Hmm wat denken jullie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door romyatilla, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Hallo iedereen,

26 mei had ik bloedverlies en ben ik naar de gynaecoloog gegaan voor een inwendige echo. Zij vertelde mij dat ze het bijna niet kon zien door al het bloed en verdikt slijm en zei dat ik er maar vanuit moest gaan dat het een miskraam was.

27e verloor ik iets wat leek op een vruchtje en 30 mei had ik al bijna geen bloed meer.

Nu was ik vanaf 24 mei al, al mijn symptomen kwijt, dus ik had er al een slecht gevoel over. Nu sinds de 30e zijn ze weer terug :eek: en beetje bij beetje, komen er steeds meer symptomen terug die ik de afgelopen dagen niet had!!

Wij hadden de verlos gebeld en zij vertelde dat het nog wel eens kon gaan on het Vanishing twin syndrome, Alleen dat kan ze nooit met 100% zekerheid zeggen. Nu wil het wel zo zijn dat ik per eisprong al meer dan 1 eitje verlies per keer.

Ik ben trouwens alleen het "vruchtje" kwijtgeraakt en niet het vruchtzakje.

Donderdag krijg ik weer een echo om te kijken of de miskraam compleet is.

Maarja, ik had bijna tot geen kramp en mijn bloed was meer roze afscheiding dan rood....

Het is weer afwachten en ik hou mij gewoon in mijn hoofd dat ik een miskraam heb gekregen en dat ik doorga naar de volgende ronde.

2. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste, sterkte :(
    Maar ik vraag me af hoe je weet alleen een vruchtje te zijn verloren? Die zit eigenlijk in het vruchtzakje toch :(

Het kan ook zo zijn dat je mk nog niet compleet was en je daarom weer kwaaltjes krijgt....

Ik zou eens een testje doen om te kijken hoe het is met je hc?

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoe weet je dat je een dubbele eisprong hebt? Vanishing twin daar komen ze normaal achter bij een echo waarop 2 vruchtzakjes te zien zijn. Bij een volgende echo is dit er nog maar 1. Het lichaam neemt t zelf op zeg maar. Als er dus geen twee vruchtzakjes te zien zijn zou ik hier niet van uit gaan.
    Bloedverlies kan idd twee kanten op. Hoe ver ben je in je zwangerschap? Week of 4-5? Dan verlies je ook nog geen echt vruchtje.. daar is t veel te klein voor.

Hoop voor je dat t meevalt en je donderdag een vruchtzakje ziet. Verwacht iig nog geen kloppend hartje. Dat ontwikkeld zich pas vanaf 6 6,5 week doorgaans

4. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Als ik nu nog zwanger had geweest, dan had ik 7w + 4 geweest. Tijdens de miskraam was 6w + 4.

De gyn kon helemaal niks zien, omdat er allemaal bloed en slijm voor zat dus het beeld van zwart zei ze.

Ik heb krijg vaak een inwendige echo en daar zien ze altijd 2 of 3 eitjes op en ze zei: die springen allemaal te gelijk. Dit hoor ik altijd tijdens mijn inwendige echo's... omdat ik ook veel last heb van mij eierstokken krijg ik 1x in de 2 maanden een inwendige echo.

Ik ga er dus voor 80% van uit dat er nu ook net als al die andere keren meerdere eitjes zijn gesprongen.

Vruchtje hoeft niet perse met vruchtzak te komen! Dit heb ik gelezen op een website van een verloskundige-praktijk.
    Ze kunnen ook apart komen. Wat ik heb verloren heb ik laten zien op bb en ik heb nu al 7 á 8 reacties met: ' oh sterkte dit had ik ook' of dit idd een vruchtje bovenin'

De verloskundige is er zelf niet gerust op, ze zei: als je een miskraam hebt dan kan je natuurlijk nog wat symptomen hebben, maar die nemen af. Ze vond het raar dat ze tijdens het bloeden alleen gestopt waren en ze nu weer langzaam terug beginnen te komen.

Gister kreeg ik na 5 dagen ook opeens weer maagzuur, ik was alweer helemaal vergeten dat ik dat die andere weken had gehad... Gisteravond hielp mij even herinneren...

Oja ik had eergister een test gedaan, dat was dus 3 dagen na het verlies van "het vruchtje" en deze was nog knal! Maar dat kan... je kan nog lange tijd een positieve test hebben.

Ik hoop natuurlijk donderdag een vruchtje te zien,

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen....

Je eitjes kunnen rijpen maar of ze echt springen weet je toch nooit?
    Je kon al niks meer zien op de echo dus misschien was je niet zo ver, en ook al was je 7 weken ... Veel zie je dan nog niet kwa vruchtje ..

