Het ziekenhuis bij ons in de buurt stopt met bevallingen. nu moet ik naar een ziekenhuis wat minstens 3 kwartier rijden is. ik vind dit best wel lang als je zwaar in de weeen zit , bij hoeveel cm ontsluiting mag je die kant op rijden ?? Hoe kan ik zo prettig mogenlijk in de auto zitten als ik weer heftige rugweeen krijg? iemand tips voor de autorit ? thuis bevallen mag niet omdat het dan te lang duurt voordat je bij een ziekenhuis kan komen voor als er wel iets mis gaat. ik ben soms wat bang dat de baby in de auto al gaat komen enzo hebben meer vrouwen dat gehad hier ? dat je langere tijd moet rijden voor de bevalling ? ik ben benieuwd naar ervaringen en bij de 2e gaat het meestal sneller als bij de eerste. maar bij de eerste lag ik al in het ziekenhuis toen de weeen begonnen dus ik weet niet presies hoe het nu gaat.
Hoi! Bij ons mag je ook niet thuis bevallen om die reden. De verloskundigen houden er hier rekening mee dat ze je op tijd doorsturen, daarnaast rijden ze ook achter je aan mocht er onderweg iets zijn! Ik heb er nog geen ervaring mee omdat mijn dochter vorig jaar is gehaald met een geplande keizersnee. Toen mijn vliezen braken mocht ik naar ht ziekenhuis komen dus ik heb geeneens weeeen gehad. Nu ben ik ook wel benieuwd want ik beval nu in het ziekenhuis met medische indicatie i.v.m. Vorige keizersnee. Maar dan heb je dus geen verloskundige die thuis bij je komt kijken en meerijdt. Ik ga ervanuit dat ze me op tijd laten komen naar het ziekenhuis
indien het langer rijden is zal een VK je vaak wat eerder laten gaan...als er plaats is ben je ook gewoon welkom indien je nog geen 8cm ontsluiting hebt
oke wel fijn dat de vk achter ons aan rijdt dan. ik heb het er nog niet echt met ze over gehad. bij de eerste lag ik al in het ziekenhuis omdat in week 36 mijn vliezen braken, had dus toen ook nog geen weeen. en toen ging de vk natuurlijk ook niet mee.
Ik woon niet heel ver van het ziekenhuis vandaan (15-20 minuten rijden oid), maar bij mij reed de vk ook achter ons aan. Volgens mij is dat de normale gang van zaken bij een poliklinische bevalling (die het bij mij op zich niet eens was ivm pijnstilling - daardoor werd hij medisch, onder begeleiding van een vk/gyn van het ziekenhuis)? Als je je er zorgen over maakt, dan zou ik het bespreken met je verloskundige. Zij kan je zorgen wellicht wegnemen/verminderen en concrete afspraken met je maken. Mbt weeen in de auto, bij mij was het in de auto ietsje beter te doen dan niet in de auto...het was alsof mijn lijf de bevalling 'op wacht' zette tot we bij het ziekenhuis aankwamen (er zat toen ietsje meer tijd tussen de weeeen, leek het)...want toen ging het drie dubbel zo hard weer verder...
Gaat zeker om ziekenhuis Meppel? Echt belachelijk voor woorden dat je zo ver moet reizen, vooral met rugweeen. Ik denk dat voor die weeen een hete hittepit iets verlichting zal geven tijdens de rit. Ik moet gelukkig maar 10min langer in de auto zitten vanwege sluiting meppel.
Ik had de laatste keer 35 min in de auto mijn rugweeën opgevangen. Ging net zo goed/of slecht als niet in de auto, maar manlief moest wel de drempels en ieder hobbeltje vermijden... Dat was echt killing!
Nee ik heb het over dokkum. maar ook hier is het belachelijk idd maar hopen dat het allemaal een beetje meevalt
Oh dat lijkt me vreselijk! Ik ben zelf in 3 kwartier bevallen dus zou helemaal in de stress schieten als bij een eventueel volgend kindje ik drie kwartier in de auto zou moeten zitten!
hier is het ook wat verder rijden (ongeveer 40 minuten) houd hier in dat de beslissing of je thuis mag blijven wat eerder word genomen. verloskundige vertelde dat hun rond de 3-4 cm een beslissing nemen. en dat daarbij strengere criteria's worden aangehouden dan wanneer er een ziekenhuis dichterbij zou zijn. Ikzelf kon naar het ziekenhuis omdat er in het vruchtwater gepoept was, was niet prettig maar wel effectief want ik ging van 0 cm naar 4 cm in dat stuk rijden! ( in het ziekenhuis vertelden ze mij dat dat vaker gebeurt) Het enige wat ik je kan adviseren heb het erover met je vk, hun spelen ongetwijfeld ook in op deze situatie!
hier ook een die straks een mooi stuk kan rijden voor ze in het ziekenhuis is. ik loop bij een gyn dus geen vk die achter mij aanrijd. Ik heb al tegen vriend gezegd de eerste wee die ik serieus vind gaan we de kinderen weg brengen en door naar het ziekenhuis. Bij de tweede had ik ongemerkt zonder echte weeën 7 cm ontsluiting de bevalling duurde 2,5 uur dus het is voor mij wel heel spannend. we moeten over een stik waar vrij vaak files staan en het is toch een 30 min rijden zonder files. ik heb als gezegd tegen vriend dat als het weer helemaal vast staan dat we vluchtstrook gaan rijden en de AC waarschuwen dat ik aan het bevallen ben in de auto. (vriend is vrijwillig brandweerman dus AC is zo gebeld haha)
Vanaf hier is het ruim een half uur rijden naar het ziekenhuis, zeker in de spits. Als ik perse thuis wilde bevallen mocht dat maar dat werd afgeraden vooral omdat ik bij mijn eerste bevalling op het laatste moment nog naar het ziekenhuis moest ( gelukkig deed het ziekenhuis wat hier op 10 minuten afstand is toen nog bevallingen). Ik mocht direct de vk bellen als ik dacht dat het begonnen was en als dit het geval was zouden ze mij met 3 cm al naar het ziekenhuis laten gaan en achter ons aanrijden als dat mogelijk is ( soms is er al een vk van de praktijk in het ziekenhuis en kan er dus niemand achter je aanrijden) als ze verwachten dat het te snel zou gaan toch thuis proberen of met de ambu naar het ziekenhuis. Uiteindelijk ben ik met 31 weken onder controle van het ziekenhuis gekomen en ingeleid met ruim 38 weken dus ik was op tijd in het ziekenhuis.