Ervaringen met iui??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gijs, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi aldonza,
    ik loop ook in nijmegen in het ziekenhuis, wij hoefde gelukkig helemaal niet zo lang wachten! ik wordt niet behandeld middels IUI, maar wel met clomid en pregnyl. daar mocht ik meteen mee beginnen na alle onderzoeken...

hopelijk heb je morgen een mooi groot ei voor de spuit, en wordt deze ronde jou ronde!!

liefs elfje

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vandaag dus voor echo geweest en vanavond mag de pregnyl erin. Helaas is er maar 1 eitje gaan rijpen (heb ik zonder medicatie ook), maarja...het zal maar net die ene zijn die uit gaat groeien tot ons wondertje! Zaterdag dus de inseminatie en dan weer die 2 spannende weken. Heb er wel weer vertrouwen in. Daarnaast heb ik over anderhalve week een evaluatiegesprek en krijgen we te horen of en hoe de medicatie zal worden aangepast. Ik zou dan evt. een volgende ronde daar meteen mee kunnen starten. Mensen vragen wel eens wil je niet een maandje pauze, maar dat zie ik nog zo als een verloren maand, want het vertrouwen dat het ons zelf gaat lukken heb ik niet echt meer. Buitendat gaat het nog vrij goed, niet al te veel last van bijwerken, al heb ik deze keer vrij veel last van mijn onderbuik rechts (vreemd want links is dat eitje aan het groeien). Wens jullie allemaal veel succes!

3. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spannend hoor. Ik heb ook altijd maar één eitje (elke cyclus 100 mg Clomid per dag). Alleen de vorige keer had ik twee eitjes, maar is helaas op niets uitgelopen.

Ik snap precies wat je bedoelt als je zegt dat je geen pauze wilt. Ik wil dat ook niet, maar ook omdat ik dan niet weet hoe lang het gaat duren voordat ik weer eens ongesteld wordt. Dus dan duurt het helemaal lang (en is allemaal weggegooide tijd).

Ik hoop voor je dat het deze keer raak is. Ik ga in ieder geval voor je duimen.

Groetjes, Jaycey

4. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Hallo

ik heb ook IUI behandelingen gehad, bij mijn eerste heb ik er in totaal 9 gehad voordat wij zouden over stappen naar IVF en net bij de laatste bleek dat wij zwanger waren, alle behandelingen goeie aantallen gehad in de miljoenen, en altijd kwam de duivel weer, en met de laatste behandeling had eigenlijk niet toegepast mogen worden vanwege de aantallen want dat was maar 200.000, echt heel slecht bleek er toch een wonder geschiet, ik ben zwanger geraakt, en mijn zoontje is inmiddels nu 18 maanden.

Voor een tweede zwangerschap zijn wij weer in het ziekenhuis terecht gekomen, en daar bleek uit de eerste behandeling die zo slecht was maar 160.000 dat we moesten stoppen en over moesten naar nijmegen en ook nu weer bleek ik zwanger te zijn ben nu zwanger van mijn tweede, en alle twee de IUI's waar door ik zwanger ben geraakt waren ontzettend slecht, dus het hoeft echt niks te zeggen als het een keer slechter gaat met een behandeling kijk maar, ook al lijkt het soms uitzichtloos, wonders bestaan echt.

5. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat ben ik blij met dit bericht. Dat geeft weer hoop. Ik zag het deze ronde al niet meer zitten. Vorige keer 104 miljoen zwemmers en nu "maar" 5 miljoen :oops: (is nog wel veel, maar toch 99 miljoen minder :(). Ik had er dus geen vertrouwen meer in. Maar misschien moet ik maar eens positief gaan denken :), wie weet helpt het.

Groetjes, Jaycey

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

wij zijn ook bezig met IUI en hebben nu net ronde drie met ongi afgerond :( !

We slaan nu ff een ronde over. Tuurlijk had ik zoiets van: sjips wil gewoon door, maar aan de andere kant.

