon natuurlijk gegaan en wat een verschil, het ging nog snel, maar zoveel beter te doen. Ik hoop dat het je bespaard blijft.

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben 2 keer ingeleid, de eerste bij 42 weken en de tweede bij 41 weken. Ik vond het helemaal geen hel! Heb bij de tweede wel een weeenstorm gehad maar vond het goed te doen.
    Bij de eerste had ik na het inbrengen van het infuus binnen 4 uur volledige ontsluiting en bij de tweede binnen 2 uur (vandaar ook de weeenstorm). Beide bevallingen gedaan zonder pijnstilling, daar ging het ook te snel voor.
    Dus laat je niet bang maken door alle verhalen. Ook gewone bevallingen kunnen een hel zijn. Laat het op je afkomen en bedenk je bent tenminste al in het ziekenhuis dus mocht je pijnstilling willen dan is het voor handen. Heel veel succes.

Deel Deze Pagina