Tepelhoedje en lang voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marloescr, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloescr

marloescr Lid

19 aug 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.
    Mijn dochter van 7 week krijgt volledige borstvoeding mbv tepelhoedje.
    Dit omdat ze te vroeg geboren is en het happen nog niet ging.
    Nu begint het me op te breken dat ze iedere voeding 1 1/2 uur of zelfs nog langer aan het drinken is( ook snachts)

Ze laat tussentijds wel los en als ik denk dat ze klaar is en haar in bed leg begint ze te huilen en te smakken. Ik heb haar wel eens een speen aangeboden omdat ik dacht dat het misschien met de zuigbehoefte te
    Maken had, dit helpt niet.
    Ze heeft volgens mij steeds honger.

Als ze gekolfde melk uit een flesje krijgt drinkt ze dit in een paar minuten weg.overdag komt ze om de 3u en snachts om
    De 4 a 5 uur.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik doen om de voeding korter te maken.
    En mag ik bijv snachts een flesje gekolfde melk geven?

Graag tips want ik wordt zo gek en kom nergens meer aan toe. Mijn daginvulling bestaat op dit moment vooral uit voeden!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt: 14 okt 2013
    Waarschijnlijk drinkt je kindje niet effectief.Dat is dat zoiezo kan gebeuren, maar met tepelhoedjes moet je er helemaal alert op blijven.Ik weet er alles van want heb 3 kids met th gevoed.

Ik heb maar 1 tip: laat zsm en LK langskomen. Ik heb dat bij nr1 en nr 2 ook gedaan.
    Zij kan met je meekijken of alles goed gaat tijdens het voeden.

We kunnen je heel veel tips geven maar je kan beter,( ipv aan blijven modderen en dan op een gegeven moment stoppen) professionele hulp inschakelen.
    Nogmaals, ik spreek uit ervaring, zonder begeleiding was de bv bij mij waarschijnlijk mislukt. Maar door hulp te vragen heb ik (met th) dochters 9 maanden gevoed en zoon drinkt nog steeds een slokje bij mama:p

S'nachts een flesje geven kan, maar je moet dan ook s'nachts daar voor in de plaats een kolfmoment hebben. Juist de nachtvoedingen zijn heel belangrijk in de opstartfase.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik sluit me bij het bovenstaande advies aan, maar wil ook nog toevoegen dat na een paar weken voeden met het tepelhoedje je borsten ook wat soepeler geworden kunnen zijn.
    Je kunt dan ook wellicht proberen hoe het gaat als je je meisje zonder tepelhoedje aanlegt. Zorg er daarbij dan wel voor dat ze echt goed groot aanhapt en kijk of dat beter gaat.

Ik heb zelf ongeveer 5 maanden met tepelhoedje gevoed en sindsdien drinkt hij zonder tepelhoedje. Hij is nu net een jaar geweest.

Heel veel succes! Hopelijk gaat t snel beter en wat sneller en kunnen jullie er wat meer van gaan genieten!

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Knap dat je je zo inzet voor je kindje!

Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij voorgaande adviezen: vraag ondersteuning! Levert je waarschijnlijk veel op en dan kun je weer plezieriger verder voeden.

En verder wil ik je ook geruststellen: ook ik voed met th, dus dat kan wel voor langere tijd.

Succes en hou vol, want het wordt minder intensief.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Je geeft aan dat de 100 euro voor het consult momenteel te veel zijn.
    Ik kan niet in je budget kijken, maar overstappen op kunstvoeding is uiteindelijk nog veel duurder :(( Dus die investering heb je er zo uit! (een paar pakken kunstvoeding en nieuwe flesjes en voila)..

Wat je evt kan doen is informeren of aan jouw cb een lk verbonden is. Die zij gratis!

6. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    bel een lactatiekundige en vraag onze mee komt kijken en dan kan ze je leren zonder tepelhoedje te voeden. mijn dochrer bleek niet zonder te kunnen door omstandigheden ik heb haar 18 mnd met succes met tepelhoedje gevoed.

7. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je het al écht zonder geprobeerd?

Mijn zoontje was ook te vroeg en heeft 8 weken met tepelhoedje gedronken. Daarna cold turkey weggedaan...

8. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Ik heb ook het tepelhoedje (ook gestart op dag 4 ivm aanhappen) afgebouwd en de drinktijd is véél korter geworden. Die ervaringen vind je ook terug op het internet.
    Laat inderdaad een lactatiedeskundige komen als je graag wat begeleiding wilt. Ik was blij dat ik die tepelhoedjes mocht dumpen; ondanks de kloofjes die ik nu soms heb.
    Succes!

9. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik voed ook sinds een paar dagen zonder tepelhoed en het gaat echt stukken beter! Inplaats van een half uur per borst is het maximaal 10 minuten, en ik hoor nu ook een melkstroom lopen! Wat bij mij goed helpt als het aanleggen niet lukt, is met de elektrische kolf de tsr kolven. Daarna zijn mijn tepels beter gevormd en kan mijn zoontje heel goed aanhappen!
    Ook is het aanhappen minder gevoelig geworden omdat nu meer tepel in de mond kan.
    Succes, ik hoop dat het gaat lukken!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geduld.
    Twaalf keer op een dag drinken kan op deze leeftijd nog heel normaal zijn, dat gaat vanzelf beter worden.
    Mijn kinderen hebben de eerste tien weken met tepelhoedje gedronken, daarna een paar jaar zonder. Zonder konden ze sneller en effectiever drinken.

Je kind groeit, de mond wordt groter, en nog belangrijker, de wangen raken gevulder, daardoor wordt het anatomisch gezien gemakkelijker voor je kind om zo aan de borst te drinken. Probeer gewoon af en toe zonder tepelhoedje aan te leggen, om te oefenen. Blijf geduldig, op een gegeven moment zal je kind de borst pakken.
    Google ook eens om borstompressie, dat kan je nu meteen al helpen je kind meer te verzadigen.

11. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoontje nu 13 weken met tepelhoedje gevoed, ( eerste weken ft gekolft), maar nu lijkt hij last te hebben van tepelhoedje en hapt hij goed naar de tepel. En drinkt sins kort vaker zonde teplhoed dan met....

Terwijl afbouwen van tepelhoed eerder niet lukte.....

Succes en doe wat goed voelt.....

12. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Ik heb een half jaar met th gevoed (aanhappen was probleem). Nu al ruim half jaar zonder. Ging van het een op het andere moment zonder th.
    Tip als je geen geld hebt: misschien is er in de buurt een borstvoedingscafé (in Eindhoven bijv. elke woensdagochtend). Daar is een lactatiedeskundige aanwezig die je misschien ook wel tips kan geven. Tip die ik daar ooit heb gehad was om een oud th kapot te knippen, maar de 'ring' die overbleef nog te gebruiken om het aanhappen makkelijk te houden. (opletten voor scherpe randjes)

Succes!

Deel Deze Pagina