Ervaringen met Menopur?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door juulzon, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi meiden,

Na mijn 1e IVF behandeling (daarvoor 11xclomid, 6x IUI met Puregon, waarvan IUI3 een miskraam na 6,4 wk)) met Decapeptyl en 150/175 eenheden Pregnyl, bleek ik slechts 5 follikels te hebben, waarin 3 eitjes zaten, waarvan er 2 bevrucht waren en slechts 1 'goed' genoeg om terug te plaatsen...

De 1e IVF is mislukt en mij is verteld dat de teruggeplaatste emmy van zeer matige (ze zeiden nog net niet slechte) kwaliteit was.
    Vermoedelijk zijn mijn eitjes van slechte kwaliteit, daarom begin ik deze IVF met Menopur 225eh. Ben trouwens 34 jaar.

Mijn vragen aan jullie:

- Wat zijn de bijwerkingen van Menopur?
    - Leverde de Menopur meer follikels op?
    (meer dan je voorgaande middel? Puregon of Gonal?)
    - Hoeveel eitjes bleken er in de follikels?
    (was dit ook meer dan de vorige behandeling met andere
    medicatie?)
    - Hoeveel bevruchtingen waren er?
    - Raakte je zwanger ;) ?

Meiden, ben erg benieuwd naar jullie reacties!!!
    Want vind het toch weer 'eng' om een ander middel te gaan gebruiken... (maaaar, alles voor het Goede Doel ;) !)

Liefs, Juul

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Juul, bedoel je Puregon? Want stimuleren met Pregnyl lijkt me een typfoutje:D

Wat zijn de bijwerkingen van Menopur?
    Bij mij behoorlijk wat ten opzichte van Puregon. Misselijk, last van stoelgang, algeheel gevoel van niet lekker zijn.

Leverde de Menopur meer follikels op?
    IVF nr. 1 met Puregon, 7 eicellen, 5 embryo's, 2 teruggeplaatst, 1 cryo, niet zwanger (cryo niet goed ontdooit)
    IVF nr. 2 met Puregon, 5 eicellen, 3 embryo's, 3 teruggeplaatst, niet zwanger
    IVF nr. 3 met Menopur, 8 eicellen, 5 embryo's, 4 teruggeplaatst (eentje op dag terugplaatsing niet goed doorgedeeld), niet zwanger
    IVF nr. 4 met Menopur, 3 eicellen, 3 embryo's, 3 teruggeplaatst, niet zwanger

De kwaliteit van onze embryo's is elke keer goed. De laatste keer zelfs heel weinig fragmentatie en alle 3 een score van 4 uit 5. Maar helaas na 12 mooie embryo's nog steeds niet zwanger.

We gaan dit keer weer voor de Menopur omdat ik er zelf een beter gevoel over heb en ik er ook van overtuigd ben dat de kwaliteit toch beter is.

Hopelijk heb ik al je vragen zo beantwoord. Succes met jullie volgende behandeling.

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dankjewel voor je reactie Ladouce!
    Heb net je dagblogje een beetje gelezen, maar jullie hebben ook al een heel traject achter de rug zeg. Zag dat jullie ook naar Gent zijn gegaan? En alle onderzoeken hebben gehad die er zo'n beetje zijn... Als ik jouw verhaal lees dan word ik toch een beetje droevig... Wat je zegt, 12 goede emmy's en dan toch blijven ze niet zitten. Kunnen ze hier iets over zeggen? Waarom?
    In je banner staat dat je nu voor de allerlaatste poging gaat? Lees ook wel eens ergens iets over na 6 IVF-behandelingen is 90% zwanger... Willen jullie toch niet voor een 6e poging gaan mócht het niet lukken?
    Ach, domme vraag ;) Nummer 5 wordt 'm gewoon voor jullie! Dat moet gewoon!!! Succes meid!

En andere meiden, ben benieuwd naar andere reacties!!!

Trusten voor nu!

PS JAAA, bedoel natuurlijk PUREGON!!!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nog iemand?????
    ;) ???

xxxx

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hoi Juulzon ,

Wij hebben niet zo lang en intensief traject hoeven doorlopen,wat betreft iui of ivf.
    Maar ik kreeg ineens na 2 jaar wel EINDELIJK een eisprong met menopur! en het was een super cyclus!!!!:)
    na 2 maanden menopur gespoten te hebben , was ik zwanger!!!

Heel veel sterkte meid!
    Kan me voorstellen dat het moeilijk is om met een ander medicijn te moeten beginnen...

Ik had zelf geen last van bijwerkingen gelukkig.

6. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hoi Juulzon,

Hier nog een ervaringsdeskundige.
    IVF 1: met puregon, 18 eicellen, 17 bevruchtingen, geen tp ivm ernstige overstimulatie, 11 cryos: niet zwanger
    IVF 2: met puregon, 14 eicellen, 10 bevruchtingen, 5 cryo's: zwanger, maar mk na 6,4 weken
    IVF 3: met menopur, ivm overstimulatie afgebroken 2 dagen voor punctie
    IVF 4: met menopur lagere dosering, 14 eicellen, 12 bevruchtingen, 4 cryo's: voor resultaat zie mijn banner:D

Qua bijwerkingen merkte ik geen verschil met de puregon. Vond het wel wat meer gedoe omdat je het zelf moet mengen, maar zou de volgende keer weer voor menopur gaan. Heb er zelf een beter gevoel bij en volgens mijn gyn levert het betere kwaliteit eicellen op.

7. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik moet helaas vrij lang spuiten, zit snel aan de 3 weken. Mijn bijverschijnselen zijn dan een erg boos hoofd (zo voel ik me niet) opvliegers, zeer onhandig (wat niet handig is met het mengen,mijn man moest er vaak voor terug komen van het werk daar ik twee maal daags moest spuiten) en erg assertief. De stoelgang werd er ook slechter van van maar ach veel water drinken en een lepeltje gebroken lijnzaad door je yoghurt doet wonderen :D Heb er een mooie dochter aan overgehouden. Eigenlijk een beetje zoals de overgang zeg maar:)

Deel Deze Pagina