Deze ronde hadden we andere hormonen dan de 2 vorige rondes. De nieuwe hormonen hadden toch redelijk wat bijwerkingen. We gaan over 3 weekjes op vakantie en ik zou dus in begin van de vakantie uitgeteld zijn voor ongi te worden.....
    De spanning is altijd zo groot.... en de menstruatieklachten dit keer ook!!

Daarom nu dus vrije ronde. Heb geen idee wanneer mijn lichaam nu zelf een ongi gaat produceren, kan met 63dgn duren hoor.......maar misschien deze keer toch kortere cyclus, want kan ook wel eens 35dgn!! We hopen stiekem dat meteen na de vakantie is over 5 weekjes, want dan kunnen we verder met de volgende ronde en anders wachten op de nieuwe ongi.........

Succes allemaal

Twinny

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mama van Ryan wat fijn om jouw verhaal te lezen, geeft je weer hoop. Het is er idd maar 1tje die uit kan groeien tot je wondertje! Wat leuk dat Ryan een brusje krijgt; geniet van je zwangerschap!
    Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus (meestal rond de 30 dagen, de ene keer 28 de andere keer 32..). Ik weet niet of het anders zou zijn als ik nu een maand pauze zou nemen, verwacht het eigenlijk niet. Het zaad van mijn man is altijd prima, al de keren nog een prachtig aantal. Zeg wel eens..........misschien raakt mijn eitje wel beetje van die invasie in de war en kan ze haar keus niet maken, of we geven ze de volgende keer maar een navigatiesysteem kado...
    Twinny wat balen dat je toch weer ongesteld bent geworden, valt dan altijd zo tegen na die 2 weken vol spanning...je voelt van alles, maarja, je kunt nergens echt op vertrouwen. Begrijp ook goed dat jullie nu een pauze inlassen, is ook niet handig met een vakantie en buiten dat kan je lichaam nu misschien ook beetje tot rust komen. Gaan jullie volgende ronde wel door met dosering en soort hormonen wat je allerlaatste keer had? En mag ik vragen welke meds je had en nu hebt gehad? Hoop voor je dat je ongi na de vakantie komt en jullie meteen verder kunnen met een nieuwe poging, succes!

8. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo allemaal!
    Wat fijn dat het draadje meer animo krijgt. Ik hoor zoveel mensen over iui maar er kwam hier bijna geen reactie.

Ik heb al jullie verhalen gelezen en ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg positief over iui denk. Niet uit eigen ervraing maar meer uit jullie ervaringen die jullie tot nu toe hebben gehad. Het is gewoon prettig dat het allemaal nog niet zo heel erg heftig is, met medicijnen en bijwerkingen daarvan.

Ik ben vandaag net weer ongi geworden nieuwe ronde nieuwe kansen. Dit zal dan voor mij de laatste natuurlijke poging worden omdat we dan in september met iui gaan beginnen. Ook voor mij geldt na 37 keer proberen de hoop bij mij ook is zoek geraakt en ik erg blij ben met de mogelijkheden die tegenwoordig bestaan dat ze je een handje kunnen helpen. Ik ben overgestapt van een ziekenhuis waar het allemaal erg lang duurde, bij de kliniek waar ik nu zit zeiden ze na 1 gesprek al, we gaan iui proberen. Dit is de ivf kliniek in Leiderdorp. Ik ben er erg tevreden mee.

Ik vindt het allemaal erg spannend voor jullie die nu bezig zijn met iui. Dit weekend ga ik duimen voor je Aldonza!!

Verder heb ik een vraagje. Zelf heb ik een regelmatige cyclus, 26 dagen. Is het dan zo wanneer je een iui behandeling hebt gehad met clomid en pregnyl dat je cyclus daardoor kan veranderen? Dat het opeens veel langer duurt voordat je ongi wordt?

Mijn hubbie zijn zaadjes zijn afgelopen maandag heen gebracht voor een proefopwerking. Ben reuze benieuwd hoeveel hij er heeft! Het was goed met de andere testen zal dat veranderd kunnen zijn? Hoeveel zijn er precies nodig om iui uit te voeren?

