ervaringen met Joolz Geo Duo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door loesje26, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Zwanger van de derde ben ik echt toe aan een duowagen en vind de donkey geweldig maar zo'n fan van Joolz!! Heeft iemand hem als duo in gebruik? Wat zijn de ervaringen? Mis je de boodschappen mand als je hem als duo gebruikt? En krijg je je kindje makkelijk onder in?
    En evt als er meer kindjes zijn, kan je het meerijdplankje ook gebruiken als je de duo hebt?

Sorry veel vragen maar twijfel twijfel :)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het enige dat ik kan vertellen is dat je het onderste kindje niet zomaar uit de bak of het zitje kunt halen als je de bak of het zitje er bovenop staat. Je zult dus elke keer het bovenste geval er af moeten halen.
    Dit hebben wij in de winkel uitgeprobeerd.

De boodschappentas kan idd er niet onder als je hem als duo wagen gebruikt. Wij krijgen kindje 2 en 3 er nu bij en wij hebben slechts een hele kleine auto. Ik zal dus vaak ook boodschappen lopend moeten halen. Mij leek het zeer onpraktisch dat je met zo'n groot gezin al je boodschappen zelf moet dragen. Wij hebben om deze redenen voor de Bugaboo Donkey gekozen.

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Dank voor je reactie!! Precies wat ik ook dacht:) exit geo dus.. :(

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dat is dus absoluut niet waar. Wij hebben em, heel erg tevreden over trouwens, en ik haal mijn dochter met gemak uit (en ook in) de onderste wieg terwijl de bovenste stoel erop zit!

De wagen is mooi en smal, past met gemak in mijn boodschappenautotje. Mijn zoontje gaat er graag in (bovenste stoel) en we hebben al heel veel complimenten gekregen over de wagen (je hebt ook veel bekijks want iedereen vindt het wel interessant). De boodschappenmand heb ik nog niet gemist, ik gebruik een rolmandje van de winkel en bestuur de kinderwagen met 1 hand. Volgens mij kan er geen meerijplankje op als je zowel de onderste wieg als de bovenste stoel in gebruik hebt. Wij hebben voor deze wagen gekozen omdat ie er ook erg mooi uitziet als je em alleen voor de baby gebruikt. Tzt wil ik het duogedeelte verkopen en een meerijplankje gebruiken in combinatie met de bovenste stoel en het boodschappenmandje. Nog wel een puntje van aandacht: als je de duo koopt, dan ligt je baby altijd onderin. De kleine onderste wieg kan namelijk niet bovenop. Wij hebben de twinversie gekocht met extra wiegframe (de bovenste stoel en de bovenste wieg maken gebruik van hetzelfde frame), zo kan ik de wagen steeds ombouwen voor 1 kind of voor 2 kinderen. Nb: onze zoon, die geen reus is, paste met bijna 2 niet meer in de bovenste stoel van de icandy, daarom hebben we daar niet voor gekozen.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Knap, want met het showmodel kon het niet.
    Al schiet mij nu wel te binnen dat wij uiteraard naar de twinversie hadden gekeken: twee wiegjes boven elkaar. Misschien gaat het wel als je boven de wieg een zitje hebt. Bij wieg op wieg lukt het in ieder geval niet.

Ik vind de wagen nog steeds heel mooi ogen, maar niet praktisch. Of in ieder geval niet voor een tweeling. Je oudste zit er graag in (bovenin) maar hoe zou het zijn als je twee kinderen van dezelfde leeftijd er in zou moeten hebben? Zou het onderste kind het net zo leuk vinden als die continue tegen de bak aan zou moeten kijken?
    Misschien is ie als duo nog wel oke, maar voor een twin niet en ik blijf erbij dat er wel handiger wagens te koop zijn ;)

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik denk dat het met de twinversie (twee wiegen) inderdaad onmogelijk is :). TS krijgt geen tweeling toch? Vandaar dat ik had gereageerd dat het bij de duoversie wel lukt! ik heb het niet geschreven om jou aan te vallen hoor :), ik vind alleen dat er steeds erg negatief wordt gesproken over de geo terwijl ik er zo tevreden over ben! Iedereen is vol lof over de dockey bijvoorbeeld, terwijl dit een lomp bakbeest is met super kleine wiegjes/zitplaatsjes (mijn mening uiteraard).

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wij hebben nu een bugaboo donkey, en had hiervoor een joolz day. Gewoon een enkele wagen.
    Mis m'n joolz nog altijd. Ik vind het alleen zo raar uit zien zo 2 kindjes boven elkaar, lijkt me dat de onderste zo weg gestopt zit haha. Daarom niet voor de geo gekozen.
    Had het leuk gevonden als de joolz een duo wagen naast elkaar had gehad.

8. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wij hebben de Geo, maar nog niet als DUO in gebruik. Ik denk inderdaad dat het niet super makkelijk is om kindjes in en uit te doen onderin, maar het is zeker wel goed te doen. En ik vind het op deze manier een stuk praktischer dan zo'n brede wagen :) Maar dat is persoonlijk!

Daarnaast is die gewoon mooi! :D haha Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk.

Wel erg pricy met alles erbij, waar je toch lastig onderuit komt.

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    sorry late reactie, gelukkig geen tweeling (ik heb er al twee rondlopen van 1,5 en 3,5:D) dus wordt echt een duowagen om die van 1,5 en de baby in te vervoeren.

Ik vind de Joolz ook echt prachtig en heb er nu ook een (de day) en zal m zooi missen maar ik woon in het centrum en is juist de bedoeling dat ik straks met 2 of 3 kids lopend mn boodschapjes kan doen, daarom ook duowagen. En voor de 3,5 jarig is het fijn als ze af en toe nog op het plankje kan, vooral bij lange stukken wandelen. Dus de boodschappen kwijt kunnen, een plankje en gemak van in en uit zijn essentieel voor mij.

we gaan het op de 9 maanden beurs proberen want hij is te mooi en scheelt toch wel met geld met de bugaboo..

Thanx voor alle reacties!

10. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Dus nu ga je voor de donkey?

Moet eerlijk zeggen dat als m'n vriend niet zo anti geweest was, de kans groot was dat ik er ook voor had gekozen hoor! Het is wel echt gemakkelijker denk ik!

Bij de babydump kun je anders misschien ook nog wel onderhandelen, wij hebben de geo, helemaal compleet met Voetenzakken, adapters, regenhoezen, tas etc voor 1500 euro. Dus dat scheelt wel echt fors!

Succes!

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    het is btw Donkey
    jouw mening die nergens op gebaseerd is. ik heb deze wagen vanaf oktober 2011 in gebruik. eerst als mono met oudste erin, vanaf eind april met de jongste erbij als duo. nu vooral nog als mono maar zelfs zoonlief van 4.5 zit er in de stad nog in of als ik een eind weg wandel. past nog perfect!

ook konden onze jongens er met 9 maanden nog makkelijk in het wiegje liggen. zelfs toen de oudste 1 jaar en 26 maanden was kon hij er nog inliggen.. getest toen we m binnen hadden.

ook kan ik zelfs in de kruidvat gemakkelijk winkelen! dus lomp is hij totaal niet. met 1 vinger te besturen!

oh en het kleine zijmandje gebruik ik nu heel veel maar de boodschappenmand onder is ook lekker groot en is dus ideaal om boodschappen in te doen of je luiertas aangezien t niet al te best voor je wagen is om al het gewicht aan de duwstang te hangen van je luiertas en boodschappen etc. ik zou dus nooit zonder boodschappenmand onder kunnen!

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Donkey en mijn jongste past nog makkelijk in de reiswieg, hij is helemaal niet zo smal hoor. Mijn oudste van 3 past nog prima in het zitje. En er kan eenvoudig een meerijdplankje achter. Ik gebruik 'm voor mijn jongste van 6 mnd, neefje van 2 mnd en oudste van 3jr (zij op het meerijdplankje). En dan kunnen er nog steeds heel wat boodschappen onderin. En lomp is hij helemaal niet, super wendbaar juist en in duo/twin-stand maar 74cm breed...

13. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    De bugaboo donkey oogt gezelliger. Ik wacht nog even met een eventuele aanschaf.

Ik zag laatst de geo met 1 kind. Vond hem wel erg leuk uit zien. Maar voor nu heb ik nog even de joolz day

Deel Deze Pagina