Ik slik altijd de pil (microgynon 30) een maand of 3-4 door. Las dan een stopweek in (wordt dan heel licht ongesteld) en slik daarna weer door voor een maand of 3-4. Dit doe ik al jaren (tussen het zwanger worden door) en gaat altijd hartstikke goed. Ik heb begin juli een stopweek ingelast, zodat ik op vakantie eind juli niet ineens ongesteld kon worden (slikte toen al 3 mnd door namelijk). Vandaag slik dus de pil 1,5 maand (en heb dus nog maar 1x doorgeslikt). Ik ben totaal geen pillen vergeten en neem ze altijd netjes rond een uur of 22.00-22.30 uur in. Rond 12.45 heb ik een toiletbezoek gehad en was er niks aan de hand. Zojuist moest ik weer plassen en zag dat ik nu ineens flink ongesteld ben geworden (had gelukkig een maandverbandje in ivm zwakke blaas en veel hoesten). Ik heb geen buikpijn oid gehad de afgelopen dagen (iets wat ik wel vaak krijg na 3-4 mnd doorslikken, waarna ik dus de stopweek inlas, zie het als een teken van mijn lichaam), maar nu ik dus "weet" dat ik ongi ben, heb ik wat last van kleine steekjes. Iemand enig idee hoe dit zo ineens kan?
Naar mijn weten kun je een doorbraakbloeding krijgen omdat je lang (3-4 maanden) de pil doorslikt. Maargoed, je zegt dat je dit al jaren doet dus dat het nu opeens gebeurt is wel gek? Wat ook kan zijn is dat je lichaam gewend is geraakt aan deze ook en hij dus niet meer geschikt is voor jou. Verder reikt mijn kennis niet ik hoop dat iemand anders je meer kan vertellen!
Hahahaha, ja mijn kennis raakt ook verder op. Maar na 3-4 maanden doorbraakbloedingen klopt wel (dat geeft mijn lichaam dan ook aan door buikpijn en dan stop ik ook), maar is er nu geen voorafgaande buikpijn geweest, maar wel ineens na 1,5 maand pil slikken bloedverlies. Heb ooit eens de "nep" microgynon gehad en kreeg toen telkens doorbraakbloedingen. Kreeg toen van de huisarts de microgynon 50, maar die werkte totaal niet hahaahaha (was veel te zwaar waardoor veel klachten ontstonden oa doorbraakbloedingen). Toen weer de echte microgynon 30 genomen en toen gingen gelijk alle doorbraakbloedingen weer weg Dat kwam toen echt door de nep variant . Maarja, slik dus al jaren (met tussenpoze vd zwangerschap) de echte microgynon30 Dus snap hier geen bal van haha
Ik zou het ook niet weten! Heb zelf sowieso niet echt een positieve ervaring met de pil en al helemaal niet met microgynon.(lees stemmingswisselingen, neerslachtig en nul zin in seks nu ik eraan denk was het echt super zielig voor mijn vriend haha.) maar het volgende kwam ik op google tegen: Wanneer komen doorbraakbloedingen vooral voor? Bij de start van de pil tijdens de eerste drie pilstrips. Bij verkeerde inname, bijvoorbeeld wanneer een of meerdere pillen uit de strip vergeten worden of wanneer bij de driefasenpil de pil in een verkeerde volgorde wordt ingenomen. Bij wisselwerkingen met andere geneesmiddelen, bijvoorbeeld met medicijnen tegen epilepsie of Sint Janskruid. Inmiddels is bekend dat antibiotica geen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Bij braken of ernstige diarree binnen vier uur na inname van de pil. Hierdoor kan de opname van de pilhormonen zijn verminderd. Bij rokende vrouwen komen doorbraakbloedingen vaker voor dan bij niet rooksters. Bij infecties of andere aandoeningen van de vagina of baarmoeder(hals), bijvoorbeeld een Chlamydia-infectie. Bij een minder geschikte hormooncombinatie of sterkte. Bij het slikken van twee of meer strips na elkaar.
Ik heb dat met die pil ook wel eens gehad destijds. Super irritant! Uiteindelijk wel vanzelf weer over gegaan. Heb toen contact gehad met de HA en die gaf aan dat wanneer het vaker zou voorkomen, ik langs moest komen omdat ze dan gingen kijken voor een andere pil
Succes! Ik zou als ik jou was wanneer het weer voorkomt wel even de HA raadplegen, wellicht dat deze pil niet meer bij je past.
Misschien een gekke vraag maar heb je de afgelopen tijd verandering in je gewicht gehad? Ben je bijvoorbeeld een paar kilo afgevallen of ben je bijvoorbeeld anders gaan eten?
Ik ben vanaf mei aan het lijnen gegaan tot aan 17 juli (toen vakantie gehad) en nu let ik gewoon op mijn eten. Maar is het lijnen niet meer zo streng als voor mijn vakantie
Dat zou misschien iets kunnen verklaren. Oestrogeen wordt opgeslagen in vervellen. Zo gauw je die verbrandt met sporten en of lijnen kunnen die vrij komen. Dezel schommelingen kunnen bloedingen veroorzaken
Ik heb ook eens na 1 maand doorslikken een hele heftige doorbraakbloeding gehad tijdens pilgebruik. Heeft toen 2 weken aangehouden maar kon volgens huisarts geen kwaad. Ik schrok me kapot!
Ik slikte meestal 2 strips achter elkaar door, maar toen ik een koolhydraatarm dieet deed en een aantal kg was afgevallen kreeg ik ook last van doorbraakbloedingen. Dus kan best kloppen dat het door het lijnen komt, wat @frummelke86 zegt.