Liefs Gijs

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gijs alvast bedankt voor het duimen. De spuit heb ik er vanavond weer ingejast, was wel even gevoelig, maar ging beter als de laatste keer.
    Ik ga even proberen puntsgewijs op je vragen te reageren...
    Ik vroeg me laatst zelf ook af, dat als je eerder een regelmatige cyclus had dit door gebruik van pregnyl en/of clomid kon veranderen....het lijkt me niet echt, maar als ik er aan denk vraag ik dit zaterdag nog wel even.
    En die zaadanalyse is toch ook maar een momentopname, maar dit zeg ik vooral dat het soms ineens minder goed is, maar dat kan te maken hebben dat je man dan in de afgelopen 3 maand koorts heeft gehad ofzo. Zo zijn er wel meer factoren van invloed die het dit keer kunnen beinvloeden. En zover ik weet gaan ze voor IUI als ,na bewerking, er 1 miljoen zaadcellen overblijven of meer.
    Ik zie hier trouwens wel vaker van die losstaande onderwerpen...zag nu ook weer iemand die vraagt naar ervaringen met iui...terwijl hier bv. al topic is...........zo krijg je natuurlijk allemaal van die subtopics die eigenlijk wel kunnen worden samengevoegd.
    Duik nu snel mijn bed in, kan nog amper mijn ogen openhouden...truste allemaal.

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    OOk ik wil graag meeschrijven. Wij zitten in ronde 24 nu. Gistermiddag naar het zh geweest en daar stelden ze IUI voor. Nou ja ze zei min of meer dat dat gewooon de volgende stap is. Omdat ik een korte luteale fase heb had ik eigenlijk verwacht daar medicijnen voor te krijgen.over IUI hadden we het nog niet gehad dus dat viel een beetje rauw op mijn dak. Ik heb tegen de gyn gezegd dat ik er ff over na moest denken omdat ik er zo van geschrokken was. Dat begreep ze. We moesten maar alle tijd nemen die we nodig hadden. We hebben toch maar een afspraak gemaakt voor volgende week. Dan moeten we ons besluit doorgeven als we dat al gemaakt hebben. Nou na 1 avond flink praten zijn we eruit. We gaan ervoor!! We zijn nu al zover gekomen dat we eigenlijk niet meer willen stoppen. Ik moet dan 28 of 29 aug ongesteld worden en dan beginnen we meteen met de Clomid en pregnylspuiten gevolgd door de IUI., Het gaat dus heel snel ineens.
    En eigenlijk maak ikme nog het meeste druk om die spuiten. Ik ben daar zo bang voor!!!

11. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi FunnyMe,

Welkom op de site. Jammer dat het niet anders kan dan met IUI, maar ja, we moeten ook blij zijn dat het toch mogelijk is om zwanger te raken, al is het met hulp. En wat het spuiten betreft, als het goed is, krijg je maar één pregnylspuit per ronde, dus dat scheelt ook al weer. Ik weet niet of je dat zelf moet gaan doen, of dat ze dat in het ziekenhuis doen. Ik zelf ga altijd naar het ziekenhuis, ik heb nooit de optie gekregen om het zelf te doen (alhoewel dat wel makkelijker zou zijn, moet best een eind rijden voor die ene spuit).

Nou meid, veel succes en houdt ons op de hoogte.

En Gijs, ik hoop voor jullie dat het zaad goed is.

Aldonze, ik duim ook voor je.

Groetjes, Jaycey

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai FunnyMe je hebt het gevonden...goed dat je het eerst even laat bezinken om tot een gezamelijk besluit te komen. Kan me voorstellen dat je even overdonderd bent als dan IUI wordt voorgesteld. Ik spuit de pregnyl zelf (gisteravond weer gemoeten), je krijgt hier van te voren goede instructies voor en als je het echt heel eng vind vraag je of iemand anders het voor je wilt doen (ziekenhuis of vriend die hierin thuis is). Ik ben zelf verpleegkundige dus ben prikken wel gewend, maar het is heel anders om het bij jezelf te moeten. Vind het telkens ook wel spannend, maar eindelijk valt het reuzemee. Plekje is vaak wat gevoelig en vorige keer had ik wel een aardig blauwe plek om mijn buik, maar deze keer ging weer beter en lijkt mee te vallen.
    Het is natuurlijk een hele stap als je naar het ziekenhuis moet en behandelingen moet ondergaan voor je kinderwens, zo had je het je niet voorgesteld. Maar uiteindelijk heb je zo een betere optie dat je wel zwanger raakt..........succes met alles.

