Zwanger worden icm prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hi Meiden!

Ik ben even benieuwd wie hier van de meiden zwanger is geworden na gebruik van de prikpil!
    Hoe lang heeft het geduurd, hoe lang heb je de prikpil geslikt en hoe lang duurde het voor je weer ongesteld was?

Tnx!

Liefs Malina

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    :) :) :)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    haha flauw hoor

ik heb geen prikpil gebruikt dus kan je helaas geen antwoord geven
    veel succes met zwanger worden
    hopelijk is het snel raak ;)

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Inderdaad flauw van me, maar ik kon het even niet laten, zag het al helemaal voor me....
    Ik heb ook geen prikpil gebruikt, maar heb wel meerdere malen gelezen dat het zeker een half jaar en soms nog wel langer kan duren voordat je weer uit jezelf ongesteld wordt!

5. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    ik heb bijna 5 jaar de prikpil gebruikt
    nooit ongesteld geweest in die periode

ik heb wel toen ik had van ik wil zwanger worden gesproken met men gyne en toen overgestapt op een gewone hormone pil.
    dit heb ik 8 maanden gedaan want ik wou eerst terug ongesteld worden voor ik stopte met de pil

nu ik werd direct vanaf de eerste strip op was ongesteld
    dan gestopt na 8 maanden stripjes slikken en ben nu al 7 maand gestopt en men menstru loopt mooi gelijk alleen nog niet zwanger

ik neem nu al 4 weken foliumzuur
    men lichaam verteld me rare dingen
    wie weet ben ik wel al zwanger
    kan over 5 dagen testen dus hou ik je op de hoogte

biebke

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 6 jaar de prikpil gebruikt.
    Vorig jaar (2006) oktober de laatste injectie gehad en daarna besloten te stoppen.

Eind juni kwam mijn eerste menstruatie opgang en daarna gewoon iedere maand, nog niet helemaal een regelmatige cyclus.
    Maar het betekent wel dat het na 6 maanden op gang is gekomen (gerekend vanaf januari ivm duur 3 maanden laatste injectie), wat volgens mij heel mooi is, het kan namelijk ook veel langer duren.

Deze maand heb ik het idee dat ik pas echt een mooie cyclus heb.
    Kreeg een mooie positieve ovulatie test, daarvoor geen enkele keer.
    Heb mijn eisprong gevoelt, daarvoor ook niet.

Ik ben wel onder controle geweest van de gyneacoloog omdat ik i.c.m. mijn leeftijd en prikpil wel wilde weten of mijn lichaam nog gewoon werkt zoals het zo moeten doen.

Ben nog niet zwanger, maar hoop dit wel snel te mogen zijn.
    Ik zal iig nooit meer aan de prikpil gaan, het is een mooi en veilig anticonceptie methode, geen menstraties gehad, maar als je dus zwanger wilt worden duurt het zoooo lang.

7. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    ik ga nog tot einde volgende week wachten als ik dan niet ongi ben geworden ga ik er weer een testje tegenaan slaan

ik wens je veel succes en als je prive wilt babbelen laat je een berichtje in men pb achter he

groetjes
    biebke

8. Niet meer actief

Meiden, dank jullie wel voor jullie reacties!

@ Joycie02: hahaha, ik zie 'm, stomme fout! :)

@ Marlboro82: Dankje wel, lief van je!

@ Biebke en Mieke8:
    Ik ben zelf 8 jaar aan de prikpil geweest. Heb in juni 2006 mn laatste spuit gehad en ben in april 2007 voor het eerst weer een beetje ongi geweest en vanaf mei heb ik weer een mooie regelmatige cyclus. (zie trouwens ook mn onderschrift :oops: )
    Via ovu-testen weet ik dat ik mn ei heb en dat voel ik trouwens ook aan mn lichaam! :rolleyes:
    Mijn vriend en ik gaan nu de 9e ronde in. Ik ben nog eens gaan surfen op het net en toen las ik een stuk over de prikpil waar ik echt van schrok.
    Dat het wel degelijk je vruchtbaarheid kan aantasten en dat het 18 maanden kan duren voordat alles uit je lichaam is! :confused: Ik ben nu 15 mnd onderweg...

Ik vroeg me af hoe lang het bij andere meiden duurde, het lijkt allemaal zo lang te duren! Je wordt er zo onzeker van!

@ Biebke: houd me zeker op de hoogte! Ik hoop voor je dat het raak is!We pb-en!

Liefs Malina

9. Biebke

Biebke Actief lid

26 okt 2007
    158
    0
    0
    bediende
    men pbje staat altijd open

ik laat je zeker nog iets weten

tevens wens ik je ook nog veel succes

biebke

10. Niet meer actief

Dank je wel! :D
    En jij ook heel veel succes!

Liefs Malina

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Malina, klopt dat heb ik ook gelezen, vandaar dan ook dat ik wel direct aan de bel heb getrokken bij de ha om een doorverwijzing te krijgen.
    Als dat zo zou zijn dan vind ik dat ik al aardig aan de leeftijd zou zijn tegen die tijd.

Ik temperatuur iedere maand en kan zo ook heel goed zien wanneer ik mijn eisprong heb (album).

Hoop voor je dat jullie snel zwanger zijn hoor, hoop het voor mezelf en alle anderen natuurlijk ook :D

Mieke

12. Niet meer actief

Hi Mieke,

Nou, ik ben idd ook bij de HA geweest en zij zei mij dat de prikpil geen invloed heeft op de vruchtbaarheid... Maar nu hoor ik tegenstrijdige verhalen! Op zich is het wel positief dat ik weer ongi ben en elke mnd mn ei heb, maar toch...
    Ik ben nog niet bij een Gyn. geweest, ik denk aldoor: Aah, ik wacht deze mnd nog wel even af... :rolleyes:

Ik hoop ook dat het snel raak is voor ons!

Liefs

Deel Deze Pagina