Hoi, Omdat mijn regels maar niet doorbreken en ik maar geen regelmatige cyclus krijg, ben ik vandaag naar de gyn geweest. Daar werd vastgesteld dat ik luie eierstokken heb... Nu heeft de dokter mij clomid voorgeschreven en een middeltje om mijn menstruatie uit te lokken (binnen 10 dagen)? Hij heeft me goed uitgelegd hoe ik de clomid moet gebruiken en de spuit die ik daarna krijg, maar ik stel mij vragen bij het gebruik van hormonen... Wie herkent zich hier ook in en heeft hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten? Groetjes
Hoi Ineke! Ik heb zelf vorig jaar eerst provera gekregen 10 dagen om een bloeding op te wekken en daarna clomid 50mg gekregen (omdat ik PCO heb) Ik werd nl na het stoppen met de pil nog maar 2 x ongesteld ( na 66 dagen en daarna na 45 dagen en vervolgens niet meer) en ben toen na 8 maanden naar de gyn gegaan. Provera ( of soms Primolut) had bij mij als bijwerking dat ik er hoofdpijn van kreeg en ik had het erg warm maar dat was alles.... Clomid 50 mg hoef je maar 5 dagen te nemen 1x per dag en ook hier kreeg ik een soort opvliegers van maar had wel gewenst effect: ik kreeg weer een eisprong en wel een dubbele!!!! Ben die ronde meteen in verwachting geraakt en heb nu een mooie dochter. Clomid zorgt er alleen voor dat er een eicel gaat rijpen verder doet het niets, je lichaam moet de rest doen. De spuit die je krijgt, heb ik niet gehad omdat bij mij de eitjes vanzelf sprongen, maar als dat niet gebeurt, kun je een spuit krijgen die dan zorgt dat je een eisprong krijgt als het eitje ook voldoende rijp is. Bij clomid moet je er wel rekening mee houden dat je kans op een meerling groter is dan normaal ( ik praat dan over zo'n 10% meer kans) Heel veel succes! En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel van je. Liefs Kelly
Hey, dank je wel voor je uitleg Ik vind het allemaal wel spannend en kan niet wachten om er nu ook echt aan te "beginnen". Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk weet wat er aan de hand is! De kans op een meerling (een-eiig) zit er bij mij sowieso voor 30% in (ben van een identieke tweeling en mijn zus heeft nu ook een identieke tweeling gehad), maar dit zou dan van twee-eiig zijn neem ik aan. Heb ik geen probleem mee Wel jammer van de hoofdpijn, ik ben nogal gevoelig aan migraine... Nog een vraagje: Wat is PCO eigenlijk? Heb nog nooit van deze afkorting gehoord... Groetjes
Oh spannend als je al meer kans hebt op een meerling maar wel leuk hoor! Bij ons is het uiteindelijk 1 kindje geworden maar wel een dubbele eisprong, het gekke was alleen dat ik er bij de bevalling achter kwam dat ik 2 placenta's had, dus het kunnen er in het prille begin wel 2 zijn geweest, maar had maar 1 vruchtzak dus dan zou het 1 eiig zijn geweest, een aparte gedachte.....maar goed maakt verder ook niets uit! PCOS betekent policysteus ovariumsyndroom: dat wil zeggen dat er veel eitjes in je eierstokken zitten maar dat door stoornis tussen hersenen en eierstokken deze niet volledig rijpen en je dus geen eisprong krijgt ( dus ook een soort luie eierstokken!!!) Verder kun je nog een aantal uitwendige symtpomen hebben maar dat hoeft niet: overgewicht, overbeharing en acne ( allemaal niet het geval bij mij) Hoop dat ik je verder heb kunnen helpen en veel succes nogmaals!
Ah ja dat heeft de gyn bij mij ook zo uitgelegd, hij had alleen de therm PCO niet gebruikt!!! Bij mij rijpen ze dus ook niet naar behoren, alleen af en toe eens, ook iets met de hormonen en de hersenen en zo... Was een hele uitleg eigenlijk... Ik heb wel wat last van een vettere huid en wat puistjes maar geen echte acnee en ook geen overgewicht, maar enkele kilootjes bijgekomen sinds ik gestopt ben met de pil (mocht wel hoor). Spannend allemaal! Ik ben vandaag begonnen en mag dus normaal gezien binnen 10 dagen mijn menstruatie verwachten Nooit gedacht dat ik daar naar zou uitkijken!