Ik gebruik nu ongeveer sinds april Mycrogynon 30. Nu heb ik na 2 of 3 maanden een keer tussendoor wat vage bruine bloedingen gehad. De dokter zei toen geloof ik aan de telefoon dat ik even twee weken moest stoppen en dan weer beginnen. Nu ben ik twee weken geleden ongesteld geweest en dat was al een beetje anders als normaal, wel 4 of 5 dagen een heel klein druppeltje bloedverlies en toen uiteindelijk wel nog 2 dagen ongesteld, maar normaal gesproken ben ik altijd gewoon in mijn stopweek na 2 dagen ongesteld. Daarna kreeg ik dus vorig weekend (een week na mijn stopweek ongeveer) een beetje wat druppeltjes bloed elke dag. Helemaal niet veel, maar echt een paar druppeltjes en ook geen helder bloed. Mijn grootste vraag: ben ik nu nog wel beschermd tegen zwangerschap? Want dat zou ik wel erg fijn vinden... Ik hoop wat te horen.
Als je twee weken lang geen pil gebruikt, ben je volgens mij niet beschermd tegen zwangerschap. Ik vind het ook een beetje gek advies van je huisarts, zeker als die het er niet expliciet bijzegt dat je dan een andere vorm van anticonceptie moet gebruiken!
Zo'n vage bloeding/ afscheiding na 2 of 3 maanden is volgens mij normaal. Je lichaam moet wennen aan die nieuwe pil. Het is alleen onzin om een pauze van 2 weken te maken want: 1. je bent niet beschermd tegen zwangerschap (de pauze mag maximaal 7 dagen zijn) 2. je begint dan weer opnieuw met wennen aan de pil Als je problemen langer aanhouden zou ik in jou plaats voor een andere pil kiezen.