Kennismaken moeder uit de buurt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunnyflower, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Weet iemand of er een topic of misschien een ander forum is voor ouders om elkaar te leren kennen en eens wat te ondernemen met de kids? Ik heb een zoontje van bijna 1,5 jaar en hij gaat 2 dagen per week naar het kdv waar hij ontzettend veel plezier beleeft met de andere kinderen. Op de dagen dat hij met mij/ons thuis is, ziet hij vrijwel geen andere kinderen en dit vind ik erg jammer. Onze vrienden hebben allemaal kinderen die al een stuk ouder zijn en degene met jonge kinderen wonen te ver weg om tussen de slaapjes door even op en neer te rijden. Kortom; ik zou het ontzettend leuk vinden eens met ouders van kindjes in dezelfde leeftijd af te spreken zodat de kinderen lekker met elkaar kunnen spelen, ze leren ook zoveel van en met elkaar en ondanks dat ik veel met mijn zoontje onderneem kun je dat wat kinderen elkaar bieden nooit evenaren.

Ik weet niet of ik op dit forum goed zit hiervoor maar misschien zijn er dan tips waar ik hiervoor terecht kan?
    Ik kom zelf uit Loosdrecht, bij Hilversum.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Kijk eens of er een mamacafe in de buurt is.
    Ga ouder en kind zwemmen. Peutergym. Muziek op schoot. Daar kan je allemaal contacten op doen.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Bij het deel van de algemene clubs misschien?

4. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Tnx! Mamacafe is hier helaas niet in de buurt. Andere opties komen ouders denk ik niet heen om iets te ondernemen met elkaar anders dan de cursus waar ze heen gaan?

5. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Ik ga eens kijken , dank!

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik merk zelf dat er juist ouders heen gaan om ook niet de hele dag met de kindjes thuis te zitten. Niet iedereen zal open staan voor meer contact, maar er zullen er ook een aantal zijn die wel juist nog extra contact willen, omdat de kindjes verder geen andere contacten hebben.

7. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Oh dat klinkt goed, en eigenlijk ook wel logisch :rolleyes: Ik ga eens op onderzoek uit :)

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Naar een peuterochtend in ballorig? Dat deed ik regelmatig

Sunnyflower vindt dit leuk.
  9. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Kijk zo leer je nog eens wat; er zit bij mij achter zo’n speelhal, nooit geweten dat ze dat doen, leuk zeg dank! :D

Fristi2012 vindt dit leuk.
  10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je hebt straks helemaal geen tijd meer over voor contacten met al die leuke dingen die je nu ontdekt

VBJ82 en Sunnyflower vinden dit leuk.
  11. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    :roflmao: Nou inderdaad !

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Kun je op het kdv niet contact maken? Of een leuk briefje ophangen op het prikbord? Ik heb hele leuke contacten overgehouden aan andere kdv-moeders. Gewoon een gesprek aanknopen tijdens het schoenen aantrekken☺️ Ook leuk met spelen, kindjes kennen elkaar al.

13. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Heb ik Inderdaad wel eens aan gedacht maar ging er altijd vanuit dat mensen daar niet op zitten te wachten omdat de meeste in de ren/vlieg modus staan richting werk. Maar dat geldt voor mijzelf ook en toch heb ik die behoefte dus JA ga ik eens mee experimenteren :) Zitten ook nog niet zo lang bij het kdv dus ken de ouders ook nog niet zo goed. Zo aardig wat mooie missies erbij voor de komende tijd :)

14. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ik ga altijd naar Your Coffee als we ons vervelen. Er zijn altijd kids aan t spelen op de speelzolder en bijna altijd de moeders of vaders alleen dus aanspraak genoeg. Altijd gezellig

15. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Ben zo blij dat ik deze post heb gedaan, wat een leuke ideeen allemaal !
    Ik heb nog nooit van die hele tent gehoord joh, hoe bizar, terwijl ik toch al een flinke tijd in Hilversum rondwandel :rolleyes: en laat ik nou ook nog eens gek op koffie zijn:p Daar gaan we zeker eens kijken!

16. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

De lekkerste koffie. De lekkerste gebakjes. Uitgebreide kinderkaart. Grote speelzolder. Stuur je me een privé berichtje als je gaat...

17. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Klinkt als mijn ‘hangplek to be’ ! :roflmao:
    Ja doe ik! Dat zal iig op een maandag of een vrijdag zijn, leuk! :)

18. Sunnyflower

Sunnyflower Actief lid

12 jan 2017
    127
    4
    18
    Noord Holland
    Klinkt als mijn ‘hangplek to be’ ! :roflmao:
    Ja doe ik! Dat zal iig op een maandag of een vrijdag zijn, leuk! :)

Lena1982 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina