Er mist een stukje (celdeling cryo)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aloly, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik heb vanuit een ICSI behandeling een terugplaatsing gehad van een cryo. Ingevroren als 7 cellig mooi zygote, uit de vriezer verder ontwikkeld tot een blastocyst. Alleen, hij miste een stukje. In het ziekenhuis vertelden ze dat bij meer dan 50% ze het niet meer terugplaatsen maar dat het nu nog ingehaald kan worden omdat cellen geen eigen functie hebben in dit stadium.
    Dat wil ik graag geloven, maar heb toch zo'n gevoel van, tja als het iets mist waarom zou het dan goed innestelen en ontwikkelen?
    Heeft iemand ervaring met zoiets? Alvast bedankt!

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik snap je zorg helemaal! Goh wat zaten wij in de rats toendertijd.
    Er was al een verse terugplaatsing gedaan en daarna een 12-cellige cryo, beiden mislukt. En toen kwam ik voor de terugplaatsing van mijn laatste cryo. Hij scheen 5-cellig te zijn ingevroren en is 4-cellig ontdooid. Ik zag mijn kansen al zichtbaar minder worden :(
    Daarna zeiden ze nog doodleuk....en hij is in de afgelopen 20 uur nog niet doorgedeeld :$. Maar nog wel vitaal, dus we plaatsen hem gewoon terug, er is maar een cel nodig.

Wij waren totaal verbouwereerd, ik wilde eigenlijk gelijk mijn kleren weer aantrekken :p
    10 dagen later bleek ik hartstikke zwanger. En we hebben een compleet gezond zoontje gekregen uit deze cryo.

3. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Dank je wel voor je reactie, fijn om 'bewijs' te horen dat het wel kan! Geeft weer een beetje meer moed ;)

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Embryo's delen soms niet perfect volgens het boekje, maar lopen eerst iets achter en maken dan een paar dagen later alsnog een inhaalslag. Als de artsen het niet zouden zien zitten hadden ze echt geen terugplaatsing gedaan. Heb vertrouwen!

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hier ook een verhaal dat het zichzelf soms kan herstellen.

Embryo ingevroren met redelijke kwaliteit, ontdooit en vervolgens zich ontwikkelt tot top kwaliteit!! Bijzonder he!?
    Zit nu in m'n buik, dus ik hoop dattie doorontwikkelt tot een zwangerschap!!

Fingers crossed, ook voor jou!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mieksel ik duim voor jou!!!

7. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Dank je wel voor jullie reacties! Stelt me weer gerust ;)
    Spannend mieksel!

Deel Deze Pagina