dag allemaal, Ik ben op vakantie in italie en na bloedverlies ben ik naar een ziekenhuis in siena geweest. Daar is met echo vastgesteld dat het vruchtje niet meer leeft en te klein is voor mijn zwangerschapsduur. Ik heb direct Methergin voorgeschreven gekregen met als doel de miskraam/uitstoting verder op te wekken en ik moet maandag weer terugkomen voor nieuw echo onderzoek. De artsen praten gebrekkig engels en konden niet veel meer toelichten dan dat ik veel pijn en veel bloedverlies zal krijgen. Maar wanneer de pijn excessief wordt moet ik terugkomen. Heedt iemand hier ervaring mee? Moet ik denken aan weeen? Of eerder gewone menstruatiepijn? En al dat bloedverlies... is maandverband voldoende of kan ik beter gewoon 24 u boven de wc gaan hangen? Zit hier in een klein vakantiehuisje/appartement... Ik kijk er nu wel beetje tegenop om ermee te gaan beginnen...
Ik denk dat dat veel verschilt per persoon maar ook hangt het af van de zwangerschapsduur. Ik weet nu niet welke pillen ik kreeg maar ik heb het niet als uitzonderlijk erg pijnlijk ervaren. Een hele hevige menstruatie. Op een gegeven moment kreeg ik wel echt de drang om naar de wc te gaan waarna ik het vruchtje verloor. Op dat moment verloor ik wel veel bloed maar van te voren was met gewoon wat dikker maandverband op te vangen. (Had voor de zekerheid nacht maandverband gebruikt) Ik hoop dat je er wat aan hebt en nog heel veel sterkte met het verlies zulk nieuws is verschrikkelijk om te horen en helemaal als ze je niet eens fatsoenlijk kunnen uitleggen Zit je nog lang in Italië?
Dank voor je reactie! Fijn om tr horen dat het voor jou wel meeviel. Ik zou vandaag 8 weken zwanger zijn, tot wanneer het vruchtje heeft geleefd weet ik niet. En nachtmaandverband heb ik ook gevonden hier. We hadden gepland tot volgend weekend hier te blijven, maar wachten even af hoe het gaat nu. Ik moet in ieder geval maandag terug naar de arts hier.
Lichamelijk stopte bij mij de pijn vrij snel nadat het vruchtje eruit is. En in mijn geval was dat de tweede dag (ik moest 2 dagen achter elkaar pillen insteken, en de tweede dag begon het, de eerste dag dus ook nog nergens last van gehad) Ah en aangezien ze geen uitleg konden geven, ik herinnerde me net dat tegen mij was gezegd het beter in de ochtend te nemen omdat zodra het werkt het binnen de 12 uur zou moeten werken. En anders zit je met je nachtrust die je kwijt bent. Ik hoop dat het wat mee valt voor je. En dat je toch je vakantie als een beetje afleiding kan gebruiken.
Ik heb iets andere pillen dan jij dan hebt gehad denk in. Dat van jou was denk ik cytotec? Ik moet van de mijne twee keer per dag twee stuks nemen (oraal), een later op de ochtend en een vroeg op de middag. Het moest vooral ver van het eten af werd me verteld. Vandaag dus alleen de middaggift gehad, morgenochtend weer. Ik merk tot nu niks, alleen een soort dreigende onrust, dat er iets gaat gebeuren en verder misselijkheid, maar nog geen echte pijn of toename in bloedverlies... Mag van mij nu wel gaan gebeuren, want dit wachten is ook niks.
Ja die naam klinkt inderdaad bekent, dus ik zal die wel gehad hebben het is al een jaar geleden bijna en ik was toen niet bepaald op mijn best. Maar als je morgen ochtend nog moet nemen verwacht ik dat het morgen wel zal beginnen zeker? Wachten is inderdaad verschrikkelijk.