Ervaringen met invriezen van embryo's op dag 5

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door schorpioen79, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit nu in de wachtweken van onze 2 icsi poging voor een brusje.
    Elke keer hebben we 4 embryo's die tot op dag 3 het prima doen.
    De beste wordt dan terug geplaatst.
    Maar elke keer halen ze dag 5 niet. Dus hebben we geen cryos.
    Uit onze eerste icsi waar onze dochter is geboren hadden we wel een cryo, deze is op dag 3 ingevroren.
    Deze is in juli terug geplaatst, maar helaas met 6 wkn een mk.

Ik snap best dat er strenge eisen zijn qua kwaliteit, maar het komt toch elke keer hard aan dat de overige embryo's het niet gered hebben.

Ik krijg niet echt een uitleg waarom de embryo's het niet redden.

Wat zijn jullie ervaring met het invriezen van embryo's op dag 5?
    Hebben jullie ook het idee dat er minder embryo's ingevroren kunnen worden?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben bij onze laatste poging (die nu mijn zoontje van bijna 1 is) gekozen voor een verse tp op dag 5 en dus ook het invriezen van de overige embryo's zo laat.

En ja, het is natuurlijk altijd een afvalrace. Wij hadden:
    12 eicellen
    10 rijp
    6 bevrucht
    5 'over' op dag 5, maar twee zwakker/minder
    De 'beste' vers terug en 2 in de vriezer.

Ik kan nog niks zeggen over de kwaliteit van de cryo's. Maar zoveel blasto's was voor ons al een prestatie. Ik ben ervan overtuigd dat de coenzym q10 die ik geslikt heb hierbij geholpen heeft. En ook de menopur ipv puregon en de metformine.

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ook bij ons werd er pas op dag 5 ingevroren.. Onze afvalrace viel ons heel erg tegen:

19 eicellen
    15 rijp
    9 bevrucht
    2 embryo's over op dag 5.. Waarvan ze eerst twijfelden of er van die 2 eentje het nog wel zo redden.. Gelukkig beide kunnen invriezen.

1e cryo tp: miskraam bij 6 weken
    2e cryo tp: een druk kindje in m'n buik nu, ik ben 30 weken zwanger

4. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Wij hadden 19 eicellen, 12 rijp, 5 bevrucht en die zijn alle 5 ingevroren. Bij het ontdooien wel een gesneuveld en een tweede was wel goed ontdooid maar bij het verder delen mist hij een stukje. Die is nu teruggeplaatst.

Bij ons in het ziekenhuis vertellen ze altijd dat ze het bij elkaar kunnen brengen, maar dat het leven iets wonderlijks is. Ze weten ook nog een hoop niet. Het zit bijzonder in elkaar ;)

Succes met wachten!

5. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Zijn nu ook voor een 2de kindje bezig, zit nu in wachtweek (van poging 12).

Ook bij ons schiet er nooit veel over als we wachten tot dag 5.
    Van de 32 maar 6 ingevroren waar we maar 3 van hebben kunnen terug plaatsen en van de 26 maar 3 kunnen invriezen waar er nog van kunnen afsterven bij het ontdooien.

Bij zoon hebben we er op dag 3 19 kunnen invriezen dus wel een heel verschil.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hier ook ervaring met het invriezen van embryo's op dag 5. Bij onze eerste poging hadden we 9 bevruchtingen waarvan er geen enkele het redde tot dag 5.
    Poging 2 (ditmaal ook q10 gebruikt) was als volgt:
    16 eicellen
    13 rijp
    12 bevruchtingen
    4 cryo's ingevrorenop dag 5 (geen verse tp)

En nu ben ik zwanger van de eerste cryo!!

Het is idd een afvalrace waarbij veel embryo's het niet halen. Maar degene die het wél halen zijn heel sterk, en daardoor wordt de kans op een zwangerschap mi ook vergroot. Plus je moet gewoon een flinke dosis geluk hebben. Veel succes!

7. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Q10, is dat een vitamine preparaat en waar kan je dat evt halen?

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat zijn capaules die kun je halen bij o.a. de tuinen. Het heet ook wel Ubiquinol.

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Heeft dat nog zin om er nu mee te starten? Rond half maart punctie

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb er goede ervaringen mee. Ik zeg erbij dat ook het VU steeds zegt dat onze situatie echt uitzonderlijk is.

19 eicellen rijp
    17 bevrucht
    12 embryo's ingevroren
    Zwanger van de verse tp. Dus feitelijk 13 goede en bruikbare embryo's.

In dec tp gehad van een cryo (veel fragmentatie) - niet gelukt.
    In januari tp gehad van cryo - wel zwanger.

Ik heb eens een post van Hilly gelezen over selenium en de innesteling. Misschien kan zij je daar mee over vertellen.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In Düsseldorf vriezen ze de bevruchte eicellen in (stadium tussen 1 en 2 cellen in). Als ze een blastocyste TP willen doen van deze embryo's, dan ontdooien ze er 4 en blijft er gemiddeld 1 van over. De andere 3 halen het niet. Dus je hebt 25% kans dat een bevruchte eicel uitgroeit tot een blastocyste (= dag 5 embryo).

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bij ons hebben ze een deel op dag 4 en een deel op dag 5 ingevroren, maar wij hadden het geluk dat er maar eentje van 10 dat niet heeft gehaald. Tot nu toe echter nog geen succesvolle terugplaatsing.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Aquilegia beschrijft wat ze in oa Dusseldorf en Belgie doen. Het is beter voor het overlevingsproces van het embryo om zo snel mogelijk in te vriezen. Dus na bevruchting direct. Daarna per 2 te ontdooien om het embryo opnieuw te laten delen tot dag 3 of dag 5.

Hoe meer cellen het embryo heeft hoe meer schade het kan oplopen in het dooi en invriesproces.

14. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik weet dat ze in Zwolle vanaf september zijn begonnen met alle embryos invriezen ongeacht kwaliteit.

Vroren ze 5 jaar geleden op dag 4 of 5 in, nu volgens mij op dag 3.

Misschien handig voor jou om te weten.

Deel Deze Pagina