Een vraagje aan iedereen die graag leest: hoe houden jullie bij welke boeken je al gelezen hebt? Of welk boek echt goed was zodat je later nog eentje kan lezen van die auteur? Tot nu toe onthield ik dit gewoon maar mijn geheugen begint me in de steek te laten!
Herkenbaar. Nu op mijn ereader kan ik het goed terugzien, maar toen ik nog echte boeken las was het een drama. Dan kocht ik soms een boek om er na 2 hoofdstukken achter te komen dat ik het al gelezen had. Ik nam me destijds voor om een lijstje in mijn notities op mijn iphone aan te leggen. Maar dat was toen niet meer nodig omdat ik digitaal ging lezen
Ik lees alleen maar boeken die ik zelf gekocht heb, en plak op de rug van ieder gelezen boek een klein groen rond stickertje. Dubbel kopen is me pas 1x bijna gebeurd...
Ik hou het bij in m'n hoofd haha. Ik lees elke week wel een boek en echt, ik vergeet geen 1 😂 Maar nu op de iPad is het natuurlijk ideaal.
Hier ook in mn hoofd. Ik ben lid van de bieb en lees echt bizar veel boeken, ongeveer een per 2 dagen. De mooiste boeken koop ik later bij de bieb op.
Ik heb zo een boekje met alle letters van het alphabet (voor adressen bijv). Daar staat in welke boeken ik al gelezen heb van welke schrijver. Als ik dan boeken koop, koop ik ook niet per ongeluk 2 keer dezelfde. Daar zou je ook notities kunnen maken welke je nog een keer wil lezen.
Ik gebruik ook Goodreads. Is wel in het Engels, maar er staan ook een heleboel Nederlandstalige boeken in het systeem. En je kunt een boek altijd zelf toevoegen. Je kunt verschillende planken aanmaken en aangeven of je het boek al gelezen hebt, wanneer je het gelezen hebt, hoeveel sterren je het geeft enz.. Echt ideaal. Maar ik houd er bv. ook bij welke boeken ik in mijn boekenkast heb staan. Als ik dan ergens ben en nieuwe boeken wil kopen en zou twijfelen of ik die al heb of niet dan kan ik die scannen met de app en dan gelijk zien of ik hem dus wel of niet al thuis heb staan. Als ik nieuwe boeken toevoeg aan Goodreads scan ik ze met de app en dan komen ze gelijk op de 'boekenkast' plank te staan bv. Ik vind het echt ideaal, Goodreads! Ook heerlijk om nieuwe inspiratie op te doen!
Hier ook goodreads. Ik lees veel van de bieb, dus eens in de zoveel tijd pak ik beide apps en zet mijn geschiedenis van de bieb in goodreads. Krijg je ook gelijk tips van boeken die erop lijken, zo heb ik al een paar leuke boeken ontdekte (en wat slechte)
Ik heb dit boekje: Uitgeverij Cossee :: Boek :: Uitgeleend en uitgelezen Ik zet er ook bij wat ik van een boek vond. Er zijn drie selecties: Wat je hebt gelezen, wat je graag nog zou willen lezen en welke boeken je hebt uitgeleend.