Hallo dames. Ik lees hier een tijdje mee, en ga straks ook beginnen met IUI's waarbij ik 5000IE pregnyl ga spuiten. Ik lees steeds de vraag wanneer je kan gaan testen, wanneer de pregnyl uit het lichaam is. Ik ben een analist en hou van duidelijk antwoorden gebaseerd op cijfers, dus ben ik gaan rekenen. De informatie over de halfwaarden tijd (T1/2 EL) heb ik uit het farmacotherapeutisch Kompas. Een groot boek waar alle medicijnen / werkzame stoffen in staat. De werking/ doseringen/bijwerkingen enz. Ik heb er een foto van mijn berekening gemaakt. Bij deze. Ps. Dit is natuurlijk wel puur wetenschappelijk ieder lichaam reageert wel anders. .. Succes.
Hihi die 33 uur halvering heb ik ook al eens berekend, mijn lichaam heeft langer nodig, ik blijf heel lang lichte streepjes testen
12 en 13 dagen? dat klopt wel enigszins bij mij test na 12 dagen nog een licht streepje, maar daarna nooit meer getest, dan kwam meestal het andere hele duidelijke "je bent niet zwanger"- symptoom
Labmuisje interessant, mag ik daar een vraag over stellen? Ik heb zondag 31/1 pregnyl 10.000IE gespoten. Punctie was dinsdag 2/2 Gisteren (3dpo, 5/2) heb ik pregnyl 1.500IE gespoten. Ik moet dat ook nog doen op 6dpo (8/2) en 9dpo (11/2). Ik vind het dan een enorm ingewikkelde rekensom worden (vond wiskunde A vroeger al drama ) Het ziekenhuis heeft mijn testdag/NOD gesteld op vrijdag 19/2. Maar ik zou het leuk vinden om op Valentijnsdag dé test te doen... Is dat dan inderdaad te vroeg, denk jij? (Ik ben bang van wel ) Dankjewel voor het meerekenen, fijn weekend!
3 dagen na pregnyl 1500 gaat sowieso een positieve test opleveren. Stel het halveert bij jou super snel (elke 24u) dan zou je op 12-2 op 750 zitten, op 13-2 op 375 en op 14-2 op 187.5 zitten. Dat wordt een knalpositieve test. En dat is in het positieve geval. Als jou lichaam zich aan de halfwaardetijd van 33 uur houdt dan is er nog meer in je lichaam en als er nog pregnyl van de vorige injecties in je lichaam zit dan is het nog hoger. Dus ik zou me echt aan de opgegeven datum van het zkh houden. Succes met wachten, lijkt me slopend!
Sorry, dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik lees niet elke dag hier. Ik zal straks voor je gaan rekenen Hoe je komt te zitten met de hcg in je lijf.