Ervaringen met Microgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mother Nature, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Gelijk de volgende dag...misschien wel te snel, ik heb er nu al weer één liggen, maar ik durf niet weer te testen....zal wel niet zo zijn denk ik dan!

2. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hoi,

Ik heb al heeeeel lang microgynon 30 en toe ik de eerste keer stopte (10 jaar geleden) werd ik vrij snel ongesteld, maar daarna maanden niet en dan weer een keertje wel, heel rommelig. Uiteraard lag dat achteraf niet aan de pil, maar aan mijn cyclus. Ik was vrij jong aan de pil gegaan en als je dan stopt (zo vertelde mijn huisarts) ga je gewoon verder waar je gebleven bent qua cyclus. Juist de rommelige cyclus was ooit de reden om aan de pil te gaan. Na een aantal bezoeken aan de gyn met testen, clomid en een HSG werd ik zwanger en de baby is inmiddels 7 jaar.

Na de zwangerschap had ik een keurige cyclus van 28 dagen en toen ben ik weer gaan slikken. Nu ben ik bezig met de 2e ronde zonder pil en de cyclus van 28 dagen was meteen weer terug.

Kortom, je kunt na langer pilgebruik wel een poosje last hebben van "ontpillen" maar het hoeft niet. Het kan ook te maken hebben met jouw persoonlijke cyclus. Maar je schreef al dat die voor de pil geregeld was, dus ik zou me geen zorgen maken hoor. Lees maar hier op het forum dat het na een paar maandjes (cycli) meestal prima op orde komt.

Succes ermee!

Lientje

3. Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil en slikte ook microgynon 30.
    Mijn cyclus is eigen lijk altijd tussen de 28 en 33 dagen geweest,
    Zie onder mijn banner.

Grtzzzz

4. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Ik gebruik ook microgynon 30 en toen ik ben gestopt met de pil werd ik nog gewoon ongesteld na een paar dagen en toen precies na 28 dagen weer en daarna bleeft de ongesteldheid weg en bleek ik zwanger te zijn.

Groetjes

5. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    ooit ben ikovergestapt op microgynon, en paar maanden later was ik zwanger. door de pil heen. mischien dat het de overstap was ik weet het niet, maar ik hoef deze pil nooit meer

6. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik vind het zo'n raar gevoel om niet zwanger te zijn, maar ook niet ongesteld! Ik zit nu op een 32 dagen cyclus, maar als ik alle reacties lees van andere microgynon-gebruikers, dan moet ik toch zo ongeveer wel ongesteld worden...hopen maar!

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @biancatje: Volgens mij is microgynon de lichtste pil, dus dat je er doorheen zwanger kan raken kan gebeuren dan. Mijn zus is hetzelfde overkomen, maar dat was eigenlijk haar eigen schuld. (NIET dat het dan ook JOUW eigen schuld is dan hoor!). Bij mijn zus was het zo dat ze de pil slikte vanwege de pms, maar het hielp niet. Mijn moeder heeft 'r toen meerdere keren gewaarschuwd dat ze dan waarschijnlijk een zwaardere pil moest nemen. Maar heeft ze dus niet gedaan...mijn nichtje is nu inmiddels al weer 10! Na de geboorte heeft ze zich laten sterilliseren... . Ze had bij deze tweede(ze had toen al een meisje van bijna 5) namelijk een ernstige vorm van bekkeninstabiliteit opgelopen (met 4 maanden zwangerschap zat ze al in een rolstoel) en dat in combinatie met pms doet zeeer!
    Ze is nu dus 10 jaar verder en nog steeds heeft ze pms, maar gelukkig niet altijd meer zo zwaar als ze vroeger had. Wat dat betreft is het voor haar te hopen dat ze vroeg de overgang in gaat! Zou kunnen, m'n moeder ging ook met haar 40ste al de overgang in en m'n zus is nu 39.
    Is trouwens ook gelijk de reden waarom ik mycrogynon ben ga slikken en nu gestopt ben met de pil! Ik wil zo graag nog een kindje voor ik ook in de overgang ga! En daar is best kans op aangezien ik op m'n 10de al voor het eerst ongi was!

