Fertiliteitskliniek/UZ Antwerpen? Ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door baia1975, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi,

Na 3 jaar ellende hier in Nl, willen we proberen om naar Belgie te gaan. Omdat het voor ons lastig is om naar Gent te reizen, wilden we naar Antwerpen gaan, voor ons dichterbij.
    Iemand ervaring in het UZA Antwerpen of andere zh in Antwerpen (volgens mij zijn er meer dan een)?

Wij hebben 4 cryo's van de laatste ICSI mogen krijgen maar voordat ik een nieuwe TP onderga wil ik mijn bloed grondig laten onderzoeken (wat ze hier tot nu toe niet gedaan hebben).

Bedankt

2. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    Hoi,

Ik ben normaal een stille lezer, maar vind het toch belangrijk om op je vraag te antwoorden.

Ik heb zelf zowel al positieve als negatieve ervaringen gelezen over het UZA, zelf ben ik tevreden.
    Ik was al patiënt in het UZA owv medische voorgeschiedenis en daardoor ook daar op fertiliteit beland. Je hebt er een heel team van dokter, zelf ben ik onder prof De Neubourg, een enorm lieve vrouw.

Wanneer je in het traject start moet jr smorgens tussen half acht en negen naar daar voor bloedname en follikelmeting. Wie eerst komt, eerst geholpen. Voor de bloednames is er ook een team van verpleegkundigen, dus je hebt niet steeds dezelfde.
    Soms is het er mega druk en kan het zijn dat je er pas om 10u weg bent, soms gaat het vlot en ben je om 9u alweer buiten.

Ikzelf heb eerst 6 iui's gehad zonder resultaat, daarna zwanger van eerste ivf poging maar werd miskraam. En nu ben ik 22 weken zwanger van een cryo. Moest je nog vragen hebben, doe gerust.

3. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi bedankt voor jouw reactie...ik was verbaasd dat niemand reageerde, waarschijnlijk gaat iedereen naar Gent ;). Woon je in Nl? Ben je bewust meteen naar belgie gegaan of heb je ook een traject in nl gevolgd? Voor mij zou het meer een second opinion zijn want de terugplaatsing wil ik in emc rotterdam doen, waar de embryo s ook liggen.

4. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    Neen, ik ben zelf van België en de plaatselijke ziekenhuizen hier verwijzen ofwel door naar Leuven of naar Antwerpen.

Een tweede opinie kan zeker geen kwaad, maar dan zou ik zeker proberen bij prof. De Neubourg terecht te kunnen. Zij is hoofd van de afdeling en heeft naar mijn idee nog net iets meer kennis dan de andere dokters van het team. Zou kunnen dat je bij haar misschien iets langer moet wachten op een afspraak, maar dan zit je ook wel goed.

5. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    #5 baia1975, 29 jun 2017
    Laatst bewerkt: 29 jun 2017
    Hoi, wat is precies wat langer wachten om prof. Neubourg te kunnen zien?weken of maanden? :(
    Wat vind je trouwens van de negative berichten van mensen die bij de Uza geweest zijn? Ik heb het natuurlijk specifiek over de vruchtbaarsheidsafdeling.

6. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    En is prof. Wel emphatisch? Of een koude kikker? Want daar heb ik genoeg van.
    Heb je medicijnen gekregen? Ik weet niet wat jouw problemen waren, om zwanger te worden...is deze prof. Terughoudend of juist niet met het uitproberen van bijv. Medicijnen die een eventuele zs zouden kunnen helpen/ ondersteunen?

7. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    Ik had binnen een week of drie een afspraak, maar was intern doorverwezen door een andere prof in het UZA en het was geen vakantieperiode, dus ik heb geen idee van de termijn. Maar je kan hiervoor gerust eens bellen naar het secretariaat van fertiliteit en daar kunnen ze je een zicht geven, en dan kan je bekijken wat je doet.

Ik merkte dat mensen het UZA verweten dat ze geen "moeilijke" gevallen willen helpen, maar er is zopas een hele reeks hier op tv geweest over materniteit, neonatologie en fertiliteit in het UZA en daar werden zeker en vast complexe situaties geholpen (niet steeds met goede afloop spijtig genoeg). Ook las ik dat het labo niet zo goed zou zijn als in Jette. Maar dit moet ik persoonlijk ten stelligste tegenspreken. Ik had 8 eicellen waarvan 6 bevruchting en waarvan 5 embryos de 5 dagen hebben gehaald. (En vermits jou embryos in Rotterdam zitten speelt dit ook niet echt mee).

Wat ik kan zeggen over het empathische van prof De Neubourg: zij is zoo'n lieve vrouw !!! Echt waar, zij heeft mij zo vaak gerust gesteld en toch geen valse hoop gegeven. Dit is mede de reden dat ik haar aanbeveel (samen met kennis).