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Jaycey, ja dat is ook zo. We moeten inderdaad blij zijn dat we zwanger kunnen worden, met een beetje hulp. Jouw hoeveelste IUI is dit?Vielhet je mee of tegen?
    Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte!

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Aldonza, dat is ook zo! En ja tis niet echt hoe je je als kind voorsteld dat het allemaal gaat. Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het zo kan. Het vergroot de kans op een zwangerschap wel mooi.
    Maar in mn folder van het ziekenhuis staat dat het maar 5-10% slagingskans heeft. Heel erg klein dus...

15. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vier jaar geleden heb ik drie IUI-behandelingen gehad, met een mooie zoon als resultaat.

Nu zit ik ook al weer in de derde ronde van de IUI-behandelingen. Ik heb er deze keer geen goed gevoel over, dus ik denk dat ik ook nog wel naar de vierde ronde moet.

Mij valt het persoonlijk allemaal heel erg mee. Ik vind de inwendige echo's niet erg prettig, maar ze zijn altijd zo weer gedaan (het doet geen pijn hoor). De inseminatie zelf is spannend (en bij mij ook wel pijnlijk, want mijn baarmoeder ligt heel erg diep en is niet goed zichtbaar, dus die eendebek is dan wel pijnlijk).

Het enige vervelende vind ik de tijdstippen waarop alles moet gebeuren. Ik probeer het op mijn werk geheim te houden, en dat valt niet altijd mee, als je op de meest ongunstige tijden naar het ziekenhuis moet. Maar tot nu toe is het me wel gelukt, niemand die iets in de gaten heeft.

Ik hoop voor jullie dat jullie het ook mee vinden vallen. Als je vragen hebt, je kunt ze hier altijd kwijt.

Groetjes, Jaycey

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaycey jij zit dus nu in die wachtweken? Ga toch hard voor je duimen dat je over 9 dagen toch een positieve test in je handen mag houden.....succes hoor.

17. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep, inderdaad die fijne wachtweken. Ik moet zeggen, tot nu toe valt het me nog 100% mee, dat wachten (misschien ook wel omdat ik zelf denk dat het deze ronde niks wordt).

In ieder geval bedankt voor het duimen, natuurlijk hoop ik dat mijn gevoel het niet goed heeft. Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Ik las dat jij gisteren Pregnyl gespoten hebt, dan zit jij nu ook in de wachtweken? Toch? Zullen we dan maar voor elkaar gaan duimen?

Groetjes, Jaycey

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

ALdonza: Ik had de eerste 2 rondes clomid 50mg en 1x pregnyl en de tweede ronde 9xmenopurspuitjes en 1x pregnyl. Volgende ronde gaan we in iedergeval nog een keer met de menopur, want zeg niet meteen stop als ik niet zeker weet dat het bijwerkingen zijn........

jaycey: succes in je wachtronde ......

grtjs
    Twinny

19. VenV

VenV Nieuw lid

18 aug 2006
    1
    0
    0
    Hallo,

Ik ga volgende week vrijdag mijn derde IUI behandeling krijgen. Ik heb hier allerlei gevoelens bij.
    Ik ben blij hier enkele succesverhalen te lezen, zo krijg ik terug wat meer hoop.
    Bij ons zijn het de zwemmertjes van mijn man die niet goed zijn, ikzelf ben "in orde".
    Ik moet 1maal een prik krijgen met Pregnyl (36 uur voor de inseminatie).
    De meeste van jullie krijgen meerdere "medicijnen". Is dit dan om meerdere eisprongen te doen?

20. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, ik krijg Clomid, omdat ik anders geen eisprong heb. Dus met de clomid rijpt er tenminste één eitje (tenminste, ik heb dat geluk gehad dat de Clomid aanslaat, heb wel 100 mg). En dan de Pregnyl nog.

Deel Deze Pagina