Ervaringen met iui??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gijs, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb morgen de inseminatie en daarna mag ik idd weer plaats nemen op het wachtbankje....de eerste week gaat meestal nog wel, maar die laatste week.....ben altijd misselijk...maar dat zijn gewoon de zenuwen. Enne....voor elkaar duimen lijkt me goed plan...weet je het kan zomaar raak zijn als je het het minst verwacht.
    VenV hier gaan de gevoelens ook op en af hoor...het ene moment heb ik goede hoop, het andere moment heb ik de angst....zal ons wondertje ooit wel komen?...ach het is dus heel wisselend. Ik slik trouwens 100 mg Clomid. Ik heb wel een eisprong van mezelf, maar dit zou onze kans vergroten in combinatie met de inseminatie. Uit onderzoeken kwam niets naar voren wat onze kinderwens in de weg zou kunnen staan, maar we waren dus al ruim 2 en half jaar bezig zonder enig resultaat en daarmee kwamen we dus in aanmerking voor deze behandeling. Tenminste het is de bedoeling dat er dus 2-3 eicellen gaan rijpen. Helaas(?) is dat deze ronde niet het geval en vorige 2 rondes ook maar net 2, dus misschien dat hierna de meds wel worden aangepast als het nu niks wordt. En ach, er is er maar 1 nodig om tot een wondertje uit te groeien.

2. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Goeiemorgen allemaal!

Ik heb een voorstel. Zal ik een lijstje maken met alle meiden die hier op het moment bezig zijn en gaan met iui, dat we een overzichtje hebben? Dat iedereen ook een beetje verteld hoe lang je bezig bent welke onderzoeken je hebt gedaan, etc, wat je maar kwijt wil. Ik zal dit als jullie dit leuk vinden na het weekend doen.

Ben al flink aan het duimen gegaan, hopelijk mag het geluk hebben voor je Aldonza.

Fijn weekend allemaal en tot maandag!!

Liefs Gijs

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lijkt me wel leuk hoor Gijs als je dat bij wilt houden. Ik zie wel dat er nog hoop andere mensen met iui bezig zijn maar niet allemaal bij dit topic schrijven.......moet ook even wennen aan de indeling van topics hier. Met zo'n lijstje heb je in ieder geval een beetje een overzicht waar ieder zit in de behandeling die hier schrijft.
    Ik heb vanmorgen weer de inseminatie gehad dus ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Verdere info voor het lijstje:
    Aldonza (Eva), 32 jaar.
    Bezig sinds jan. 2004.
    Cyclusanalyse, zaadonderzoek en HSG gehad, hier komt niets uit, alles lijkt goed....
    Na 2 1/2 jaar proberen zonder resultaat komen we nu in aanmerking voor IUI met Clomid 100 mg en Pregnyl.
    NOD: 2 september. En 28 augustus evaluatiegesprek gyn.

Zoiets aan info bedoel je? Ik hoor het wel als er nog vragen zijn.

4. Narnia

Narnia Actief lid

7 aug 2006
    116
    0
    0
    Ik snap niet waarom ze jullie gewoon niet ivf laten doen, ik bedoel er is hier sprake van onverklaarbare vruchtbaarheid, wat heeft iui dan voor zin zou ik zeggen. En bij iui doen ze niet meer dan het sprema hoog in de baarmoederholte brengen, en dat zal bij jullie wel goed zijn anders hadden ze het allang gezegd, ivf daar zouden jullie veel meer aan hebben zou ik zeggen.

Ik wens je in ieder geval heeeel veel geluk toe met iui en ik hoop echt dat jullie maar heel snel zwanger mogen worden!

5. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    hoi ik heb al een zoon van veertien via clomid en een dochter van zes via iui elf keer,daarna heb ik 6jaar onbeschermd gevrijd,waarvan ik pas in afgelopen mei spontaan zwanger ben geraakt,helaas miskraam,zodoende kwam mijn kinderwens weer sterk naar boven en begin dus weer met iui volgende maand deze maand wou de gynaecoloog mijn cyclus in de gaten houden en moest dan ook afgelopen vrijdag bloedprikken en die zelfde middag een echo waar ik een eitje had van 2.2mm dat was mijn 9de cyclusdag dus kreeg als advies mee toch mijn man op het werk te bellen voor het thuis gezellig te maken hahah want wie weet spontaan is beter als iui al geloof ik er niet in,in mijn geval gezien mijn verleden met clomid,iui en dan zes jaar onbeschermd vrijen dus hebben we het vrijdag volgens advies gezellig gemaakt,maar grrr meneer viel gisteren in slaap en moet vandaag tot twaalf uur werken,dus als die thuis komt slaap ik want de kids moeten morgen op tijd op voor school dus zit nu met een ei in de maag en heb krom zin,dus dat zal zeker volgende maand nummer een worden met iui

groetjes gemma

6. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ben erg druk geweest vandaag en ben er niet aan toe gekomen om een lijstje te maken. Ik probeer het zo snel mogelijk hier neer te zetten.
    Liefs Gijs
    Hoe voel je je Aldonza?
    Liefs Gijs

