vanmorgen prikte ik een te hoge nuchtere bloedsuiker ( 7.5 ) na wat rijstewafels prikte ik een bloedsuiker van 4.6 (netjes.volgens mij ) wat kan die te hoge nuchtere bloedsuiker spiegel betekenen? als je suikerziekte hebt stijgt.hij toch nog meer na het.eten? ( had het priksetje hier nog liggen en voelde me vanmorgen zweterig, vandaar dat ik dit checkte )
Ik heb geen suiker maar een nuchtere waarde en verdere waardes zijn mooi tussen de 4.5 en de 8mmol. Je kan denken of je vannacht nog wat heb genuttigd? Verder zou je als je je echt zorgen maakt even een bezoekje aan de ha plegen. Heb je je handen goed gewassen voor het prikken? Eerste druppel niet weggehaald? Niet geknepen in je vinger om bloed te krijgen? Klopte het testtripje met de code in je apparaatje? Was het niet over datum?
Heb je je handen goed gewassen voor het prikken?.......ja Eerste druppel niet weggehaald?.........nee Niet geknepen in je vinger om bloed te krijgen?.....nee Klopte het testtripje met de code in je apparaatje?.....ja Was het niet over datum?........nee
Dan zou ik een bloedonderzoek aan vragen bij de huisarts voor evt. suiker als je je echt zorgen maakt. maar als je inderdaad toch ook bijwerkingen krijgt van een 'te'hoge suiker lijkt het mij verstandig om ff bij de ha binnen te wandelen
nou ik.maak me niet direct zorgen...was gewoon benieuwd maar heb wel al een hele tijd vage klachten ( die ook wel symptomen van suikerziekte kunnen zijn ) ik prik de komende dagen nog wel een paar keer heb in.het verleden al eens een paar x een dagcurve gehad via de huisarts, toen was alles.goed
Ik heb type 2 en ik moet nuchter rond de 5 zitten. Je waarde na het eten vond ik idd prima. Als je het niet vertrouwd idd even bloedonderzoek aanvragen.