Hallo allemaal, Wij moeten een keuze maken voor de vloer in ons nieuwe huis. We willen sowieso een grijstint erin. Echter heb ik nu op de houten voorbeelden een kleur gezien die me enorm aanspreekt. (Cotton White met lichte grijstint erin) Echter vraag ik me af, hoe veel zooi zie je echt op een hele lichte vloer? Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik echt 3x per dag zuigen of zie je net zo veel op een grijzere vloer? Erg benieuwd naar jullie ervaringen! Het gaat om een houten vloer welke we gaan laten schuren en lakken. Foto is van de 2 welke nu op de eerste plaats staan kwa keuze.. waarbij die witte me vooral aanspreekt.
Wij hebben een vloer die kwa kleur veel op jou voorbeeld lijkt, wel laminaat dus hoeven niet te schuren. Wij zijn er erg blij mee, tis niet dat je er meer op ziet ofzo. Doe stofzuigen en dweilen net zo vaak als dat k met een andere vloer zou doen Het scheelt denk wel of je wel of geen schoenen draagt in huis, met vlekken van voornamelijk natte schoenen. Wij dragen geen schoenen in huis
En hoe is het met alles wat je erop ziet? Valt het wel mee of is het echt extreem? Wij laten het nu schuren en met olie afwerken. Dus hebben er voorlopig ook geen omkijken na
Wij hebben een laminaat wat tussen de kleuren in zit. We lopen wel met schoenen en als je net dweilt moet je even praktisch zijn met wat je eerst doet. 1 keer op een dag zuigen is hier voldoende. Even met de dweil en alles is klaar. We hebben in ons andere huis een bruine vloer gehad en daar zag je wel minder op. Maar goed daar een je snel aan. We hebben een kruimeldief en stoffen en blok als onze knul na het eten ook kruimels onder zijn stoel heeft liggen.
Wij hebben een lichtgrijze vloer, beetje de rechter van jou plaatje. Ik vind het best meevallen met wat je op vloer ziet liggen. Tenzij je met modderschoenen naar binnen komt natuurlijk. Wij dragen in huis geen schoenen.
Bedankt dames! We lopen al niet met schoenen binnen en hebben een robotstofzuiger dus moet dan vast goed komen!
Dit is mijn vloer. Is wel laminaat. Heb 'm al een paar jaar en nog steeds erg blij mee. Ik vind het reuze meevallen wat je er allemaal op ziet. Ik heb een kat met donkere haren en zie de haren bijv niet beter op deze vloer dan op de vloer boven die een lichte hout kleur heeft.
Ik heb wit gelazuurd eiken als laminaatvloer (klasse 33, dus de hoogste klasse). En ik vind het reuze meevallen. Ik vind het ook lichter en ruimtelijker ogen. Buren hebben in dezelfde flat donkere vloer, dat geeft een heel andere sfeer.
Wij hebben boven een lichte vloer. Mat wit eiken van Floer. Zoek maar eens op. Zie je niets op. Op onze gietvloer beneden zie je juist alles
Foto 1 is links de vloer beneden en rechts vloer die boven ligt. Op foto 2 is de vloer boven en foto 3 de vloer beneden. Vooral beneden heel licht, maar ben er heel blij mee!
Toen we ons huis kochten lag er een mooie houten vloer in, maar hij was gelakt en daardoor erg vergeeld en er zaten ook slijtage-plekken in. We hebben hem toen laten schuren en behandeld met een witte olie. Ik ben er echt heel gelukkig mee, ik vind een lichte vloer gewoon heel mooi. Ik doe 1x in de week uitgebreid stofzuigen en nog 2x ofzo snel swifferen rond de eettafel en salontafel. Ik ben niet echt een poetswonder. Mijn zoontje eet iedere ochtend een boterham met zwart-witte hagelslag, of ik nou een donkere of een lichte vloer heb je ziet het even goed
Ik had in mijn appartement de witte vloer van ikea.....wat een klote drama zeg. Als je er naar keek was hij al vies Maar ik denk wel dat er verschil in zit of je een eiken vloer een witwas effect geeft of dat alles wit is. Ik houd van cocaïne wit, ik zou nooit geen kleur willen....maar een witte vloer komt er nooit meer in. Ik heb net nog een keer de fout gemaakt door in het toilet wit marmer te leggen....ook een rot keuze, hoe moooooi het ook is
Ik heb mijn vloer net behandeld met woca dimond extra white. vind het erg mooi geworden. Bekijk bijlage 681858
Wij hebben deze laminaat van Douwes Dekker beneden. Boven (foto 2) nog wat lichter, laminaat van Quick Step. Heb niet het idee dat ik vaker moet poetsen dan toen we een donkerdere vloer hadden liggen.
Ik heb echt een witte vloer. Hout, geschuurd en wit afgelakt. Ik hou ervan. Stofzuigen doe ik elke dag, maar dat deed ik ook al. Je ziet er niet zo zeer meer op liggen omdat een echte houten vloer nooit helemaal egaal is (noesten etc) Dus ik zou het doen hoor!
Wij hebben een lichte vloer, en vind het best meevallen qua wat erop te zien is. Moet er wel bij zeggen dat we een natuurstenen vloer hebben. Het is dus niet helemaal te vergelijken, maar onze vorige vloer was donker laminaat, en daarop zag je werkelijk álles, vreselijk. Ben iig blij dat we nu een lichte vloer hebben. Ik zou voor de lichtere van de twee gaan.
Of het ligt gewoon aan ikea-vloeren Mijn donkere laminaat waarop je alles kon zien was nl ook van Ikea.