Gek van de nachtvoedingen

Discussion in 'Borstvoeding' started by vogel, Oct 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Sinds 4 weken weer aan het werk. Onze meid was de nachtvoedingen netjes aan het afbouwen, paar weken op 1 voeding gezeten.
    Nu sinds twee weken zit ze weer op twee nachtvoedingen. In combinatie met werk, trek ik dit echt niet meer.
    Ze is nu 14 weken oud, geef volledig borstvoeding, voed op verzoek.

Sprongetje, groeispurt, etc... geen idee meer wat het is, maar vind het te lang duren voor een sprongetje, of ben ik ongeduldig?

Iemand zelfde gehad of nog tips?

Gaaaaappp...

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Oei, tja ik heb geen tips. Mijn dochter slaapt ook niet door en komt nog regelmatig s nachts. Slapen jullie samen?
    Al vind ik het wel bij haar leeftijd passen trouwens om nog regelmatig voor een voeding te komen s nachts. Maar daar heb jij niets aan :(

Zelf vroeg naar bed?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Rond de vier maanden is dat weer even heel normaal en ook gezien jij weer bent gaan werken; nachtvoedingen zijn dan momentjes om bij te tanken bij mama. Kwestie van het je zo gemakkelijk mogelijk maken, dus neem je dochter bij je in bed voor een voeding of zorg voor een zeer comfortabele stoel ofzo, dan kun je half slapend voeden. Uiteindelijk wordt het minder zwaar hoor!
    Oh en inderdaad; ga zelf ook op tijd naar bed! Ik ging ontzettend lang tegelijk met mijn dochter naar bed, maar ook nu lig ik om uiterlijk half tien in bed, even lezen en dan slapen. Mijn dochter is 20 maanden maar werd vannacht ook 2x wakker, dus ik zorg dat ik er op tijd in lig zodat ik genoeg uurtjes slaap kan pakken!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Voor de leeftijd is het wel normaal om nog te variëren in het ritme.

Mijn neefje kwam ook vaker toen zijn moeder begon te werken. Even in de nacht bijtanken aan moedermelk en moederliefde..

5. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor de reacties. Ze slaapt nog bij ons op de kamer, dus geef haar bv in bed.
    Misschien dat ik me ook wel een beetje gek laat maken door de omgeving. Lijkt wel of iedere baby al lang doorsliep op deze leeftijd. En iedereen lijkt er wel een mening over te hebben: je borstvoeding is niet goed genoeg/voldoende, met flesvoeding zou je nu op x voedingen zitten, dus moet zij dat ook met bv (?), ze drinkt te weinig, gezien haar gewicht heeft ze geen nachtvoeding meer nodig, nu twee nachtvoedingen dat kan geen honger zijn...etc... zucht

zit nu nog op 8 voedingen per dag, wat volgens mij prima is.

Ga vaak wel eerder op bed liggen, maar lukt me niet om eerder te slapen dan elf - half twaalf

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hier ook nog nachtvoedingen rond die tijd.Het is zoiezo een bekende "lastige" periode,sommige kindjes willen maar weinig drinken en anderen...die halen de schade s'nachts in,zeker als je weer bent gaan werken.
    Positieve noot: rond de 18 weken besloten mijn dochters dat ze genoeg van me hadden s'nachts en dat slapen veeel leuker was.
    Mijn vriendinnetje is het hele 1e jaar met nachtflesjes in de weer geweest (wat een gedoe). Die moest dan weer gaan rekenen qua hoeveelheden en hij was al wat te zwaar...Wat dat betreft is bv zoveel makkelijker!! :)))
    Dus hou nog even vol,het komt goed!

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je zou eens moeten vragen hoevaak die ouders hun bed uit meten voor een speentje ;). Doorslapen met 14 weken is eerder uitzondering dan regel volgens mij. Ik heb me door de dames van LLL laten vertellen dat s nacht wakker worden voor een slokje echt heel normaal gedrag is en dan is mijn dochter al 1 jaar!
    Kijk anders een bij het topic domme opmerkingen :p. Met andere woorden; trek je er niets van aan! Je doet het super goed!

8. anoeska

anoeska Lid

Jul 20, 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je niet onzeker maken hoor, je doet het helemaal super.

Rond deze periode hebben ze vaak ook een klein dipje in gewicht en ook dat is niets om je zorgen over te maken.

