eileider-onderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nicky1973, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dames,

ik heb een vraag. Eind van de maand (als ik niet zwanger ben) worden mijn eileiders onderzocht. Nu heb ik een beetje op het forum gezocht naar verschillende methoden hiervoor. Wie kan ze op een rijtje zetten, met inhoudelijk ook wat ik kan verwachten? Ik weet namelijk niet of ik die dag vrij moet nemen, alleen naar het ziekenhuis mag? Ik heb in de cyclus wat bloedonderzoeken, voor de rest nooit onderzocht.
    Alvast bedankt voor de reacties.

2. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    dit kan een HSG onderzoek worden, daarbij spuiten ze contrastvloeistof door de eileiders in combinatie met röntgen heen om te kijken of deze open en doorgangelijk zijn.
    Dit valt reuze mee, ik heb dit zelf vorig jaar mogen ervaren.
    Het is wel verstandig om de gehele dag vrij te zijn omdat je nooit precies van te voren weet hoe je er op reageert.
    Andere mogelijkheid is een eileider 'operatie'worden , via een kijkoperatie worden je eileiders van binnen uit bekeken.dan zou ik zeker thuisblijven je lichaam heeft dan te tijd nodig om te herstellen.
    Suc-6 ermee! hopelijk is het niet nodig!;)

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Bedankt voor je reactie. Ze heeft vorige maand niets over een operatie gezegd, dus denk dat het een röntgen zal worden. Wat bedoel je met je weet niet hoe je er op reageert?

4. moray

moray Actief lid

28 feb 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    nou iedere vrouw reageert anders op pijn en hoe hoog je pijngrens is.
    Ik heb er weinig van gevoeld, maar mijn eileider was ook helemaal open, bij sommige vrouwen die b.v. een verstopping of blokkade hebben in de eileider kan het gevoeliger/pijnlijker zijn.

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh, dat bedoel je. Ja, mijn pijngrens is aardig hoog en tijdens het laatste onderzoek zei ze dat ze niet verwachtte iets negatiefs te vinden. Ik zal er rekening mee houden en geen afspraken plannen die dag.

Deel Deze Pagina