Ik heb ivf doordat ik 2 conisaties gehad en door mijn verkorte baarmoederhals (en dus minder baarmoederslijm) de zaadcellen niet geraakten waar ze moesten zijn. Daardoor zijn ze eerst iui gestart. En na 3 pogingen heeft de prof mij de keuze gelaten of ik nog verder wilde proberen of ivf. De iui's waren zonder medicatie (enkel pregnyl).

Voor de ivf heb ik gonal F gespoten (112.5 EH). Ze schreef mij eerst menopur voor, Maar toen ik aangaf deze spuitjes niet zelf te durven zetten en gonal F wel, was dit geen probleem.

Qua ondersteunende medicatie daar durf ik niets over zeggen. De eerste keer kreeg ik utrogestan bij, maar deze zwangerschap was mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg dus hoefde ik niets. Ze kijken echt heel erg naar je persoonlijke situatie en hoe je lichaam reageert. Vaak gaan ze niet enkel verder op de echo's, maar krijg je in de namiddag telefoon als ze je bloed ook nog nagekeken hebben met wat je moet doen/innemen.

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Kan je helaas niet helpen qua ervaring in België, los van een nipt test bij uza waar ik erg tevreden over was qua snelheid en service.

Was aan het meelezen en vroeg me af waarom je niet naar Gent gaat? Daar lees is steeds erg positieve verhalen over en als het nu alleen nog maar voor een second opinion is, dan zal het misschien 1 tot 2 keer zijn?

Geloof zeker dat uza ook goed zal zijn en er zal zeker niet zo'n groot verschil tussen de ziekenhuizen zitten, maar als je zo'n twijfel hebt, waarom dan niet gewoon Gent? Zoveel verder qua reistijd is het toch niet?

9. Vebe

Vebe Lid

15 mei 2013
    82
    1
    8
    Hier geen ervaring met het UZA, wij gingen in leuven.
    maar wel ervaring met prof. De Neubourg, aangezien zij ook in leuven gewerkt heeft. Geweldige arts zowel qua kennis als qua empathie en meedenken! Een echte aanrader dus...
    succes

10. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik zit nu idd te twijfelen tussen uza en Gent...bij Gent hadden we vorig jaar al een afspraak staan maar een week voor de afspraak heb ik afgebeld..met 3 mks achter de rug en eindeloze frustratie hier in Nl, werd alles mij te veel en vond ik de reis naar België en alles wat erbij hoorde, gewoon te veel. Toen waren we nog niet begonnen met iui etc...na een pauze zijn we were begonnen en nu zitten we hier. Voordat ik mijn wens opgeef wil ik alles geprobeerd te hebben. Antwerpen had ik gekozen voor het gemak want ik zal waarschijnlijk met de trein moeten gaan. Maar va Dordrecht, waar ik woon, zag ik een goede verbinding met Gent. Je bent wel 2 uur in de trein maar goed...bij Gent kregen we toen een afspraak 3 maanden later en ik denk dat de wachtlijst nu zelfs langer is...als ik in Antwerpen een kundige arts kan spreken, en misschien over een paar maanden terecht mag, zal ik ook tevreden zijn. Ik kan in ieder geval beide bellen :).
    Ik ben blij dat we over 2 weken op vakantie gaan, dan kan ik hopelijk even rust in mijn hoofd vinden, dat heb ik echt nodig :(.
    Fijne avond,

11. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    Alleszinds heel veel succes, begrijp heel goed dat het soms te veel wordt. Een vruchtbaarheidstraject is zowel fysiek als mentaal een zware dobber.

Een fijne vakantie gewenst !!!

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Succes met je keuze. Helemaal eens dat Antwerpen ook een goede keuze zal zijn en zo te horen klinkt de prof ook als aardige dame.

Voor nu eerst even lekker vakantie. Geniet ervan!

13. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Bedankt :)

14. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Even een update...inmiddels contact opgenomen met Gent..afspraak is op 6 december !!! Dus heb ik ook UZA en Brussel benadert, ik wacht nu op een antwoord. Ik hoop dat ik geen maaaanden ook bij UZA of Brussel moet wachten.. :(

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig, 6 december.... dat is lang wachten.... pffff

16. Liennn

Liennn Lid

14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    wow dat is lang wachten. Weet niet hoe je het UZA benaderd hebt, maar wil je anders de rechtstreekse nummer wel geven van het secretariaat van fertiliteit (staat niet op de site). gaat misschien iets sneller.

17. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Ohhh ja zeker!! Stuur me aub een pb :)

18. beebj

beebj Niet meer actief

Ik zit ook in België (vanuit Nederland), maar dan in AZ Sint Jan te Brugge. Hier is geen wachttijd, tenminste; naar mijn weten niet.

19. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi, vandaag afspraak gemaakt in uz Antwerpen, 23 augustus.
    Ik had me ook bij brussel jette ingeschreven, moest heel veel vragen beantwoorden en een account aanmaken. Dit was al een week geleden maar tot vandaag geen reactie. Weten jullie misschien hoe lang duurt het voordat ze een datum voor een afspraak voorstellen?

Deel Deze Pagina