Lekker zo doorgaan zou ik zeggen :D

9. Miesje83

Miesje83 Actief lid

Oct 11, 2011
    260
    112
    43
    Je bent heel goed bezig!
    Ik kreeg ook soms het idee dat iedere baby, behalve de mijne doorsliep! Soms worstelde ik ook echt met weer een nachtvoeding (door vermoeidheid) zeker als ze wel 3 a 4 keer kwam.. Terugkijkend kwam er na zo'n lastige periode ook altijd weer een rustige tijd. Probeer je er maar zoveel mogelijk aan over te geven; je kindje heeft jou en je melk nog heel hard nodig! Op tijd naar bed, voldoende drinken, dekens erbij zodat je niet onnodig afkoelt tijdens het voeden en lief zijn voor jezelf! Je mag trots zijn!

10. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier nog steeds vaak genoeg een nachtvoeding... Soms slaapt ze door, soms niet. Het gaat zoals het gaat!

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep, het is hartstikke vermoeiend en zwaar! En het erge is dat je nooit weet voor hoe lang het is, dan kon je daarnaar toe leven oid. Het kan zo maar gedaan zijn maar ook nog een tijd of tijdje duren.

4-maanden dip, kan goed. Wij kregen weer zo'n heftige dip of groeispurt tussen de 6 en 8 mnd :(

Als jij het fijn en belangrijk vindt om bv te geven, kun je je het beste neerleggen bij de nachten (moeilijk!!) en zo goed mogelijk voor jezelf zorgen. Dat betekent misschien vroeg naar bed, dutjes op je vrije dagen, papa de laatste voeding laten doen, papa eens een hele nacht laten doen (jij op zolder/woonkamer?) of een halve nacht, een avondje samen weg, blijven liggen in het weekend terwijl je vriend opstaat, maar dan natuurlijk die dingen die voor jou zouden werken.

Sterkte meid!!

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    inderdaad, gewoon bij je in bed. je voelt wat bewegen, doet een half oog open, draait zonodig even om met kind in armen en legt kind aan de andere kant op de juiste hoogte, geeft kus op bol, doet half oog weer dicht, en hebt in de ochtend geen idee meer hoe vaak je een nachtvoeding hebt gegeven...

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heeft iets totaal anders gewerkt en wil niet zeggen dat dit bij jullie werkt. Maar wij hebben ons meisje op haar eigen kamertje gelegd. Niet om van de nachtvoeding af te zijn maar we hielden elkaar uit de diepe slaap. En nu heeft ze deze week (ze ligt er vanaf zondag) ineens geslapen van 23 tot 7! Ik sliep er de eerste nacht alleen slecht van want werd elk half uur wakker van heb ik haar wel gehoord, haha

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Misschien niet zo'n leuk vooruitzicht maar wel een geruststelling voor je:
    Mijn kinderen hebben allebei tot 1,5 jaar bv gehad en oudste sliep pas met 1 jaar af en toe door maar kwam ook nog vaak s nachts
    Mijn jongste is nu bijna 1 en komt nog vaak 2 keer s nachts....;)
    oja en ze sliepen vanaf ongeveer 6 maanden op hun eigen kamer.

15. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt allemaal!
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een baby die nog niet doorslaapt :).
    Gaat sinds deze week weer een stuk beter, ze heeft ineens twee nachten doorgeslapen, de rest van de nachten komt ze twee keer, dan weer 1 keer. Elke nacht weer verassing :-D. Maar fijn dat het niet meer elke nacht twee keer is.

Vindt BV inderdaad nog te belangrijk om op te geven, daar heb ik die korte nachten nog voor over.

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn oudste slaapt pas sinds kort door. Tussen 6 wk en 6 mnd ook maar daarna alleen bij uitzondering.
    Jongste wordt ook nog 1-2x wakker.

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk dat ik op 2 handen kan tellen hoe vaak ik doorgeslapen heb de afgelopen... 1,5 jaar... Sorry!

Geen geweldig vooruitzicht... Maar, ik moet zeggen, ik heb wel periodes (2/3 voedingen p/nacht) waarin ik me erg brak voel, en periodes (zoals nu, 1 voeding ergens tegen middernacht) waarin ik redelijk wat uurtjes maak. Het maakt me nu eigenlijk niet meer zoveel uit. Ik ben er echt aan gewend. Ik ben heel benieuwd of ik me nou straks weer heel anders zal voelen, als ik wel weer eens een lange nacht kan maken... Want ik ben nu verder overdag gestopt met BV sinds vorige week, dus ik verwacht binnen niet al te lange tijd dat de BV op zal zijn, en zij dus ook 's nachts niets meer aan mij zal hebben. Hopelijk krijgt ze het dan door...

Share This Page