Co-sleepen/samen slapen: foto's

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ronja, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ronja

Ronja Actief lid

Feb 8, 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Hi,

Leuk om de kinderkamers te zien.. Maarre, zijn hier ook ouders die co-sleepen of samen slapen? Heb je de kamer er anders voor ingedeeld? Een speciaal bed? Co-sleeper? Zelfgemaakt?

Ben benieuwd! Zal zelf ook foto's maken binnenkort. Tenzij hier helemaal niemand zo slaapt. ;)

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    yupz wij! enbij buikbaby gaan we het weer doen zolang het lukt. zl is met 10/11 maand naar eigen kamer gegaan die werd wakker van ons en heeft echt behoefte aan eigen plek om dingen te verwerken. is een erg gevoelig kindje.

wij hebben een co sleeper van baby bay met sluithek. ideaaaaal ding!

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter slaapt gewoon bij ons in het tweepersoonsbed. We hebben wel een aparte co-sleeper voor haar maar die werd niet gebruikt dus die is weer weggehaald. Het enige wat aan ons bed anders is en waaraan je kan zien dat er ook een baby in slaapt is dat er een bedrekje langs de zijkant zit. Anders rolt ze eruit.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier staat haar ledikant naast ons bed en slaapt ze ook we eens bij ons in bed.ze gaat nu wel over naar haar eigen kamer maar vind dat nu met 20 maanden wel genoeg geweest.ze zal heus nog weg bij ons in bed belanden zo nu en dan en dat is helemaal niet erg maar er is anders niet genoeg ruimte voor de 2e

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Dit was met de cosleeper/wieg. Later hebben wij een ledikantje van de ikea gekocht waar we 1 zijkant van uit hebben gehaald en tegen ons bed hebben gezet.

Attached Files:

• 309.jpg
      309.jpg
      File size:
      40.1 KB
      Views:
      84
  6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,789
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben gewoon een simpel houten wiegje gekocht en die staat nu naast ons bed. Aan de ene kant heel fijn, ik hoef mijn bed niet uit om de kleine te pakken. Geen koude voeten 's nachts. :) Maar een nadeel is ook wel dat ik echt elk geluidje hoor. Afgelopen nacht was hij aan het droogzwemmen ofzo. Werkelijk, de hele wieg stond te schudden. ;) Dus hij houdt me ook wel wakker op deze manier.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier lag ze bij ons in bed. Probeer een het brel te schetsen :)
    tussen ons in Met een voedingskussen om haar heen zodat ml er niet op ging liggen. En dan helemaal bovenin en wij met ons kussen ter hoogte van haar voetjes zodat we de deken nooit over haar heen zouden trekken. Zelf had zij slaapzakje aan en ze lag in een zijslaper. Tegen plat hoofd maar ook handig voor t wegrollen ;)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Voor een tweede hebben we een Ikea bedje (gekregen) waarvan we een zijkant eruit doen en die tegen het bed aan.

9. vlin85

vlin85 Lid

Jan 20, 2013
    94
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter ligt in een zelf gemaakte co-sleeper.
    ikea verkoopt ledikantjes waar je de zijkant uit kan laten.
    wij vinden co-sleep ideaal. Gezellig.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Wij kochten een Co-sleeper omdat mijn partner dat graag wilde, ik kreeg niet de indruk dat baby'tjes vaak bij de ouders op de slaapkamer sliepen.
    Maar onze kraamzorg vertelde dat zij pasgeboren baby'tjes altijd op de ouderlijke laten slapen. Wanneer er geen wiegje in huis is word het ledikantje verplaatst, en wanneer er geen ruimte is voor een ledikantje dan slaapt de baby in de kinderwagenbak op de ouderlijke kamer!

11. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Bij onze dochter een familiewieg naast het bed gehad maar nu met de tweede op komst willen we een cosleeper maken van een Ikea bedje. Heb dat ergens op internet gezien en moet lukken zo. In bed durf ik niet dus een cosleeper lijkt me de perfecte middenweg.

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier slaapt de kleine bij ons in bed. De eerste ruk vaak in het wiegje naast het bed, maar vanaf de eerste voeding (2 uur?) vaak bij ons in bed lekker tegen mij aan. Ik slaap op mijn zij, de kleine met zijn hoofdje ter hoogte van mijn schouder. Dekbed ligt wel over hem heen, maar nooit in de buurt van zijn hoofdje. Ik lig heel stil bij het slapen (word er wel stijf van). Overigens moet ik wel zeggen dat we nog steeds het allerdunste zomerdekbed (wol/wildzijde) hebben en dat je daar ook dwars doorheen kan ademen en het dus ook niet broeit (niet synthetisch en heel dun).
    Als het hard gaat vriezen zien we dan wel weer... voor nu is dit warm zat. We slapen er heerlijk bij.

13. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben maar 1 slaapkamer en mijn dochtertje ligt eigenlijk al sinds de geboorte naast mij. Eerst in een wieg en nu in een ledikant waar de zijkant uit is gehaald. Ze is nu 21 maanden. Ze begint in haar eigen bed en ergens halverwege de nacht kruipt ze naast mij in bed.

14. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,311
    17,212
    113
    de oudste heeft langer dan een jaar bij ons op de kamer geslapen, eers t in de wieg, later in ledikantje en na de eerste voeding naast mij in bed. De jongste wilde echt rust dus dat was binnen een week bekeken :( Als er nog 1 komt wil ik denk ik eerst weer de wieg en daarna een co-sleeper, maar hangt ook van het kindje af.
    De oudste kruipt nu nog steeds graag bij ons :)

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ons zoontje heeft de eerste 4 maanden in een wiegje naast ons bed geslepen. Daarna begon hij er eruit te groeien en werd hij ook steeds wakker als wij naar bed gingen, dus sindsdien op zijn eigen kamertje in het ledikantje. Voor de nieuwe baby hebben we nu een co-sleeper besteld, lijkt me erg fijn.

Share This Page