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop ook dat het niet nodig is hoor Narnia. Behalve dat het zaad hoger wordt ingebracht is het zo dat ik middels die clomid meerdere eicellen zou moeten krijgen die doorrijpen (liefst 2-3), dat zou ook mijn kans verhogen. Echter heb ik er deze ronde maar 1 (die ik anders zonder meds ook altijd wel had) en voorgaande 2 ronde ook maar krap 2. En met de echo's en pregnyl wordt het moment supreme beter in de gaten gehouden. Dat zou onze kans moeten vergroten. Maar de vraag die jij stelt speelt ook vaker op in ons hoofd (vooral mijn mannetje). Het is natuurlijk wel intensiever, maar onze kans zou daarmee natuurlijk nog meer vergroten. Maar volgens de gyn zijn er toch ook nog een aantal mensen met onbegrepen onvruchtbaarheid die middels IUI nog een goede kans maken en die kans wil hij ons geven. 28 augustus hebben we evaluatie; ws zullen we medicatie verandering bespreken en ik denk dat we het ook wel over ivf gaan hebben. Hopelijk wordt ons dan wat meer duidelijk.
    Gijs maakt niet uit joh........dat komt wel, doe rustig aan.
    Hier is verder alles okee..............hou nog steeds dat goede gevoel vast, maar heb ik 1e ww ook niet zoveel moeite mee...........juist die laatste paar dagen voor testdatum vind ik gruwelijk.

8. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nod 2 sept: Aldonza, 32 jaar. Bezig sinds jan 2004. Cyclusanalyse, zaadonderzoek en hsg gehad, alles lijkt goed. Nu bezig met iui; clomid 100 mg en pregnyl. 3e iui poging 19 aug. 28 aug evaluatiegesprek gyn.

Nod 11 sept: Gijs 34 jaar. Bezig sinds aug 2003. Cyclusanalyse , zaadonderzoek en hsg gehad, alles lijkt goed. In de tussentijd een slecht uitstrijkje met daarna een colposcopie en een lisexcisie. Geen nadelen voor eventuele zwangerschap. Uitstrijkje na half jaar een 2 na 3 maanden een 1 en nu in sept weer nieuw uitstrijkje. In juli overgestapt van kliniek inverband met wachttijden ander ziekenhuis. Voorstel kliniek; iui. Afgelopen vrijdag proefopwerking zaad uitslag a.s vrijdag, ook a.s vrijdag een echo en gesprek gyn hoe en wanneer iui.

Aanvulling van de andere dames komt later. Je kan het zelf ook invullen. Is misschien wel handig want ik heb niet iedereen haar volledige gegevens.

Liefs Gijs

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Vanmiddag moeten we weer bij de gyn zijn. We gaan dan zeggen dat we voor de IUI gaan, en we krijgen de uitleg ervan. We hebben een vragenlijstje gemaakt en die nemen we mee. Ben zo zenuwachtig...

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    NOD 28 aug: FunnyMe, 26 jaar, ronde 24. 1 mk. april '06 HSG gehad. Begint met IUI in sept. gyn 24 aug.

Nod 2 sept: Aldonza, 32 jaar. Bezig sinds jan 2004. Cyclusanalyse, zaadonderzoek en hsg gehad, alles lijkt goed. Nu bezig met iui; clomid 100 mg en pregnyl. 3e iui poging 19 aug. 28 aug evaluatiegesprek gyn.

Nod 11 sept: Gijs 34 jaar. Bezig sinds aug 2003. Cyclusanalyse , zaadonderzoek en hsg gehad, alles lijkt goed. In de tussentijd een slecht uitstrijkje met daarna een colposcopie en een lisexcisie. Geen nadelen voor eventuele zwangerschap. Uitstrijkje na half jaar een 2 na 3 maanden een 1 en nu in sept weer nieuw uitstrijkje. In juli overgestapt van kliniek inverband met wachttijden ander ziekenhuis. Voorstel kliniek; iui. Afgelopen vrijdag proefopwerking zaad uitslag a.s vrijdag, ook a.s vrijdag een echo en gesprek gyn hoe en wanneer iui.

11. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoe is het gegaan funny me?
    Heb je een goed gesprek gehad en heb je op al je vragen een goed antwoord gehad? Had je je zeneuwen onder controle? Ben erg benieuwd. Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig voor morgen.
    Liefs Beertje!

12. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hoi dames, mocht het dit keer niet raak zijn dan met ik ook met IUI verdergaan. Vindt het erg spannend allemaal en lees veel postieve ervaringen dus ben erg benieuwd...

Heeft iemand van jullie ervaring met de IUI in het Fransiscus in Rotterdam? Ik vraag me af of ze het ook op zaterdags doen?? Op mijn werk weten ze hier niets vanaf en dat wil ik ook zo houden...

Hoelang duurt een IUI behandeling precies?

Groetjes

13. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Voor mij, ik zit op dag 10, komen de klusdagen er weer aan. Ik zag gisteren aan de linkerkant( ik had een echo) een mooi groeiend eitje. Er zaten er nog 2 maar die hebben verloren van de ander. In ieder geval is er 1 goed aan het groeien. Prachtig om te zien. Verder zag het er netjes uit. Geen cystes geen verklevingen en mijn baarmoeder zag er ook goed uit. Ik was en ben zo blij met die uitslag.

De uitslag van de proefopwerking van het zaad was alleen negatief. Er zijn weinig overlevende na de opwerking. Ze hebben te weing overlevingskracht om uberhaupt bij mijn eitje te komen. Als het goed is kunnen zaadjes het 24 uur volhouden en die van mijn hubbie misschien maar een uur. Dit kwam wel even rauw op onze dak. Het was eerst toch goed? Niet dus!! Ze zei direct dat iui voor ons geen kansen heeft en dat we moeten gaan denken aan ivf. IVF!? Nou dat is even wat anders. Ik ga er het weekend even goed over nadenken. Later meer. Liefs Gijs

Gaat alles verder goed met jullie?

Ik hoor straks niet meer thuis in dit lijstje.

14. beavis15

beavis15 Lid

28 jun 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    hoi gijs,
    spannend hoor,maar bij iedereen is de medicatie anders ,de ene krijgt clomid,de andere alleen pregnyl.Ik den k dat t voor jullie even afwachten is hoe de eerste bezoek verloopt,ik ben nu na jaren lange mmm,zwanger geworden van mijn laatste(6e poging)iui behandeling met alleen 1 pregnyl injectie in de buik,waar ik nooit geen last van heb gehad,dus t kan!ik ga erg voor je duimen en veel suc6
    gr sam

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gijsje wat een tegenvallend nieuws zeg! Zal niet makkelijk zijn........veel succes met jullie beslissing, hoe dan ook zal een zware beslissing zijn.

Wij hebben afgelopen maandag evaluatiegesprek gehad met gyn..wat als deze ronde niets wordt...(inmiddels weten we dat, de ongi komt er aan).
    We gaan volgende ronde beginnen met andere meds. Ipv clomid slikken moet ik hormonen spuiten. Ik zal met Menopur beginnen (is net zoiets als Puregon of Gonal-F alleen andere naam en iets andere manier van spuiten.....verder een verzekeringskwestie aangezien verzekering geen meds vergoed bij andere vruchtbaarheidsbehandelingen dan IVF/ICSI).
    Verder zijn we inmiddels ook al (slik) op de wachtlijst voor IVF geplaatst. Dit aangezien er een wachtlijst is van 4-5 maand en we dan evt. nog 1-2 maanden rust hebben mochten we voor IVF door moeten, liever niet natuurlijk. Maar dan hoeven we niet na die 3 te gaan IUI's nog eens 4-5 maand te wachten. Pff, weer heftig allemaal hoor. Heb vandaag ook gesprek gehad met mannetje over evt. adoptie. We weten nog niet wat we willen hoor dus gaan we ons goed informeren over hele proces en ervaringen van anderen. We weten wel dat als we er voor willen gaan we niet te lang willen wachten met aanmelden, aangezien het een proces van 4-5 jaar beslaat....
    Gijsje zijn jullie er inmiddels al over uit? Dikke knuffel meis.

Deel Deze Pagina