Lieve mmm-ers, Hoe gebeurt een 1ste cryo-tp? graag wat info Op dit ogenblik doorspartel ik de ww van een vers emmietje (1ste icsi) maar ik heb er helemaal geen goed gevoel bij... en wil dus graag voorbereid zijn op het vervolg (4 cryootjes te gaan) Als de ongi plensbui van start gaat, is dat dan 'dag 1'? En op welke dag is dan de tp? ik wil natuurlijk zo snel mogelijk verder de gyn gaf aan dat ik meteen verder mocht maar wat is meteen? Ook zou ik pregnyl 5000 halen. Waar is dat goed voor? er moet toch niets meer uitrijpen daar vanbinnen?
Oeps ff opnieuw Jeetje mies jij loopt wel erg op de zaakjes vooruit. Je moet wel een beetje hoop houden en vertrouwen dat het kan lukken. Bij mij gaat cryo zo: ik moet paar dagen urine opvangen en inleveren. Als ze dan positief testen op eisprong krijg ik de dag van evt terugplaatsing te horen en dat was het Liefs abi
Oh en meteen is bellen als je ongi word dan vertellen hun je de rest. Pregnyl is om he baarmoeder in optimale situatie te krijgen geloof ik als je dat na tp krijgt
Hey mies, Bij mij ging het als volgt; Bellen op 1e dag ongi Echo op dag 10 (ivm korte cyclus) 1 eicel van 15 mm en bms 15 mm Echo op dag 11 1 eicel van 17 mm diezelfde middag pregnyl Dag 13 cyclus eisprong (gevoeld) Dag 17 cyclus tp embryomorula/blast van 5 dagen Wachten..... Hou je taai!
Bij mij ging het als volgt: Op dag 10 komen voor echo om te kijken hoe ver mijn eitjes waren. heb cryo in eigen cylcus gedaan zonder hormonen. dus nog paar keer terug voor meting. Bij rijping van je eitje 18 mm pregnyl zetten. Dan tp op dag 5 na pregnyl. Op dag 3 werd ik gebeld dat de cryo de ontdooing was doorgekomen. Was als 8 cellig ( 3e dag) ingevroren. dan kijken ze het nog een dag aan en mocht hij niet verder delen dan werden we afgebeld. Maar we mochten komen. Helaas was de kwaliteit wel wat afgenomen. Maar de tp was gewoon zoals bij eerdere poging met verse embryo alleen nu geen utrogestan gebruikt. Sterkte met alles.
Oh pregnyl is voor het in werking zetten van de 2e fase van je cyclus, dus niet voor rijping van eitjes. Maar juist om de ei sprong te bewerkstelligen en het optimaliseren van je bmsv. Inderdaad op dag 1 gewoon bellen en dan vertellen ze je de rest. Tp is afhankelijk van je eigen cyclus. Heb je normaal een eisprong op dag 14 dan zul je rond die tijd de pregnyl zetten, maar dat gaan ze volgen, zodat ze zeker weten wanneer je eisprong is en de 2e fase in gaat. Nogmaal sterkte met alles x
Bij mij ging het als volgend: 02-12 start nieuwe cyclus. 03-12 zhuis gebeld afspraak. 13-12 afspraak bij fa voor echo. 13-12 in de avond de pregnyl gezet. 19-12 de terugplaatsing. 27-12 positieve test. Mijn zhuis werkt dus niet met ovutesten etc gewoon pregnyl als je eitje groot genoeg is om eisprong op te wekken. Bij mij was het dus een succes. Maar wie weet is 1 van je cryo's wel een brusje, niet nu de hoop al opgeven hoor.
Gesnopen en dankjewel lieve meiden dus een 20-tal dagen na ongi dag 1 mag ik me aan de volgende kandidaat verwachten Tenminste als ie de vrieskou overleeft Dit weten maakt het makkelijker om de wachtweekjes vol te houden
Fijn om het te lezen! Ik heb alleen van mijn ziekenhuis begrepen dat ik zo bij zo een maand moet wachten als deze verse TP mislukt....
Hier dus helemaal zonder hormonen. En als ik lees over de Pregnyl maakt het me toch wel heel erg onzeker.Ik had afgelopen zondag op dag 10 de eerste echo en had toen al een positieve test en een follikel van 22mm! Aan de hand daarvan heb ik nu 5 dagen later een terugplaatsing als ons embryo goed ontdooid. Maar maak me nu wel zorgen of dat allemaal wel goed loopt zo zonder hormonen. Misschien is mijn ei zondag gesprongen, misschien maandag of vandaag? Dat maakt toch wel uit ivm de tp of niet? Raar dat ieder ziekenhuis ook hierin weer zn eigen protocol heeft