Ik wens iedereen veel succes met het gauw weer op regel komen na de pil!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    sept 2006 gestopt met de pil en het duurde erg lang voordat ik ongesteld werd. Sommige vrouwen hebben veel last van ontpillen andere niet - heeft niets te maken met soort pil, maar wel met 'soort vrouw' ... Afwachten dus, hoewel ik niet te veel zou hopen op zwangerschap. Niet lullig bedoeld, maar om teleurstelling te voorkomen ... Ik hoop natuurlijk dat je een van die gelukkigen bent die supersnel zwanger raakt!

9. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    nou, ik moet zeggen dat ik al geen rekening meer houd met een zwangerschap! Maar ik zou nu graag ongesteld willen worden, zodat ik voor de volgende maand goed m'n best kan doen...of helpt dat nu ook nog? hahahaha

10. Eimat

Eimat Niet meer actief

Ik heb ook microgynon 30 geslikt, ben na stoppen op 13 juli vijf dagen later ongi geworden. Daarna was mn 1e cyclus 28 dagen en mn 2e 23 dagen. Succes

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik was na deze pil na 23 dagen ongesteld. Mijn verschijnselen waren meteen weer zoals voor de pil (voor zover ik nog wist, want heb hem ruim tien jaar geslikt). Daarna een keer 29 dagen en sindsdien 'regelmatig': steeds min. 24 en max. 27 dagen. Bevalt prima, wil nooit meer terug aan de pil!

Ik ben trouwens wel netjes aan het einde van mijn strip gestopt. Misschien scheelt dat? Het kwam precies uit op 1 januari :D... Ik ben pilloos aan 2007 begonnen...

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb ook ruim 8 jaar lang microgynon 30 geslikt en had gelijk na het stoppen (aan het eind van een strip) weer een redelijk regelmatige cyclus (zie onder mijn banner). Helaas nog niet zwanger...

13. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    He meis...hier nog één die die rotzooi heeft geslikt, had eerst de 50 micr later over gegaan naar de 30....., ben eind mei gestopt..maar werd wel "gewoon" ongi elke maand..bij de ene maand een dag of 2 vroeger bij de andere een dagje later ofzo..maar nooit meer dan 28 dagen (zie onder banner)
    En nu na 4 rondes.. ZWANGER ...weet wel dat na de bevalling ik nooit meer aan die rotzooi ga, ..als ik zie en voel wat het met mijn lichaam heeft gedaan...nee.....hubbie kan er een knippie in laten zetten dan ;) (weet het alleen zelf nog niet hihihih )

14. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    hé meiden, na hoeveel dagen zouden jullie naar de dokter gaan om te vragen waar de menstruatie blijft? Heb nu een cyclus van 32/33 dagen en er is nog niet in zicht dat ik binnenkort ongesteld wordt (kondigt zich bij mij altijd heftig aan!)

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik had die pil ook en kijk maar naar mijn cyclus

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @roshi: prachtige cyclus!
    wat wordt het trouwens spannend voor je!

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mother Nature, het kan makkelijk 6 weken duren voor je je eerste ongesteldheid hebt. De meeste huisartsen doen er pas iets aan als het echt een paar maanden uitblijft. Zit denk ik niks anders op dan nog even af te wachten (en je zou evt. teunisbloemolie kunnen proberen, dat helpt je cyclus op gang. In capsules bij de drogist te krijgen)

18. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    ik heb 3 jaar de microgynon geslikt
    ben 3 maanden geleden gestopt en had meteen
    een cyclus van 23 dagen en de 3e ronde zwanger!
    heb gister pas positief getest!
    succes allemaal! :D

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik werd na 31 dagen ongi, mooi op tijd dus... daarna ook een goede cyclus gehad...

20. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi Allemaal, bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben nu na 38 dagen ongesteld geworden (en was even vergeten hoe heftig ik dat altijd was!), maar weet nu ook dat ik aan ronde twee kan beginnen. door jullie antwoorden wist ik dat de ongesteldheid snel moest komen. Ik zie jullie bij andere onderwerpen!

Deel Deze Pagina