Ervaringen met magneetverf

Discussie in 'De lounge' gestart door ER14, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hallo dames,

Ik wil graag een deur gaan verven met magneetverf. Lief twijfelt alleen of het echt werkt.
    Hebben jullie toevallig ervaring met magneetverf?
    En welk merk kan ik het beste nemen?

Alvast bedankt!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een paar jaar geleden een memobord gemaakt met magneetverf onder schoolbordverf. Valt me tegen hoe goed de magneetjes blijven plakken. Kan zijn dat het op een 100% gladde ondergrond beter werkt, die plaat is niet helemaal vlak. Merk verf weet ik niet, zal eigen merk Gamma of Karwei zijn geweest.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dankjewel. Dat bevestigd lief zijn gedachte een beetje.
    Dan misschien toch kijken naar een alternatief.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Hier dezelfde ervaring: de verf bevat vrij grote ijzerdeeltjes, waardoor het oppervlak niet vlak is. Magneetjes blijven moeilijk plakken en krijtjes verkruimelen erg snel.

Wat wil je precies doen? Wij hebben een magneetbord van de ikea beplakt met krijtfolie. Dit is er in vele kleuren te krijgen. Dat werkt erg goed.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had het idee de deur van onze slaapkamer en straks de babykamer te verven met magneetverf zodat ik daar tzt kaartjes en dergelijke kan ophangen. Er hangt nu een spiegel op de deur en die wil ik er vanaf halen. Het vlak waar nu de spiegel hangt wilde ik met krijtverf doen en de buitenste ring met magneetverf.

6. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook magneetverf op een stuk muur gehad, dat was geen gladde muur en heb er een flinke laag magneetverf opgesmeerd. Ik vond juist dat de magneetjes erg goed bleven zitten! Had er altijd kaartjes ed onder zitten en dat bleef echt prima zitten.. Het is alleen wel rotspul om erop te smeren, dik en zwaar.. Ik denk dan ook dat het op een deur niet mooi wordt.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dank dames!
    We gaan het niet doen, dat vind ik zonde van de deur. Ipv de magneetverf bevestigen we een aantal losse fotorekjes die we laten verspringen. Wel zo makkelijk.

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik had het ook. Geen egale ondermuur maar 4 vierkanten opgemaakt met magneetverf. Heb daar 2 lagen van gebruikt en daarna normale verf eroverheen. Alles bleef goed zitten met magneetjes.
    Heb toen der tijd gamma merk gebruikt.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb bij de ijzerhandel een plaat ijzer gehaald als magneetbord. deze kun je ook schilderen als je om niet-gegalvaniseerd vraagt.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh vreselijk. Ik heb ook een deur onder handen genomen. En die ijzer deeltjes stapelen zich op zodat het geen glad oppervlakte is geworden en de magneten plakken niet goed.. Vreselijk toen ik laatst de deur weer in goede staat moest krijgen, omdat ik ging verhuizen en de woningbouw de deur glad en wit wilde. aaargh! ;)

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Herkenbaar! Zo heb ik de keuken eens knalrood geverfd.. Dure grap bleek bij het verlaten van de woning. ;)

Ik heb nu voor dit systeem gekozen. Wel zo veilig denk ik.

12. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik heb het in onze vorige woning op de muur in de keuken gedaan, geloof 4 lagen en het werkte perfect

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ipv een rekje: je hebt ook van die plastic insteekhoesjes aan een rij. Die kun je met een zuignap op een glad oppervlak bevestigen.

Deel Deze Pagina