Daarbij zit een vruchtje in een vruchtzak, ik bedoel...hoe is die er dan uitgekomen?

Laat hier eens die foto zien?

6. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    #6 romyatilla, 1 jun 2015
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
    ...

7. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    #7 romyatilla, 1 jun 2015
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
    Ik was tentijde van de echo 6w + 3/4

Er staar op zo een medische website dat je een vrucht kan verliezen, en dan komt het vruchtzakje later. Het vruchtje komt dan samen in een stolsel mee naar buiten. Ik heb het echt een paar dagen terug gelezen!

8. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Over die eitjes... jaa, ze zeggen altijd: ze staan allemaal of allebei klaar om te springen... Nu weet ik natuurlijk niet of ze dan daadwerkelijk ook beide springen.

Hoe zei het vertelde, kwam het bij mij over van wel.

Ik weet nog dat ik op mijn 16e mijn eerste inwendige echo kreeg en toen zei ik: wat betekend het dan? Zoveel eitje tegelijk? Toen zei ze: jij zal later veel kans hebben op meerlingen.

Nu vraag ik dat niet meer aan haar, maar telkens: Er zitten er weer een paar klaar om te springen..

9. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Dit was op een website

10. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke het kan dus idd.... Wist ik niet ;)

Kijk met je verhaal plus die foto is het aannnemelijk dat dit idd je mk is :( ik persoonlijk heb toen niks gezien maar wel gevoeld.
    Als jij tijdens de echo 6 weken zwanger was en de vk je vertelde dat het er niet goed uit zag ben ik bang dat je toen al niet verder was dan die 6 weken;)

Over die eitjes, kijk dat is een ander verhaal. Je kan meerdere gerijpte eitjes hebben maar dat betekent lang niet dat ze allemaal springen ;)

Het is nu even afwachten maar ik zou er wel echt rekening mee houden dat je helaas echt een mk hebt gehad. Hcg kan nog een tijdje stijgen, het kan ook zo zijn dat je nog geen volledige mk hebt gehad.

Sterkte voor nu....

En ik zou even de titel laten aanpassen ivm de foto...of weghalen ;)

11. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    De gyn zei niet dat het er niet goed uitzag hoor haha... Ze zei dat het beeld zo slecht was op de echo dat ze niks kon zien en dat klopt ook. Op internet staat ook: als je tijdena het bloeden een echo laat maken is zinloos, want je kan niks zien. Er bestaat een kans dat er dua wat achter zat op dat moment.

Ik weet dat ik een miskraam heb gekregen hoor. Alleen geen kramp, 4 dagen maar een bloeding en 3 hele kleine stolsels verloren en dat vruchtje dan...

Een menstruatie is pijnlijker.

Ik ga gewoon in mijn gedachte naar de gynaecoloog met een miskraam en hoop natuurlijk zoals ieder ander te horen dat er misschien nog eentje zat :D

12. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Logisch snap ik ook dat je hoop hebt hoor ;) maar ik zou het erg voor je vinden als te veel hoop hebt of te veel denkt die uitzondering te zijn. Snap je ;)

Hier ook zo'n verhaal ....bloedverlies, echo, is het nu wel of geen mk, echo niks meer te zien en 2 dagen later verlies ik opeens pas mijn kindje....
    Het kan allemaal heel gek gaan.

Maar het is nu even afwachten voor jou. Hoe laat mag je donderdag? En misschien eens de vk bellen dat je test duidelijk blijft dat je wat eerder die echo krijgt?

13. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Donderdag om 09:00 even zo uit mijn hoofd :) Het was het eerste plekje wat ze konden inboeken. De verlos heeft het voor mij ingeboekt, dus dan kom je al eerder aan de beurt, dan wanneer ik ze zou bellen met een verwijsbrief.

Ikzelf sta met beide voeten op de grond hoor :) Ik denk maar zo: Als alles weer lekker schoon is van binnen, kunnen we weer aan ronde 1 beginnen.

Het zou alleen zo een groot wonder zijn als het anders zou zijn?! Haha...

Zelf heb je het dus ook meegemaakt? Kut he!!

14. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja rollercoaster is het dan he....dat is gewoon rot.
    Hier zelfs nog maanden stijgend hcg gehad waardoor ze dachten is het een nieuwe zwschap, is het bbz...
    Ik kon dus niet verder, en dat was verschrikkelijk.

Kijk het kan dat er een wonder gebeurd....zeker, dus hoop moet je houden. Het is las echt over als er donderdag niks meer te zien zou zijn.

15. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Precies!!

Deel Deze Pagina